• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • Anonym (Mina)

En liten uppdatering, hade mitt 7v+0d ultraljud idag och var så nervös pga inga symptom alls hittills. Men nog fanns det en centimeter liten klump med ett tickande hjärta därinne. Nästa ultraljud om två veckor Glad

• Fyrklöverns
    MagganTop skrev 2022-05-31 22:16:43 följande:

Fyrklövern : vilken lyx! Att det kan vara sån skillnad mellan regionerna. ändå bor vi i samma land och betalar skatt Oskyldig här har dom tom tagit bort det tidiga ultraljudet man tidigare fick i v 12 och får nu vänta till rul Obestämd

Fy vad tråkigt!
    Verkligen lyxigt här, jag blev glad eftersom jag nyligen flyttat från Skåne och där är det inte alls samma. Man kör KUB som standard, vet inte vilka villkor som ska vara uppfyllda annars.

Nä det är inte vård på lika villkor. Otroligt att regionerna själva får styra sådant! Riktlinjer ska ju vara likadana överallt i vården där alla har samma tillstånd. Gäller inte bara graviditet utan övrig vård också. 
  • Fyrklöverns
    Anonym (Mina) skrev 2022-06-01 12:30:53 följande:

En liten uppdatering, hade mitt 7v+0d ultraljud idag och var så nervös pga inga symptom alls hittills. Men nog fanns det en centimeter liten klump med ett tickande hjärta därinne. Nästa ultraljud om två veckor Glad

Vilken lättnad det måste ha varit, så roligt! :) 
  • Anonym (Fb grupp)

Har alla blivit insläppta i facebookgruppen som vill det nu? 

• MagganTop

Går in i v 10 idag Hjärta känns underbart samtidigt som man är orolig för ma och att bli lurad av sin egen kropp. Men ska försöka tänka positivt, ul om två veckor Glad imorse var jag jättekissenödig, låg på rygg och tror mig känt livmodern? Är det möjligt? Är mitt andra barn

• Anonym (Nummer 6)

Blev tyvärr ett MA här med, fick en blödning i måndags v 9+1. Lycka till med era små januaribebisar!

• Maymom
    Anonym (Nummer 6) skrev 2022-06-04 22:14:52 följande:

Blev tyvärr ett MA här med, fick en blödning i måndags v 9+1. Lycka till med era små januaribebisar!

Jag beklagar. 

jag är 9+1 idag och supernervös. Fick ma där hjärtat slutat slå 9+0 förra graviditeten men det upptäcktes senare. Och igår fick jag migrän, brukar inte ha det när jag är gravid så det får mig att tro att nåt är fel.
    10 dagar till första bm-besöket nu, så får se då hur det ser ut. 

Min sambo frågade mig igår varför jag inte druckit på länge och om jag är gravid. -Ja du var ju med när jag tog testet. Han trodde tydligen att svagt streck betydde negativt. Jag var ju också övertygad om att strecket var för svagt första testen och trodde då att det var missfall på gång så har inte tänkt så mycket på att han inte pratat om det eftersom jag har känt att det varit för tidigt att prata om. Men nu peppade han mig att tänka positivt. :)

• Fyrklöverns

Det verkar som att vi också har fått missfall, började blöda ordentligt med klumpar igår i 5+5 efter flera dagar med bruna spottings.

• Emzor1

Fy vad tråkigt att höra nummer 6 och fyrklövern, men än behöver väl inte hoppet vara ute? Hjärta det kanske är en genombrottsblödning? 

Håller tummarna för er och att det inte visar sig vara något allvarligt Hjärta

• Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-06-05 11:47:18 följande:

Fy vad tråkigt att höra nummer 6 och fyrklövern, men än behöver väl inte hoppet vara ute? Hjärta det kanske är en genombrottsblödning? 

Håller tummarna för er och att det inte visar sig vara något allvarligt Hjärta

Tack fina <3
    Barnmorskan sa också det förra veckan när jag ringde om spottings, hon sa att man till o med kan börja blöda. Hon tyckte jag skulle sikta in mig på mitt ultraljud 16/6 och se hur det ser ut då. 
Svar på tråden BF JANUARI 2023