• Tyrande

BIM Juni 2022 - Första barnet

Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 

Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

BIM lista:

9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • Cykelhjul
    flisan1989 skrev 2022-06-13 21:47:02 följande:

Får man fråga om ni gjorde något särskilt just denna månaden? Glad

Jag är också nyfiken! Skrattande
  • Tyrande
    flisan1989 skrev 2022-06-13 21:47:02 följande:

Får man fråga om ni gjorde något särskilt just denna månaden? Glad

Jag har tagit en kapsel bidrottninggelé till kvällen från mensens första dag fram till pluset, jag testade bidrottninggelé för första gången förra månaden men slutade med den efter positivt på ÄL-testet.
  • RainbowQuartz

Kan inte citera nu, men svårt att säga om vi gjort något specifikt denna cykel som påverkat. Men vi försökte ha sex varannan dag, från några dagar efter mensen slutade fram tills när jag trodde att jag hade haft ägglossning, plus någon dag extra för säkerhetsskull. Äter också lite olika kosttillskott (d-vitamin, zink, magnesium, omega-3 och folsyra), men såklart svårt att säga om det har påverkat!

Håller tummarna att det går vägen för er också den här månaden!

• flisan1989

Så var det min tur att få skriva av mig.. man blir till o från helt uppgiven.. kör med clear blue dubbelindikator. Blinkande smiley från från i fredags. vi låg i söndags. fick fast på kvällen till i tisdags då vi låg. blev för stressat igår så vi fick inte till det då och ikväll lär det vara för sent eller vad tror ni?

Man går och väntar varje månad på ägglossning och sedan när den väl kommer blir man så besviken när det inte blir som man tänkt sig. Tror ni att vi har någon chans ändå den här månaden?

• Kissekatten2014
    flisan1989 skrev 2022-06-16 10:07:07 följande:

Så var det min tur att få skriva av mig.. man blir till o från helt uppgiven.. kör med clear blue dubbelindikator. Blinkande smiley från från i fredags. vi låg i söndags. fick fast på kvällen till i tisdags då vi låg. blev för stressat igår så vi fick inte till det då och ikväll lär det vara för sent eller vad tror ni?

Man går och väntar varje månad på ägglossning och sedan när den väl kommer blir man så besviken när det inte blir som man tänkt sig. Tror ni att vi har någon chans ändå den här månaden?

Klart det finns chans, spermier överlever ju några dagar i dig.. så kämpa på bara. 
    Känner igen i det du skriver, känner precis likadant man vill så gärna få till det när ägglossning ät på ingångGlad
  • flisan1989
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-16 10:58:51 följande:
    Klart det finns chans, spermier överlever ju några dagar i dig.. så kämpa på bara. 
    Känner igen i det du skriver, känner precis likadant man vill så gärna få till det när ägglossning ät på ingångGlad
    Ja hoppas verkligen! tror du det är lönt med idag? 
  • Kissekatten2014
    flisan1989 skrev 2022-06-16 17:59:57 följande:
    Ja hoppas verkligen! tror du det är lönt med idag? 
    Ja men varför inte tänker jag, bara kör på. Men försök inte stressa fram nåt det blir inte bra det heller, försöker själv inte stressa upp mig.
  • Cykelhjul

Jag antar det är fler som kör med ÄL stickor, så jag har en liten fråga :)

Jag har testat med ÄL stickor flera månader men aldrig fått ett positivt resultat, för en vecka sedan fick jag dock starkare streck (inte positivt) men man såg en stegring trots strecken var svagare än orginalstrecket. Nu har jag ÄL enligt appen och jag känner mig "fuktigare" innuti liksom och hugger i äggstockarna. MEN ÄL stickorna ger noll utslag, inte ens en antydan till streck.

Fasiken, har jag ingen ÄL denna månad kanske Rynkar på näsan Jag känner inte tappen heller, jag har nog aldrig känt tappen själv faktiskt, försöker känna sekretet men får inga klassiska trådiga som man kan bygga broar med. Utan det är mer blött.

Tror ni man kan få ÄL utan någon antydan till streck på stickorna?

• Kissekatten2014
    Cykelhjul skrev 2022-06-17 10:13:12 följande:

Jag antar det är fler som kör med ÄL stickor, så jag har en liten fråga :)

Jag har testat med ÄL stickor flera månader men aldrig fått ett positivt resultat, för en vecka sedan fick jag dock starkare streck (inte positivt) men man såg en stegring trots strecken var svagare än orginalstrecket. Nu har jag ÄL enligt appen och jag känner mig "fuktigare" innuti liksom och hugger i äggstockarna. MEN ÄL stickorna ger noll utslag, inte ens en antydan till streck.

Fasiken, har jag ingen ÄL denna månad kanske Rynkar på näsan Jag känner inte tappen heller, jag har nog aldrig känt tappen själv faktiskt, försöker känna sekretet men får inga klassiska trådiga som man kan bygga broar med. Utan det är mer blött.

Tror ni man kan få ÄL utan någon antydan till streck på stickorna?

Det sker ju en lh ökning innan ägglossning och då borde du få utslag på stickorna. Jag använder cb's tester med smiley vilket blir lättare, än som jag tycker det är svårt att läsa av streck. Får väldigt vattniga/trådiga flytningar runt ägglossning.
    Och sen kanske man inte får ägglossning varje månad pga olika orsaker. Men när jag läser ditt inlägg så låter det som om du har ägglossning? Du är inte gravid? Att det är det som spökar.
  • Cykelhjul
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-17 12:39:02 följande:
    Det sker ju en lh ökning innan ägglossning och då borde du få utslag på stickorna. Jag använder cb's tester med smiley vilket blir lättare, än som jag tycker det är svårt att läsa av streck. Får väldigt vattniga/trådiga flytningar runt ägglossning.
    Och sen kanske man inte får ägglossning varje månad pga olika orsaker. Men när jag läser ditt inlägg så låter det som om du har ägglossning? Du är inte gravid? Att det är det som spökar.

Baserat på flytningarna så bör det ju vara ägglossning kanske (om man har det denna månad) men stickorna är tvärvita haha. 
    Jag borde satsa på cb´s istället för som du säger så är det verkligen svårt att läsa av strecken man blir skapligt förvirrad. 

Man kanske ska ta ett tidigt test och se. Kroppen känns annorlunda denna månad, svårt att sätta fingret på vad och varför

Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet