• Tyrande

    BIM Juni 2022 - Första barnet

    Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 


    Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

    BIM lista:


    9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

  • Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • Joohanna89

    Haft fullt upp dessa dagar så det har varit skönt, inte hunnit tänka så mycket på det. Men samtidigt tråkigt då jag heller inte känner av några symtom vilket jag kanske borde ha nu isf om det skulle bli något denna månad.. Men har du några känningar? Du har ju snart Bim ?! Spännande nu när det närmar sig.

  • flisan1989
    Joohanna89 skrev 2022-05-28 18:10:49 följande:

    Haft fullt upp dessa dagar så det har varit skönt, inte hunnit tänka så mycket på det. Men samtidigt tråkigt då jag heller inte känner av några symtom vilket jag kanske borde ha nu isf om det skulle bli något denna månad.. Men har du några känningar? Du har ju snart Bim ?! Spännande nu när det närmar sig.


    Ja bra! Samma här, skönt med mycket att göra speciellt dagarna innan. Hade rätt mycket stickningar och ilningar 6-8 dagar efter ÄL och tycker brösten blivit större sen två dagar tillbaka. Dock vaknade jag med en känsla av svag mensvärk vilket jag brukar få innan mens så har de hopp jag hade har krympt lite.. blir till att söka skillnad mensvärk o molvärk några dagar nu innan man får ett svar haha
  • Joohanna89

    Men då har du känt av något iaf? Håller tummarna att ingen mens kommer och att ni får se ett plus denna månad! GladJag känner verkligen absolut inget symtom än.. Så trist! Men håller ändå tummarna Glad

  • Tyrande

    Använder CB också, fick idag äntligen glad gubbe. Vi myste idag samt igår, så hoppas på att få till det imorgon också för att maximera chanserna. Tar ju även bidrottninggelé, är det någon som vet om man ska fortsätta efter att man har ÄL fram till eventuellt plus eller ska man sluta när man har ÄL?

  • flisan1989
    Tyrande skrev 2022-05-29 20:46:31 följande:

    Använder CB också, fick idag äntligen glad gubbe. Vi myste idag samt igår, så hoppas på att få till det imorgon också för att maximera chanserna. Tar ju även bidrottninggelé, är det någon som vet om man ska fortsätta efter att man har ÄL fram till eventuellt plus eller ska man sluta när man har ÄL?


    har också ätit det denna cykel, verkar vara lite olika råd om det men jag kör fram till bim. Finns inget som tyder på att det ska skada fostret och slutar man vid bim har det inte hunnit bli något större vilket ska innebära att det inte är någon fara att äta fram tills dess. Har läst mig till det men vissa slutar vid ÄL
  • 19977
    Tyrande skrev 2022-05-29 20:46:31 följande:

    Använder CB också, fick idag äntligen glad gubbe. Vi myste idag samt igår, så hoppas på att få till det imorgon också för att maximera chanserna. Tar ju även bidrottninggelé, är det någon som vet om man ska fortsätta efter att man har ÄL fram till eventuellt plus eller ska man sluta när man har ÄL?


    Jag har inte testat bidrottninggele själv, men allt annat som jag experimenterat med hittills har jag slutat med såfort jag har passerat ägglossning. De flesta sådana där husmors-knep ska väl gynna chanserna att bli gravid, alltså ger de ingen verkan efter ÄL då det redan är för sent liksom. Vad jag har läst av sådana som är ?fertilitetsexperter? så ska man väl sluta med sina extra tillsatta preparat så fort man kan tänkas vara gravid, detsamma gäller om man intar större doser A-vitamin i kosttillskott till exempel. Men det är väl upp till en själv, jag tänker att det är lite samma princip som med att dricka alkohol eller ej efter ÄL, vissa slutar ju inte med alkohol/cigg/snus/osv förrän de får ett plus på stickan, medan andra undviker alkohol så fort ÄL passerat (men däremot dricker alkohol innan ÄL skett). 


    Är inte helt insatt i vad bidrottninggele ska bidra med nu iförsig så det kanske är harmlöst hehe. Men jag tänker på munkpeppar som ska stabilisera prolaktin-nivån i kroppen och gynna ÄL, samt bisolvon som ska gynna det fertila sekretet och alltså ge större chanser till graviditet. Dessa två är ju onödiga att ta efter ÄL iaf. Glad

  • 19977
    flisan1989 skrev 2022-05-30 16:02:44 följande:

    Hur gör ni alla med att testa? Testar ni något innan bim? 


    Jag testar inte innan BIM. Jag ska få mens som absolut senast på måndag nästa vecka, då är liksom min ?maxgräns? uppnådd för en menscykellängd vilket är 31 dagar. Så om jag inte har fått mens på tisdagen nästa vecka så testar jag? detta pga att jag är så rädd för att få positivt test och sedan få mens, kemisk graviditet/missfall, om jag testar innan BIM. Eller att testet visar negativt och att jag tänker ?men det kanske är liiite för tidigt för att testa nu, jag kanske kan vara gravid ändå? hehe så får man extra förhoppningar i onödan liksom.

    Hur tänker du?
  • flisan1989

    Funkar inte att citera?

    Precis samma här haha! Har haft maxcykler på 31 dagar vilket är nu på torsdag för mig. Så blir det ingen mens innan dess så är det testdag på fredag. har testat lite nu innan med billiga stickor men de tog slut igår vilket är lika bra så hjärnan får lite paus från att försöka tyda de där.. 

    är vanligast med 26-29 dagar för min del och är på dag 29 nu. Blev pangförkyld idag och började direkt spåna på Om det ha att göra med att man får sämre immunförsvar under graviditet, kanske går kroppens resurser åt till något annat? Säkert långdraget men man greppar lite halmstrån 

Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet