Här samlas alla nattugglor!
Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :)
Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :)
...och där kom det fotot!
Fler än jag som regelbundet använder melatonin stolpiller för att kunna somna ?
Ja ja?
Godmorgon ugglor!
När jag reser så är tillgången till kök ett måste! Inte för att jag lagar mat VARJE dag, men ibland. Däremot är frukosten helig, den gör jag själv och skall av princip innehålla lokala varor så långt det går. Jag visste på förhand att Neskaffe är det som gäller här i Gambia så det var bara att packa ned lilla perkolatorn och 1kg Spanskt kaffe! Spanskt blev det på fler håll, varken smör eller mjölk finns att köpa lokalt. Men på en supermarket fann jag båda delar från Asturien (Norra Spanien). Ägg, frukt, grönsaker och bröd finns att hitta i närheten, Juice pressar en liten grabb utanför där jag bor. Så, frukosten har bestått av en omelett på lätt sauterade grönsaker på vitlöksbröd, kaffe och juice! Vegetariskt (bra va Eurydike
) hela vägen. Grönsakerna smakar helt fantastiskt, min favvo så långt är en gul variant av Habanero som är grymt aromatisk.
På det andra fotot leker jag lite med lokala valutan, Dalasi! Största sedeln är 200 Dalasi märkligt nog. Man betalar hotellet i förskott och den notan var på 27200. De tar inga kort så det var bara att gå till banken och hämta cash. Insåg direkt att inga plånböcker i världen skulle funka, så det blev buntar med gummisnoddar runt i ryggsäcken! 
God morgon!
I natt har jag sovit gott även om jag var vaken ett par timmar mitt i natten, FredrikLiksom-style.
Nu ska jag städa, dricka kaffe och lyssna på musik.
Jag önskar er alla en fin lördag (ja även du som aldrig skrivit i tråden) samt att Eurydikes migrän är long gone.
Det är nu 58 inlägg kvar till #1000. Be there or be square.