Anonym (Nej) skrev 2022-05-13 09:46:32 följande:
Det låter ju jättebra för alla er som "respekterar sin partners sovtider" men det funkar inte för oss i alla fall. Följden här är att jag är den som får kliva upp i ottan för att ta hand om barn och sen masar sig maken/exet ur sängen framåt lunch och nån gång på em kanske han är redo att ta över en timme eller två.
Sen tycker inte jag att det känns som en normal relation att man ska behöva sova ensam varje natt.
Och sen sex då... De få gånger vi har lagt oss samtidigt har det inte alls funkat för när jag släcker lampan och säger god natt så är det för att jag är jättetrött och vill sova. Då kan han ha haft en halvtimme eller mer på sig att ta initiativ till sex men nej då. När jag håller på att somna där i mörkret, det är då det ska pratas eller tafsas eller på andra sätt väcka mig så jag inte somnar om sen på en lång stund till. Och när jag vaknar på morgonen är han som en zombie så det går inte heller. Dagtid går inte alls pga barn som inte är i självgående ålder än.
Låter ju normal att du blir utnyttjad, mycket mer normalt än att sova i separata rum.
Sen tafsar han och begår övergrepp, ja och det är också normalt. Mycket mer normalt än att sova i separata rum.
Om du nu var som jag, lite onormal sådär, och sov i ett eget rum. Ja, då kanske du också fick känna dig utvilad någon gång.
Men det går ju såklart inte, det är ju onormalt.