• Anonym (Wanja)

Kär av en kram

Är det verkligen möjligt att bli kär i någon efter en kram? 

Jag har chattat/haft videosamtal med en man i ett år först och känner att jag verkligen klickat med personen.

Då jag varit borta i städer långt ifrån honom så har vi inte haft möjlighet att ses tidigare. Men i tisdags mötte han mig på centralstationen och direkt när jag såg honom så kastade vi armarna om varandra och hade världens längsta och mysigaste kram. Det va svårt att ens avsluta den där kramen? vi har ju pratat i timmar tidigare så det va verkligen inte som att träffas första gången utan det va som att jag hade känt honom hela livet. 

Är det verkligen möjligt att bli kär efter en kram? 

• Svar på tråden Kär av en kram
  • Anonym (Ninni)

Absolut. GladJag blev kär/förälskad i min man innan jag kände honom. Blev kär typ andra gången vi träffades. Ni två känner till och med varandra och jag vet folk som blivit kära via textmeddelanden (fortfarande gifta 20 år senare). 

• Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2022-05-07 07:56:22 följande:
    Klart som fan man kan lära känna nån på jobbet! Det beror ju helt på hur man jobbar och hur mycket man än har möjlighet att prata ensamma och lära känna varann på det personliga planet. 
    I vilket fall som helst så är det helt irrelevant för TS frågeställning eftersom hon inte jobbar ihop med killen i fråga.
    Tycker du att det är irrelevant?
    Jag träffade en tjej under 1 års tid på jobbet, vi jobbade ofta bara vi två, och vi pratade mycket med varann. Jag tyckte att jag lärde känna henne, och kände av stämningen mellan oss.
    Jag fick känslor, och det tycker jag också man kan få, utan att man umgåtts på fritiden.
    Många tyckte att jag hade fel, man kan inte få känslor på det sättet. Man måste umgås utanför jobbet också.

Och så jämför du med TS. Dom har väl bara träffats EN gång.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ninni) skrev 2022-05-07 08:03:58 följande:

Absolut. GladJag blev kär/förälskad i min man innan jag kände honom. Blev kär typ andra gången vi träffades. Ni två känner till och med varandra och jag vet folk som blivit kära via textmeddelanden (fortfarande gifta 20 år senare). 

Vet du vad folk skriver om män som blir kära i kvinnor lika snabbt, utan att dom ens träffats?

Jag blev utdömd när jag blev kär i en tjej som jag träffade ofta irl, under 1 års tid.
    Det är för kort tid att lära känna nån på. Och man måste ses utanför jobbet också.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:08:04 följande:
    Vet du vad folk skriver om män som blir kära i kvinnor lika snabbt, utan att dom ens träffats?
    Skrev fel. Utan att dom ens lärt känna varann, skulle det stå.
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:04:10 följande:
    Tycker du att det är irrelevant?
    Jag träffade en tjej under 1 års tid på jobbet, vi jobbade ofta bara vi två, och vi pratade mycket med varann. Jag tyckte att jag lärde känna henne, och kände av stämningen mellan oss.
    Jag fick känslor, och det tycker jag också man kan få, utan att man umgåtts på fritiden.
    Många tyckte att jag hade fel, man kan inte få känslor på det sättet. Man måste umgås utanför jobbet också.

Och så jämför du med TS. Dom har väl bara träffats EN gång.
    De har har haft långa, personliga videosamtal och pratat om allt och öppnat sig för varann. Och hur som helst, vad har det för betydelse att "några" sa till dig att man inte kan bli kär i någon man jobbar med (vilket man givetvis kan, om man jobbar nära varann och lär känna varann på ett personligt plan)?? Hennes fråga var om man kan känna så efter att bara träffats irl en gång och har inte ett dugg med ditt ältande att göra. Det är likvärdigt med att jag skulle säga "jag träffade min sambo genom ett gemensamt intresse. Alla blev väldigt förvånade när vi blev tillsammans". Ungefär lika relevant för TS frågeställning.
    De kände uppenbarligen varann väl redan innan de träffades, hade bara inte haft någon fysisk kontakt. När de träffades på riktigt så var det den sista pusselbiten som föll på plats.
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:08:04 följande:

Jag blev utdömd när jag blev kär i en tjej som jag träffade ofta irl, under 1 års tid.
    Det är för kort tid att lära känna nån på. Och man måste ses utanför jobbet också.
    Ingen säger så om MÄN. Möjligen säger många att man inte kan vara kär (men absolut förälskad) i någon man inte känner på riktigt. Och jag tror inte att NÅGON säger att man inte lär känna någon tillräckligt för att bli kär på ett år.
  • Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2022-05-07 08:24:06 följande:
    De har har haft långa, personliga videosamtal och pratat om allt och öppnat sig för varann. Och hur som helst, vad har det för betydelse att "några" sa till dig att man inte kan bli kär i någon man jobbar med (vilket man givetvis kan, om man jobbar nära varann och lär känna varann på ett personligt plan)?? Hennes fråga var om man kan känna så efter att bara träffats irl en gång och har inte ett dugg med ditt ältande att göra. Det är likvärdigt med att jag skulle säga "jag träffade min sambo genom ett gemensamt intresse. Alla blev väldigt förvånade när vi blev tillsammans". Ungefär lika relevant för TS frågeställning.
    De kände uppenbarligen varann väl redan innan de träffades, hade bara inte haft någon fysisk kontakt. När de träffades på riktigt så var det den sista pusselbiten som föll på plats.
    När jag tänker mig att jag hade skrivit här att jag blev kär i henne efter att vi bara träffats en gång irl, så börjar jag skratta.
  • Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2022-05-07 08:27:51 följande:
    Ingen säger så om MÄN. Möjligen säger många att man inte kan vara kär (men absolut förälskad) i någon man inte känner på riktigt. Och jag tror inte att NÅGON säger att man inte lär känna någon tillräckligt för att bli kär på ett år.
    Jo, många säger det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:31:56 följande:
    När jag tänker mig att jag hade skrivit här att jag blev kär i henne efter att vi bara träffats en gång irl, så börjar jag skratta.
    Eller tanken på att en man hade skrivit samma som TS. Han blev kär efter första gången de sågs och kramade varann.
    Jag vet exakt vad folk skulle tycka om det.
    Skrattande
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:31:56 följande:
    Om du dessutom skrivit att ni under ett års tid hade haft långa, intima samtal via videochat och faktiskt kände varann väl så tror jag ingen skulle tycka att det var speciellt konstigt. Skillnad om man bara chattat och inte sett varann. Videosamtal med allt vad det innebär är en helt annan sak. Man ser personen, man uppmärksammar kroppsspråk, nyanser som inte går att komma i närheten av i skrift. När man bara skriver kan man låtsas vara vem som helst. Ser man varann och kan läsa varann är det inte mycket annorlunda från att sitta mittemot varann vid ett cafébord. 
Svar på tråden Kär av en kram