• Tyrande

BIM Juni 2022 - Första barnet

Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 

Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

BIM lista:

9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • Baconpie
    flisan1989 skrev 2022-06-01 10:46:38 följande:

Här kom mensen punktligt på BIM idag. Ny bim blir slutet av juni/början av juli men fortsätter hänga kvar här med er o hoppas på några pluss för er!

Men vad tråkigt, beklagar! Stor kram. 
  • flisan1989
    Baconpie skrev 2022-06-01 16:14:20 följande:
    Men vad tråkigt, beklagar! Stor kram. 
    Tack! Hjärta Är idag ganska säker på att det var ett missfall - anade ett streck på stickan i förrgår och lite i söndags. kroppen har jobbat på bra i några dagar och känt spänningar i magen so kroppen verkligen stöter ut något. började med lite klarrött men ser nu ut som lite rödbrunt med mörka sårskorpor ut, något som jag aldrig sett tidigare. Någon som haft missfall som känner igen beskrivningen?
  • Baconpie
    flisan1989 skrev 2022-06-01 16:28:29 följande:
    Tack! Hjärta Är idag ganska säker på att det var ett missfall - anade ett streck på stickan i förrgår och lite i söndags. kroppen har jobbat på bra i några dagar och känt spänningar i magen so kroppen verkligen stöter ut något. började med lite klarrött men ser nu ut som lite rödbrunt med mörka sårskorpor ut, något som jag aldrig sett tidigare. Någon som haft missfall som känner igen beskrivningen?
    Men fy vad tufft!

När du skriver sårskorpor, är det som levrat blod/klumpar? Jag fick så vid ett tidigt missfall i vecka 5-6. 
  • flisan1989
    Baconpie skrev 2022-06-01 21:22:50 följande:
    Men fy vad tufft!

När du skriver sårskorpor, är det som levrat blod/klumpar? Jag fick så vid ett tidigt missfall i vecka 5-6. 
    Ja precis så, levrat väldigt mörkt blod, lite slemmigt och nästan lite smuligt (ursäkta detaljerna). Har aldrig haft så och eftersom jag anade ett plus dagarna innan misstänker jag att det kanske var det. Omöjligt att veta men kanske? Känns helt okej I vilket fall.
  • LilFox

Hej! 

Jag inväntar rastlöst BIM på söndag (5e  Juni). Hittils haft symptom såsom illamående, skum smak i munnen, kissnödigare osv. sånt där som ändra kan va inbillning eller faktiska symptom. Men spännande vilket som, inga plus än!

Så vore kul att kunna chatta här med andra första gångare som går i väntan!

• flisan1989
    LilFox skrev 2022-06-02 12:43:33 följande:

Hej! 

Jag inväntar rastlöst BIM på söndag (5e  Juni). Hittils haft symptom såsom illamående, skum smak i munnen, kissnödigare osv. sånt där som ändra kan va inbillning eller faktiska symptom. Men spännande vilket som, inga plus än!

Så vore kul att kunna chatta här med andra första gångare som går i väntan!

Ja välkommen! Hur känns det idag?
  • LilFox
    flisan1989 skrev 2022-06-04 19:33:52 följande:
    Ja välkommen! Hur känns det idag?
    Tack! Det känns nervöst, känns som att man springer och oroar sig hela tiden. Ingen Mens än dock! Så tummarna är hållna!
    Dudå?
  • flisan1989
    LilFox skrev 2022-06-05 11:38:53 följande:
    Tack! Det känns nervöst, känns som att man springer och oroar sig hela tiden. Ingen Mens än dock! Så tummarna är hållna!
    Dudå?
    Nej jag hade eventuellt ett tidigt MF denna månad men taggar till inför bim i slutet av denna månad/början av nästa istället :) 

Men va spännande! Har du några symptom? Du får hålla oss alla uppdaterade om det blir något! 
  • Tyrande
    flisan1989 skrev 2022-06-01 10:46:38 följande:

Här kom mensen punktligt på BIM idag. Ny bim blir slutet av juni/början av juli men fortsätter hänga kvar här med er o hoppas på några pluss för er!

Nejmen usch vad tråkigt att mensen kom! Håller alla tummar att det blir ett plus för er nästa gång. <3
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet