• Anonym (Wanja)

Kär av en kram

Är det verkligen möjligt att bli kär i någon efter en kram? 

Jag har chattat/haft videosamtal med en man i ett år först och känner att jag verkligen klickat med personen.

Då jag varit borta i städer långt ifrån honom så har vi inte haft möjlighet att ses tidigare. Men i tisdags mötte han mig på centralstationen och direkt när jag såg honom så kastade vi armarna om varandra och hade världens längsta och mysigaste kram. Det va svårt att ens avsluta den där kramen? vi har ju pratat i timmar tidigare så det va verkligen inte som att träffas första gången utan det va som att jag hade känt honom hela livet. 

Är det verkligen möjligt att bli kär efter en kram? 

• Svar på tråden Kär av en kram
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:35:49 följande:
    Eller tanken på att en man hade skrivit samma som TS. Han blev kär efter första gången de sågs och kramade varann.
    Jag vet exakt vad folk skulle tycka om det.
    Skrattande
    Fast han kände ju likadant?.. Så hade vi inte pratat i ETT år innan och redan hunnit öppna upp oss för varandra så hade en kram på centralstationen kanske varit märklig för att bli kär 
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:32:40 följande:
    Jo, många säger det.
    I ditt huvud möjligen. I den verkliga världen är inte kvinnor elaka häxor och hycklare som dömer män medan de tycker att allt kvinnor gör är okej.
    Men nu blir det här alltmer OT och fokuserar återigen på dig och dina två upplevelser med tjejer för många år sen och det är inte det den här tråden handlar om.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-07 08:40:09 följande:
    Fast han kände ju likadant?.. Så hade vi inte pratat i ETT år innan och redan hunnit öppna upp oss för varandra så hade en kram på centralstationen kanske varit märklig för att bli kär 
    Aha, jag har inte läst allt i tråden. 
    Vad roligt, måste kännas underbart Skrattande
    Ja, det är sånt man längtar efter, hoppas det händer nån dag.
  • Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2022-05-07 08:43:17 följande:
    I ditt huvud möjligen. I den verkliga världen är inte kvinnor elaka häxor och hycklare som dömer män medan de tycker att allt kvinnor gör är okej.
    Men nu blir det här alltmer OT och fokuserar återigen på dig och dina två upplevelser med tjejer för många år sen och det är inte det den här tråden handlar om.
    Nej, jag trodde ju inte detta om kvinnor, men jag har sett det ofta både här och irl.
    Sant, tråden handlar inte om mig.
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:44:00 följande:
    Du erkänner själv att du inte ens läste min trådstart? Jag föreslår att du startar en egen tråd! 
  • enola
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-07 08:40:09 följande:
    Precis. Och för att svara dig och inte den navelskådande draken så nej, din reaktion är inte det minsta konstig. Du känner antagligen den här mannen betydligt bättre än jag kände mitt ex när vi flyttade ihop (en idiotisk historia från början till slut) trots att all vår tid tillsammans försiggick i det verkliga livet. Visst, det finns inga garantier för att han inte visar sig vara någon annan än den du tror, men det gäller lika mycket om ni från början träffats irl. Som jag ser det är det bara att gratulera till att du träffat någon som allt känns rätt med. (Och ja, jag hade sagt samma sak om du var en man).
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 08:44:00 följande:
    Du läste uppenbarligen inte ens TS ordentligt. All information finns ju där.
  • Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2022-05-07 08:56:33 följande:
    Du läste uppenbarligen inte ens TS ordentligt. All information finns ju där.
    Det stod att hon tyckte att det klickade och att dom hade världens längsta kram.
    En kram kan man ge en kompis.
    Senare i tråden skrev hon att det klickat för honom också. Bara att gratulera Glad
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 09:00:53 följande:
    Det stod att hon tyckte att det klickade och att dom hade världens längsta kram.
    En kram kan man ge en kompis.
    Senare i tråden skrev hon att det klickat för honom också. Bara att gratulera Glad
    Läs om hela TS och sluta att Spamma min tråd! 
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Ninni) skrev 2022-05-07 08:03:58 följande:

Absolut. // GladJag blev kär/förälskad i min man innan jag kände honom. Blev kär typ andra gången vi träffades. Ni två känner till och med varandra och jag vet folk som blivit kära via textmeddelanden (fortfarande gifta 20 år senare). 

Oj va coolt hur träffades ni?
Svar på tråden Kär av en kram