• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • FredrikLiksom
    Stooler skrev 2023-05-08 19:07:26 följande:
    Solenergi är bra energi, mer av den varan där jag bor! Oskyldig Kämpar också en del med att motionera mer. Jag har så jäkla svårt att motivera mig att gå ingenstans! Dvs bara promenera utan ett direkt mål.
    Eurydike skrev 2023-05-08 17:55:07 följande:
    Det låter härligt! Skönt att du lyckats suga i dig lite solenergi 🌞

Vad är det för fel på din kost? Själv försöker jag få in mer protein, samtidigt som jag försöker träna mer.

Annars kämpar jag fortfarande med att leva ensam. Jag börjar tycka om det nu och har återupptäckt gamla intressen. Till exempel att läsa och se på film. Nu hittar jag så många bra böcker och filmer att jag blir alldeles överväldigad. Just nu läser jag Din stund på jorden av Vilhelm Moberg och Återstoden av dagen av Ishiguro. På Svt Play har jag börjat titta på Selma Lagerlöf, som handlar om hur det är att vara en lesbisk författarinna på den tiden då det ansågs vara fel.

Ja den där motionen verkar de flesta människor kämpa med. Jag älskar promenader men just nu blir det liksom inte av.
  • Eurydike
    Stooler skrev 2023-05-09 18:33:21 följande:

När man bor ensam får man skämma bort sig själv på lunchen! Fixade en skaldjurspaj med dill och vitlöksstuvning som blev väldigt god. En torr Cider till gjorde inte saken sämre.

Ser gott ut! Det låter som ett bra sätt att skämma bort sig själv med skaldjurspaj och cider 😋 Själv skämde jag bort mormor med att bjuda på pizza. Hon älskar pizza och tycker att det är lyxigt. Mormor har alltid tyckt om varma mackor och pizza är ju ungefär som ett gäng varma mackor förklädda till en jättestor 🥪🍕 Vi löste korsord också, så hon var riktigt nöjd!
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2023-05-09 19:25:56 följande:

Jag äter alldeles för mycket godis, fika och snacks och det har direkt effekt på mitt psyke och mitt fysiska Välmående. Jag vill också äta mer protein och träna som jag gjorde för något år sedan. Jag verkar fallerat där 😬. 

Jag förstår att det blir en stor omställning att bo ensam när man är van vid annat. Skönt att du börjar hitta trivsel i det!

Jag förstår! Det är lätt att trilla in i dåliga vanor och svårare att trilla ur dem tyvärr 🙃 Godis, fika och snacks är lätt och tillgängligt, men man mår inte särskilt bra av det. Jag byter ut en grej i taget mot ett nyttigare alternativ och det har fungerat bra hittills.
  • Anonym (Trumpetar med rumpen)

Bönor, egg ciggen coffe 

kommer trumpeta natten lång (ah)

• Aniiee

Länge sen jag kikade in här. 

Lurk, lurk...

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Eurydike
    Anonym (Trumpetar med rumpen) skrev 2023-05-12 18:03:01 följande:

Bönor, egg ciggen coffe 

kommer trumpeta natten lång (ah)

Vad är egg? 🤔🥚
  • Eurydike

Nu när sommaren kommer rusande med stormsteg, så ska vi kanske reda ut vilken som är den godaste glassen enligt oss Nattugglor? 🤔 Idag åt jag en Magnum Double Gold Billionaire. Den var helt okej, men jag är uppvuxen med lite vuxnare smaker så som kaffekonjak från Kling. En annan favorit är saffransglass från Lejonet & Björnen 🍦

• Stooler
    Eurydike skrev 2023-05-14 23:04:07 följande:

Nu när sommaren kommer rusande med stormsteg, så ska vi kanske reda ut vilken som är den godaste glassen enligt oss Nattugglor? 🤔 Idag åt jag en Magnum Double Gold Billionaire. Den var helt okej, men jag är uppvuxen med lite vuxnare smaker så som kaffekonjak från Kling. En annan favorit är saffransglass från Lejonet & Björnen 🍦

Jag har alltid ääääälskat glass!  Min mor påstod att jag slutade amma efter att ha fått smaka på mosters hemgjorda vaniljglass, men jag vet inte om det är riktigt sant. Favoritsmaker har varierat under min uppväxt, från GB's Igloo Apelsin (så gammal är jag) via Trollhätteglass originalversion av 88:an till Åhusglass grymma Ananassplit! På senare år har Fazers Salmiakglass varit en favorit men numera köper/käkar jag inte pinnglass längre. Mest för att de inte längre smakar lika gott som förr, innehållet i glassarna är inte längre grädde och socker utan en massa konstigheter. Läs gärna Ann Fernholms "Brev till GB"

annfernholm.se/2018/09/04/brev-till-gb-vad-ar-det-ni-har-i-glassen/

Jag köper äkta gräddglass från en lokal glasstillverkare nära där jag bor och smaksätter på egen hand. Har man en bra mixer eller hushållsassistent så funkar bär, frukt, nötter och lakrits eller annat godis att smaksätta med. Turkisk Peppar gillar jag stenhårt. Färsk ananas är en annan favvo.
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2023-05-14 23:04:07 följande:

Jag skulle kunna sälja min själ för Lejonet och Björnens Italienska Chokladglass. Definitivt godaste kommersiella chokladglasswn i Sverige. 

Annars har jag i rask följd ätit 4 Storstrut senaste veckorna. Den ska sluta tillverkas så mitt Hemköp säljer de för 10 kr styck. Jag hade inte ätit en sen jag var barn. God men mycket tjockare choklad överdrag än jag minns.

Barndomsminne i ämnet: varje gång jag var uppe på Huddinge sjukhus när jag var liten fick jag köpa glass i glassautomaten. Jag köpe efter eight-glass 9 gånger av 10. Sen gick vi hem till mormor 15 minuter bort och hon hade, alltid Sia Persika i frysen.

Årets glassar ska jag testa i veckan, så många jag hittar. Jag ska även haffa hemglassbilen om jag lyckas. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!