• Tyrande

BIM Juni 2022 - Första barnet

Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 

Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

BIM lista:

9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • RainbowQuartz

Hej allihopa!

Jag har hållit borta från FL ett tag, pga det pågått mycket i livet, och i ett försök att inte bli besatt av att fundera på om jag är gravid eller ej.
    Ser att det har hunnit hända endel sen sist, och vill bara skiva att ni alla är så grymma, trots motgångar, ovisshet och livet i stort så kämpar ni alla på, glöm inte bort att ni är så starka och bra! Hjärta

Själv har jag BIM nästa söndag. Vet inte om jag känner något särkilt eller ej denna gång. Så blir nog bara till att vänta och se om mensen kommer. Är ni några andra med BIM i veckan, hur mår ni?

• Tyrande

Min ÄL blev några dagar senare än vanligt, så ny beräknad BIM är 13/6. Hade väldigt starka ÄL symtom med tjocka slemmiga vita flytningar (förlåt för äcklig beskrivning). 

Försöker att inte tänkta på det eller BIM eller något annat sådant just nu dock, då jag fokuserar på familjen och sorgearbetet just nu. Ska fortsätta hålla koll på ÄL mm men orkar inte fokusera mer på barnarbetet. Inte just nu iallafall, inte före eller efter ÄL iallafall. 

Drömmer fortfarande mycket om barn, om att en barnmorska lägger upp barnet på min mage och jag får hålla om mitt barn för första gången. Hoppas verkligen men orkar inte bli besviken som situationen är just nu. Kommer inte orka testa innan BIM, jag brukar alltid annars testa några dagar innan med tidigt test och sedan bli besviken när det inte visar något och sedan ändå hoppas att kanske kanske imorgon blir ett nytt test positivt. Vi har inte försökt lika länge som många andra här men det känns så jobbigt ändå att det tar tid. Jag trodde i min naivitet att det skulle gå på första försöket, kanske max 3 gånger innan det tog sig. Sjukt konstigt att man tänker så fast man vet att det normalt sätt, om allt står rätt till hos båda parterna, kan ta upp till ett år att få ett plus. Jag vill just nu bara få ett plus, en bekräftelse att jag ens kan bli gravid. Alla år som man tidigare (med andra partners) har skyddat sig, ojat sig om man skulle råka bli gravid trots p-piller, varit orolig om man har varit lite lös i magen då p-pillret kanske inte haft full effekt. Frågan jag ställer mig ibland är om jag ens kan bli gravid. Jag hoppas verkligen det, jag vet att det inte är jordens undergång om jag inte kan bli gravid men.. Jag har drömt om barn sedan jag var 12 år, har alltid vetat att jag vill bli mamma. Jag vet att min sambo kommer bli världens bästa pappa. Men det gör så ont samtidigt att mina framtida barn aldrig kommer lära känna deras morfar, han som skulle bli världens bästa morfar också. Han som redan hade planerat sagostigar i skogen, han som drömde om att sitta barnvakt, han som längtade efter ett första barnbarn. Borta. Det är som ett hål i mig, ett stort svart avgrundsdjupt hål med saknad för honom. Jag är så glad att jag har min sambo här, jag vet inte hur jag hade klarat mig i detta utan honom.

Förlåt igen, behövde skriva av mig lite. Tack alla ni som finns, det är underbart att gå in och läsa era inlägg. Jag hoppas alla får ett plus denna månad och jag hoppas vi alla nästa år sitter där med varsin bebis i famnen.

• RainbowQuartz
    Tyrande skrev 2022-06-05 20:24:41 följande:

Min ÄL blev några dagar senare än vanligt, så ny beräknad BIM är 13/6. Hade väldigt starka ÄL symtom med tjocka slemmiga vita flytningar (förlåt för äcklig beskrivning). 

Försöker att inte tänkta på det eller BIM eller något annat sådant just nu dock, då jag fokuserar på familjen och sorgearbetet just nu. Ska fortsätta hålla koll på ÄL mm men orkar inte fokusera mer på barnarbetet. Inte just nu iallafall, inte före eller efter ÄL iallafall. 

Drömmer fortfarande mycket om barn, om att en barnmorska lägger upp barnet på min mage och jag får hålla om mitt barn för första gången. Hoppas verkligen men orkar inte bli besviken som situationen är just nu. Kommer inte orka testa innan BIM, jag brukar alltid annars testa några dagar innan med tidigt test och sedan bli besviken när det inte visar något och sedan ändå hoppas att kanske kanske imorgon blir ett nytt test positivt. Vi har inte försökt lika länge som många andra här men det känns så jobbigt ändå att det tar tid. Jag trodde i min naivitet att det skulle gå på första försöket, kanske max 3 gånger innan det tog sig. Sjukt konstigt att man tänker så fast man vet att det normalt sätt, om allt står rätt till hos båda parterna, kan ta upp till ett år att få ett plus. Jag vill just nu bara få ett plus, en bekräftelse att jag ens kan bli gravid. Alla år som man tidigare (med andra partners) har skyddat sig, ojat sig om man skulle råka bli gravid trots p-piller, varit orolig om man har varit lite lös i magen då p-pillret kanske inte haft full effekt. Frågan jag ställer mig ibland är om jag ens kan bli gravid. Jag hoppas verkligen det, jag vet att det inte är jordens undergång om jag inte kan bli gravid men.. Jag har drömt om barn sedan jag var 12 år, har alltid vetat att jag vill bli mamma. Jag vet att min sambo kommer bli världens bästa pappa. Men det gör så ont samtidigt att mina framtida barn aldrig kommer lära känna deras morfar, han som skulle bli världens bästa morfar också. Han som redan hade planerat sagostigar i skogen, han som drömde om att sitta barnvakt, han som längtade efter ett första barnbarn. Borta. Det är som ett hål i mig, ett stort svart avgrundsdjupt hål med saknad för honom. Jag är så glad att jag har min sambo här, jag vet inte hur jag hade klarat mig i detta utan honom.

Förlåt igen, behövde skriva av mig lite. Tack alla ni som finns, det är underbart att gå in och läsa era inlägg. Jag hoppas alla får ett plus denna månad och jag hoppas vi alla nästa år sitter där med varsin bebis i famnen.

Åh, jag kan inte ens föreställa mig vad det är du går igenom just nu. Hjärta
    Förstår att det är svårt att fokusera bebisverkstad när du har sorgearbetet och bearbetning av det som har hänt.
    Vad fint att du ändå känner att du kan använda det här utrymmet för att skriva av dig och få lite stöd.
    Förstår att längtan efter barn är stor, vi kan nog alla känna igen oss i det. Hoppas det kan ge någon slags tröst att du iallafall inte är ensam, att vi är flera som kämpar och längtar. Jag är dock helt säker på att det, när tiden är rätt, kommer bli vår tur att bli mammor.
    Hopps du kan ge dig själv lite tid att läka, och ta hand om dig själv.
  • LilFox
    flisan1989 skrev 2022-06-05 15:44:05 följande:
    Nej jag hade eventuellt ett tidigt MF denna månad men taggar till inför bim i slutet av denna månad/början av nästa istället :) 

Men va spännande! Har du några symptom? Du får hålla oss alla uppdaterade om det blir något! 

Beklagar, de e så himla tufft när de händer. Men rätt inställning! nya tag!

jaa, de e både spännande och frustrerande haha. Jag har haft ganska mycket symptom nu innan Bim. Men blir nervös för har haft MF och MA tidigare, dock inte med dessa symptom så hoppet lyser. Men dom symptom jag har nu:

Super mycket illamående som kommer och går under dagen
    Otrolig trötthet
    Spända bröst som ömmar
    tydligt nätverk av blodådror på brösten
    molvärk till och från
    kaotiska svettningar haha. 

Brösten e jag alltid lite skeptisk över eftersom jag gjort en bröstreduktion tidigare, så litar inte på vad dom säger haha.  

Hade dock en superskum blödning igår. Osäker på om det var mensen dock, för jag brukar ha helvetets syndaflod i typ 5 dagar med asmkt blod. det här var mer som blodblandade flytingar och lite mörkt blod. men det höll bara igår, idag är det som bortblåst. 

Så vi får se! lever på hoppet, men ställer in mig på nya tag nästa ÄL

• Mandelblomman

Hej alla underbara tjejer <3 Hur går det för alla? Det var ett tag sedan jag var inne här och läste. Känner att jag vill skriva av mig lite. Det är på något sätt skönt att göra det till de som är i samma sits som en själv, som bara vill se det där himla pluset någon gång! 

Jag tror jag kommer ha ägglossning inom några dagar. Det känns som det. Så nu är det bara att mysa till det och hålla tummarna. Det skulle vara så fantastiskt om det gick. Vet inte riktigt hur jag kommer känna om det inte blir något den här månaden heller. Vill så så så gärna!

• Cykelhjul

Jag hoppar in här med er! :) Känner nog igen några ifrån Maj tråden så jag hoppas Juni blir en bra månad för oss alla denna gång. 

Enligt appen så har jag sen mens denna månad, men tror jag känner av ÄL redan , plus börjar få stegring på ÄL stickorna. Jag äter dock munkpeppar kanske det påverkar stickorna?

Någon av er som har erfarenhet av att äta munkpeppar? :) 

1/6 Flisan1989, 32 år, 5:e försöket
    3/6 Joohanna89, 32 år, 6:e försöket
    5/6 19977, 25 år, 2:a försöket
    9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket
    12/6 RainbowQuartz, 8e försöket, 1 MF
    13/6 Baconpie, 37 år, 21:a försöket. MF juni 21
    21/6 Mandelblomman, 25 år, 5:e försöket
    26/6 Cykelhjul, 32 år, 3e försöket

• Baconpie

Min ÄL blev tidig så jag räknat med mens i dag, i morgon eller senast lördag. Är på ÄL +15 idag och inget tecken på mens. Tog dock ett gravtest på ÄL +12 som var negativt så vill inte testa igen och känns samma besvikelse. 

• Mandelblomman
    Baconpie skrev 2022-06-09 07:25:05 följande:

Min ÄL blev tidig så jag räknat med mens i dag, i morgon eller senast lördag. Är på ÄL +15 idag och inget tecken på mens. Tog dock ett gravtest på ÄL +12 som var negativt så vill inte testa igen och känns samma besvikelse. 

Åh vad tråkigt att ÄL blev tidigare? Jag tror också min ÄL blev tidigare den här cykeln än förra. Jag håller självklart tummarna för dig ändå Hjärta
  • Mandelblomman
    Baconpie skrev 2022-06-09 07:25:05 följande:

Åh vad tråkigt att ÄL blev tidigare Rynkar på näsan Jag tror också min ÄL blev tidigare den här cykeln än förra. Jag håller självklart tummarna för dig ändå Hjärta
  • Baconpie
    Mandelblomman skrev 2022-06-09 11:15:38 följande:
    Åh vad tråkigt att ÄL blev tidigare Rynkar på näsan Jag tror också min ÄL blev tidigare den här cykeln än förra. Jag håller självklart tummarna för dig ändå Hjärta
    Tack snälla! Idag kom mens, ställer siktet mot juli. 
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet