• Snodden65

    1000 kalorier?? (Keto)

    Hej, nu vill ha höra era svar. jag har nyss börjat med keto. Jag är 20 år, 168cm och väger väl kring 73kg, jag är inte så speciellt aktiv då ja studerar. Mitt mål är 60kg för tillfället. 

    Jag försöker hålla mig kring 20g kolhydrater om dagen. Detta gör det så svårt för mig att få upp kaloriintaget ordentligt. En vanlig dag kan va allt mellan 800-1200 kalorier Beroende på vad jag ätit. Jag blir absolut lite nojig, vill inte svälta mig själv eller bara gå upp allt igen efteråt. 
    Är detta rimligt? Borde ja höja kolhydraterna till 30 så jag får i mig mer kalorier eller ska ja stanna här? Vill absolut inte svälta mig eller skada mig själv på sätt! 

  • Svar på tråden 1000 kalorier?? (Keto)
  • Snodden65

    Tack för alla svar hörni! Men Ja ska alltså ät mer fett för att få i mig mer kalorier men ändå stanna på 20g kolhydrater! Ni får gärna skriva recept på goda måltider med detta, ja brukar generellt äta 2 måltider Om dagen men att jag ibland äter en mellanmål om ja är hungrig eller vill fylla ut kalorierna. :)

  • Snodden65

    Okej, men hur får jag in mer fett i min kost? Jag brukar ibland äta typ en skiva brie ost och ha grädde istället för mjölk i kaffet. Men har ni några andra kanske mer roligare förslag? 

Svar på tråden 1000 kalorier?? (Keto)