• Alltidsingel

Mixade signaler

Hej,

Säkert en av tusen liknande trådar? Men behöver få lite input.

Har en supertrevlig kollega på jobbet där det under de senaste månaderna har varit en lite halvflörtig stämning (som jag tolkat det?). Detta har byggts upp successivt då vi börjar bli mer och mer trygga med varandra, men inte lett till något då vi båda är ganska blyga och professionella, Vi hade för ett tag sedan en AW då jag tänkte att ?ikväll kanske det är läge att ta detta till nästa steg?. Den dagen började dock med att hon var tydligt avståndstagande och lite kallare än normalt, men ju längre kvällen led så var vi tillbaka där vi hade varit innan och kanske även på ett personligt plan tagit nästa steg (dvs pratat ganska mycket med varandra och om lite personligare saker är normalt). Jag hade under kvällen (ganska subtilt) ändå visat var jag står. Men detta är säkert svårtolkat.

Någon som kan hjälpa mig att tolka detta. Min känsla är att det finns någon sorts attraktion men hon har blivit osäker på sina egna känslor samt var hon har mig.

Det bör kanske tilläggas att det är ganska stor åldersskillnad och en liten arbetsplats (och jag den äldre mannen). Men vi är trots ålderskillnaden på ungefär samma plats i livet och vi är ganska lika som personer. Pga detta så har jag inte velat göra något utan är lite avvaktat hennes initiativ. Kanske även bör nämnas att jag inte är den bästa på att tolka eventuella signaler? Övertolkar säkert en del också. Och jag tror att hon på sin höjd ser mig som en sexig trevlig och rolig äldre kollega, men man hoppas såklart på mer.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-05-26 22:27
    Dvs behöver hjälp med att tolka det plötsliga lite avvaktande beteendet. Tror ni att hon känner att något skulle kunna vara på gång och att hon gett mig för mycket signaler men att hon inte riktigt är reda att ta nästa steg. Att hon trodde (helt rätt...) att jag skulle ta denna AW-kväll till att ta nästa steg men att hon inte är redo än, eller att hon nu tydligt ville visa att hon inte är intresserad (hon kanske har någon annan flört på g... Även fast jag inte tror det).

Under vår uppbyggnadsfas (i flörtandet) så har det ändå (som jag tolkat det) varit så att de dagar då vi har tagit nästa myrsteg i vårat flörtande så har hon dagen efter haft mer parfym på sig (som doftar supergott...), varit lite finare klädd (hon är alltid snyggt klädd,, men nu lite extra genomtänkt), fixat håret lite extra etc eller bara varit lite extra trevlig.
  • Svar på tråden Mixade signaler
  • Anonym (2)

1, hon gillar dig och blir rädd för sina känslor,  hon kanske är rädd att de inte är besvarat eller rädd för att bli sårad .

2 Hon märker att du gillar henne och genom att bli reserverad visa att hon inte gillar dig på de sättet. 

• Alltidsingel
    Anonym (2) skrev 2022-05-27 20:07:36 följande:

1, hon gillar dig och blir rädd för sina känslor,  hon kanske är rädd att de inte är besvarat eller rädd för att bli sårad .

2 Hon märker att du gillar henne och genom att bli reserverad visa att hon inte gillar dig på de sättet. 

Ungefär där jag landat. Känner att det är 60/40 på alt 2? Men ibland känner jag 90/10 på alt 1?

Jaja, tiden får väl utvisa vad svaret är.
  • Anonym (Hest)

Kan vara så att hon uppfattat dina signaler, tänkt igenom saken och tänkt att en jobbrelation skulle bli komplicerad. En av gissningarna. Om det är en liten arbetsplats så kanske du borde leta efter kärleken någon annanstans. Såna saker riskerar att bli jobbiga

• Anonym (ABC)

Min egen erfarenhet av att bete sig så som kvinnan du beskriver är att det inte finns något intresse. 

Att en kvinna är trevlig mot en man kan betyda intresse och det kan betyda att det är någon hon gillar som en vän. För min del är det alltid att det är någon som jag gillar som vän, om jag velat mer har jag tagit initiativet till mer. 

Men tyvärr så har det hänt ibland att män har missuppfattat mig och trott att min vänskap är tecken på något mer och börjat visa en annan form av intresse. Då har jag reagerat med besvikelse och dragit mig undan. Men sedan kunnat komma tillbaka igen när jag känt mig säker på att mannen i fråga inte kommer att stöta på mig utan bara umgås på en vänskaplig nivå. 

Jag har aldrig flirtat med de männen, men däremot varit trevligare än mot många andra på samma sätt som jag är trevligare mot kvinnor jag gillar att ha som vän än kvinnor som finns i min närhet men som jag inte är intresserad av en vänskaplig relation med. 

Min nuvarande arbetsplats är väldigt bra på det sättet. 50/50 män/kvinnor där alla är vana vid vänskapsrelationer med andra könet så har varken själv upplevt eller uppfattat från andra att det blir den där typen av missförstånd där män får för sig att man stöter på dem bara för att man är trevligare mot honom än mot hans tråkiga kollega. 

• Alltidsingel
    Anonym (Hest) skrev 2022-05-28 03:16:49 följande:

Kan vara så att hon uppfattat dina signaler, tänkt igenom saken och tänkt att en jobbrelation skulle bli komplicerad. En av gissningarna. Om det är en liten arbetsplats så kanske du borde leta efter kärleken någon annanstans. Såna saker riskerar att bli jobbiga

Så tror jag att det också kan vara. Man jag tror man eventuellt måste lägga till att det ändå är hon som (jag upplever det) har tagit initiativ och jag lite smått har besvarat det.

Så meningen kanske ska vara "Kan vara så att hon uppfattat att du har besvarat hennes signaler, tänkt igenom saken och tänkt att en jobbrelation skulle bli komplicerad."
  • Alltidsingel
    Anonym (ABC) skrev 2022-05-28 10:33:49 följande:

Min egen erfarenhet av att bete sig så som kvinnan du beskriver är att det inte finns något intresse. 

Att en kvinna är trevlig mot en man kan betyda intresse och det kan betyda att det är någon hon gillar som en vän. För min del är det alltid att det är någon som jag gillar som vän, om jag velat mer har jag tagit initiativet till mer. 

Men tyvärr så har det hänt ibland att män har missuppfattat mig och trott att min vänskap är tecken på något mer och börjat visa en annan form av intresse. Då har jag reagerat med besvikelse och dragit mig undan. Men sedan kunnat komma tillbaka igen när jag känt mig säker på att mannen i fråga inte kommer att stöta på mig utan bara umgås på en vänskaplig nivå. 

Jag har aldrig flirtat med de männen, men däremot varit trevligare än mot många andra på samma sätt som jag är trevligare mot kvinnor jag gillar att ha som vän än kvinnor som finns i min närhet men som jag inte är intresserad av en vänskaplig relation med. 

Min nuvarande arbetsplats är väldigt bra på det sättet. 50/50 män/kvinnor där alla är vana vid vänskapsrelationer med andra könet så har varken själv upplevt eller uppfattat från andra att det blir den där typen av missförstånd där män får för sig att man stöter på dem bara för att man är trevligare mot honom än mot hans tråkiga kollega. 

Håller med! Så tror jag det också är.

Men när glaset är halvfullt så upplever det ändå så att det är mer än att bara vara trevlig. Att hon ändå har tagit lite initiativ till exempelvis fysisk beröring, ganska ofta lång och intensiv ögonkontakt (där jag måste bryta blicken för jag blir generad), sitta/vill vara väldigt nära, spegling, anförtror saker/är sårbar etc. Upplever det ändå lite mer än vad man gör i en jobbrelation. Men det kan ju vara så att hon bara trivs med mig som en bra vän som då ändå är något mer än enbart kollegor.
  • Anonym (2)
    Alltidsingel skrev 2022-05-28 11:35:05 följande:

Men när glaset är halvfullt så upplever det ändå så att det är mer än att bara vara trevlig. Att hon ändå har tagit lite initiativ till exempelvis fysisk beröring, ganska ofta lång och intensiv ögonkontakt (där jag måste bryta blicken för jag blir generad), sitta/vill vara väldigt nära, spegling, anförtror saker/är sårbar etc. Upplever det ändå lite mer än vad man gör i en jobbrelation. Men det kan ju vara så att hon bara trivs med mig som en bra vän som då ändå är något mer än enbart kollegor.
     Sådär håll jag ju på med killen jag är intresserad av.  Lång ögonkontakt ler mycket skojar och driver med honom pillar på honom vid minsta chans typ lägger handen på hans rygg kramar honom skriver medelanden ofta. Han har fattat så vi dejtar nu :). Jag var blyg och vågade inte först men de var jag som till sist bjöd ut honom. 
  • Alltidsingel
    Anonym (2) skrev 2022-05-28 11:44:31 följande:
     Sådär håll jag ju på med killen jag är intresserad av.  Lång ögonkontakt ler mycket skojar och driver med honom pillar på honom vid minsta chans typ lägger handen på hans rygg kramar honom skriver medelanden ofta. Han har fattat så vi dejtar nu :). Jag var blyg och vågade inte först men de var jag som till sist bjöd ut honom. 
    Tack för att någon är på min sida Glad

Jag lutar ändå åt att hon förmodligen inte är intresserad. Skulle om inte annat tro att hon har lessnat då jag inte direkt har besvarat hennes intresse (även fast jag tycker att jag har besvarat hennes initiativ - och det kan kan ändå som sagt vara det hon känner av och vill backa ur/har blivit osäker på hur hon känner/har en dålig period där hon vill avvakta eller bara för tillfället är osugen på att inleda något OCH lägg till en liten arbetsplats i mixen....).

Ska bli spännande att se hur detta eventuellt kan utvecklas de närmaste veckorna. Men som jag har nämnt tidigare så måste tyvärr bollen ligga hos henne. Tror dock inte att hon kommer att våga göra något om hon nu skulle vara intresserad, så egentligen är det bara att släppa detta.
  • Anonym (Hmm)

Jag antar att du är singel med tanke på namnet, men hur är det med kvinnan i fråga? Är hon singel, har hon barn? Att en ung, snygg och dessutom upptagen kvinna skulle ha intresse att inleda något med en äldre man känns inte helt sannolikt. 

• Anonym (ABC)
    Alltidsingel skrev 2022-05-28 11:35:05 följande:

Just det där med fysisk beröring kan ju vara ett tecken på att man kanske har ett intresse. Men också där. Är det bara dig eller kan det komma även mot andra? 
Svar på tråden Mixade signaler