• Anonym (Wanja)

Kär av en kram

Är det verkligen möjligt att bli kär i någon efter en kram? 

Jag har chattat/haft videosamtal med en man i ett år först och känner att jag verkligen klickat med personen.

Då jag varit borta i städer långt ifrån honom så har vi inte haft möjlighet att ses tidigare. Men i tisdags mötte han mig på centralstationen och direkt när jag såg honom så kastade vi armarna om varandra och hade världens längsta och mysigaste kram. Det va svårt att ens avsluta den där kramen? vi har ju pratat i timmar tidigare så det va verkligen inte som att träffas första gången utan det va som att jag hade känt honom hela livet. 

Är det verkligen möjligt att bli kär efter en kram? 

• Svar på tråden Kär av en kram
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 09:00:53 följande:
    Det stod att hon tyckte att det klickade och att dom hade världens längsta kram.
    En kram kan man ge en kompis.
    Senare i tråden skrev hon att det klickat för honom också. Bara att gratulera Glad
    Det stod också att de haft långa samtal under ett års tid. Och även om det bara varit hon som kände det, vad har det med saken att göra? Menar du att man inte kan vara kär om det inte är ömsesidigt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2022-05-07 10:40:44 följande:
    Det stod också att de haft långa samtal under ett års tid. Och även om det bara varit hon som kände det, vad har det med saken att göra? Menar du att man inte kan vara kär om det inte är ömsesidigt?
    Jämför gärna med män. Om det bara är han som känner det.

Jo, man kan bli kär utan att det är ömsesidigt.
    Män som blir kära i en kvinna, utan att hon känner samma, det har folk åsikter om.
    Jättemånga åsikter har dom om det.
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 10:54:09 följande:

Män som blir kära i en kvinna, utan att hon känner samma, det har folk åsikter om.
    Folk har åsikter om dig för att du ha svag social kompetens och är gubbsjuk och söker dig till yngre kvinnor som inte efterfrågar samma umgänge som du. Du ser ingen skillnad? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-07 10:56:29 följande:
    Folk har åsikter om dig för att du ha svag social kompetens och är gubbsjuk och söker dig till yngre kvinnor som inte efterfrågar samma umgänge som du. Du ser ingen skillnad? 
    Jag pratar om män i allmänhet.

Varför attackerar du mig såhär personligt?
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 10:59:01 följande:
    Jag pratar om män i allmänhet.

Varför attackerar du mig såhär personligt?
    Du hoppar in i min trådstart och läser inte? Igår publicerade någon mycket obehagliga bilder med ditt alias i forumet. Ditt alias upprepas väldigt många gånger i forumet och det är ett ständigt ältande. Du går in i min frågeställning och kapar den för att fortsätta älta det du ständigt gör. Om samma saker om män och kvinnor. Vill du veta en hemlis? Mannen jag träffat är 20 år äldre än mig. INGEN bryr sig i vår närhet. Det finns många par med liknande åldersskillnad och det är inte ens en frågeställning bland hälsosamma och fina par. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-07 11:06:06 följande:
    Du hoppar in i min trådstart och läser inte? Igår publicerade någon mycket obehagliga bilder med ditt alias i forumet. Ditt alias upprepas väldigt många gånger i forumet och det är ett ständigt ältande. Du går in i min frågeställning och kapar den för att fortsätta älta det du ständigt gör. Om samma saker om män och kvinnor. Vill du veta en hemlis? Mannen jag träffat är 20 år äldre än mig. INGEN bryr sig i vår närhet. Det finns många par med liknande åldersskillnad och det är inte ens en frågeställning bland hälsosamma och fina par. 
    Vad har dom bilderna med mig att göra? Jag skulle aldrig lägga upp nåt sånt här. Personen kallade sig för Kaffedrakens.
    Det är många som har använt mitt nick, Kaffedraken. Vad ska jag göra åt det?

Ja, det finns många par med stor åldersskillnad.
    Det verkar vara individuellt. Jag vet att folk i min närhet skulle bry sig om jag träffade en 20 år yngre tjej.
    Många andra också.

Delade åsikter om det där med hälsosamt också.
    I mina trådar så var det allt annat än fint och hälsosamt när jag var i en 20 år yngre tjej. Man kan se samma i andra mäns trådar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-07 10:56:29 följande:
    Jag tycker att det är obehagligt att du uttalar dig om mig på det sättet, utan att känna mig. Och klumpa ihop mig med en person som lägger upp avskyvärda bilder.
    Jag skrev till dig här att det måste vara underbart att träffa nån och klicka sådär med.
    Jag gratulerade till det också.

Men det här bara bekräftar att kvinnor kan bete sig lite hur som helst, och det är ok.
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 11:42:27 följande:
    Jag tycker att det är obehagligt att du uttalar dig om mig på det sättet, utan att känna mig. Och klumpa ihop mig med en person som lägger upp avskyvärda bilder.
    Jag skrev till dig här att det måste vara underbart att träffa nån och klicka sådär med.
    Jag gratulerade till det också.

Men det här bara bekräftar att kvinnor kan bete sig lite hur som helst, och det är ok.

Hur kan du veta att bilderna va avskyvärda om du inte sett dom? 

Och det blir lite tröttsamt att du kapar min tråd. Så att du går in i alla möjliga trådar här på familjeliv och alltid får allt att handla om dig, hur skulle du se det då som att du är socialt kompetent? 

Du har stora svårigheter i att se saker utifrån andra människors perspektiv. 

Du förstår inte varför andra personer blir upprörda på dig varken här i forumet eller IRL. 

Och du går in i min tråd och kommenterar, UTAN att ha läst mitt första inlägg. Varför? 

• Anonym (Kombo)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-06 23:45:38 följande:
    Det fina är väl att han faktiskt kände det där magiska klicket han också. Det är som att han är allt det jag inte trodde fanns. 
    Så glad för er skull. Precis samma hände mig 2008. Vi chattade och pratade från december till april, då vi äntligen fick möjlighet att ses (långt avstånd, han flög till Sverige). Han kysste mig och sedan dess har det varit vi.
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-07 10:54:09 följande:

NEJ NEJ NEJ och åter NEJ! Det har de inte alls! Om du faktiskt börjar lyssna på vad folk säger och läsa vad de skriver istället för att bara rapa upp din eviga ramsa så skulle du också upptäcka det!
  • Anonym (A)
    enola skrev 2022-05-07 20:01:28 följande:
    NEJ NEJ NEJ och åter NEJ! Det har de inte alls! Om du faktiskt börjar lyssna på vad folk säger och läsa vad de skriver istället för att bara rapa upp din eviga ramsa så skulle du också upptäcka det!
    Håller med
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kombo) skrev 2022-05-07 19:37:54 följande:
    Så glad för er skull. Precis samma hände mig 2008. Vi chattade och pratade från december till april, då vi äntligen fick möjlighet att ses (långt avstånd, han flög till Sverige). Han kysste mig och sedan dess har det varit vi.
    Kände ni er kära innan då? :) 
  • Anonym (Kombo)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-07 20:13:16 följande:
    Kände ni er kära innan då? :) 
    Ja det gjorde vi. Vi var båda helt säkra på att det skulle kännas bra och det gjorde det verkligen. Det bara fortsatte liksom, helt naturligt. Hur har det fortsatt för er? Känns det annorlunda nu när ni setts?
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kombo) skrev 2022-05-07 20:25:27 följande:
    Ja det gjorde vi. Vi var båda helt säkra på att det skulle kännas bra och det gjorde det verkligen. Det bara fortsatte liksom, helt naturligt. Hur har det fortsatt för er? Känns det annorlunda nu när ni setts?
    Nej alltså det är bara ännu bättre. Han är precis allt jag önskat mig? Jag har haft höga krav och trodde aldrig jag skulle kunna hitta någon sån man? 
  • Anonym (Kombo)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-07 20:36:43 följande:
    Nej alltså det är bara ännu bättre. Han är precis allt jag önskat mig Jag har haft höga krav och trodde aldrig jag skulle kunna hitta någon sån man 
    Underbart Hjärta Så himla härligt alltså.
  • Anonym (Wanja)
    Anonym (Kombo) skrev 2022-05-07 20:46:46 följande:
    Underbart Hjärta Så himla härligt alltså.
    Verkligen är lycklig 
  • Anonym (Atx)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-06 22:13:33 följande:
    Kär av en kram

Är det verkligen möjligt att bli kär i någon efter en kram? 

Jag har chattat/haft videosamtal med en man i ett år först och känner att jag verkligen klickat med personen.

Då jag varit borta i städer långt ifrån honom så har vi inte haft möjlighet att ses tidigare. Men i tisdags mötte han mig på centralstationen och direkt när jag såg honom så kastade vi armarna om varandra och hade världens längsta och mysigaste kram. Det va svårt att ens avsluta den där kramen? vi har ju pratat i timmar tidigare så det va verkligen inte som att träffas första gången utan det va som att jag hade känt honom hela livet. 

Är det verkligen möjligt att bli kär efter en kram? 

Självklart. Ni var nog kära redan innan kramen. Grattis!

• Anonym (Wanja)
    Anonym (Atx) skrev 2022-05-08 20:57:27 följande:
    Självklart. Ni var nog kära redan innan kramen. Grattis!
    Är det möjligt att vara kär innan man ens träffats? 
  • Anonym (Atx)
    Anonym (Wanja) skrev 2022-05-08 21:18:36 följande:
    Är det möjligt att vara kär innan man ens träffats? 
    Har man kommunicerat i ett år så kan man väl det. Sedan finns ju givetvis risken att  när man väl träffas så känns det inte alls som man hade hoppats.

Svar på tråden Kär av en kram