Inlägg från: Anonym (ddd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ddd)

    Orosanmäla graviditet??

    Vet du anledningen till att hennes barn är placerade?

  • Anonym (ddd)
    Askungen000 skrev 2022-06-12 15:50:04 följande:

    Jag har fått en förklaring till placeringen av de tidigare barnen som jag inte tycker verkar helt rimlig. Skulle det stämma så känns det som att hon borde ha fått tillbaks barnen för länge sen. Och det verkar, så vitt jag vet, inte vara på tapeten.


    Hon har ju redan med soc att göra så de kommer naturligtvis att bli varse att hon är gravid utan anmälan.
    Jag hade inte anmält.
  • Anonym (ddd)
    Anonym (Mvc) skrev 2022-06-12 15:56:49 följande:

    Det lär ju komma fram på mvc att det finns fler barn även om kvinnan försöker mörka. Man talar ju även om tidigare graviditeter och förlossningar. 
    Min vän bodde på en bevakad avdelning både innan och efter förlossning. Tidigare barn placerade. Efter två veckor tog man barnet eftersom hon inte klarade av situationen. 


    Fy så tragiskt.
  • Anonym (ddd)
    Anonym (Sköt dig själv och skit i andra) skrev 2022-06-12 16:47:53 följande:

    Nej du ska inte anmäla det, du har inte med det att göra och det finns inget att vara orolig för i nuläget för man vet inte hur hon kommer att hantera föräldraskapet med just detta barn. Med "vänner" som dig behöver man inga fiender.


    Precis. Garanterat så anmäls det anonymt också.
  • Anonym (ddd)
    Anonym (Soc sekr) skrev 2022-06-13 13:32:52 följande:

    Det som händer när det kommer in en anmälan som gäller en gravid kvinna är att socialtjänsten kontaktar kvinnan i fråga och frågar om hon vill ha något stöd. Finns inga tvångsåtgärder att ta till för att skydda ett ofött barn. Om hon säger nej är det ändå bra att det är anmält för då är socialtjänsten förberedda på att det kommer och kan göra upp en plan. 


    Om hon har umgänge med sina placerade barn så kommer de socialsekreterarna göra en anmälan till kommunen där hon bor om de sköter sitt jobb. 


    Så soc agerar djungeltelegraf också?
    Där ser man.
  • Anonym (ddd)
    Anonym (Soc sekr) skrev 2022-06-13 16:38:54 följande:
    Vi har givetvis samma anmälningsskyldighet som alla andra som jobbar med barn. 
    Dessvärre, angiverisamhället har gått för långt.
  • Anonym (ddd)
    Anonym (Soc sekr) skrev 2022-06-14 15:20:25 följande:
    Ja föräldrar borde få misshandla sina barn och låta dom svälta utan att folk lägger sig i. 
    Ja, för det finns ju inget tal mellan noll och hundra.
  • Anonym (ddd)
    Anonym (TT) skrev 2022-06-14 20:41:39 följande:
    Är det personligt för dig? 
    Nej, men jag har sett hur det kan gå. På nära håll.
    Det räcker för mig.

    Tackar som frågar.
Svar på tråden Orosanmäla graviditet??