• Anonym (Tjeje­n28)
    Sat 2 Jul 2022 21:33
    47611 visningar
    100 svar
    -1 +1
    100
    47611

    Längtan av att ligga runt

    Jag har varit i relation i princip hela mitt vuxna liv, två längre relationer och fortfarande kvar i mitt andra. Med en kort uppehåll mellan dom på kanske 4 månader. 


    Det känns som jag inte riktigt levt själv eller fått uppleva ungdomen. Jag vet inte om det låter bättre i fantasin än vad det är vilket gör att jag inte vill lämna en relation och person som jag verkligen gillar. 
    Jag har sååå många fantasier jag skulle vilja ha möjligheten att göra, om det nu hade blivit av eller om det som sagt bara är i fantasin. Men jag fantiserar ofta om att vara singel, bo själv, lära känna mig själv och inte ha någon fast relation utan ligga runt mycket och dejta och träffa killar. Även skaffa vänner, festa osv. 
    Ångrar mig att jag levt länge i relationer (speciellt min första) men vill samtidigt inte leva utan det?.samtidigt som något säger, gör det du tänker på nu innan det är försent. 

  • Svar på tråden Längtan av att ligga runt
  • Anonym (Jag)
    Sat 2 Jul 2022 21:42
    #1

    Har samma problem lite här också. Varit i samma relation i 21år så hela vuxna livet och hon är den enda jag har knullat. Så vist man tänker ofta att undra hur andra tjejer är att ligga med samt att man skulle vilja bara ha sig själv att tänka på. Så jag förstår hur du känner.

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Sat 2 Jul 2022 22:50
    #2
    -1

    Jag har inte legat på 15 år så jag skulle också vilja ligga runt.
    För mig så är det nog bäst som fantasier.
    Jag skulle nog tröttna ganska snabbt.
    Kul ett tag, men sen... nää.

  • Anonym (Dalam­annen)
    Sat 2 Jul 2022 23:25
    #4
    Anonym (Tjejen28) skrev 2022-07-02 21:33:20 följande:
    Längtan av att ligga runt

    Jag har varit i relation i princip hela mitt vuxna liv, två längre relationer och fortfarande kvar i mitt andra. Med en kort uppehåll mellan dom på kanske 4 månader. 


    Det känns som jag inte riktigt levt själv eller fått uppleva ungdomen. Jag vet inte om det låter bättre i fantasin än vad det är vilket gör att jag inte vill lämna en relation och person som jag verkligen gillar. 
    Jag har sååå många fantasier jag skulle vilja ha möjligheten att göra, om det nu hade blivit av eller om det som sagt bara är i fantasin. Men jag fantiserar ofta om att vara singel, bo själv, lära känna mig själv och inte ha någon fast relation utan ligga runt mycket och dejta och träffa killar. Även skaffa vänner, festa osv. 
    Ångrar mig att jag levt länge i relationer (speciellt min första) men vill samtidigt inte leva utan det?.samtidigt som något säger, gör det du tänker på nu innan det är försent. 


    Förstår exakt! Har varit i samma situatio. Nyseparerad nu och av en ren slump fick jag kontakt med en bekant på Messenge. hon är gift men vill att vi ses och att jag knullar henne. Känns som att födas på nytt!
    Slösa inte bort livet utan njut mer!
  • Anonym (Tjeje­n28) Trådstartaren
    Sun 3 Jul 2022 00:25
    #5
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-02 21:42:02 följande:

    Har samma problem lite här också. Varit i samma relation i 21år så hela vuxna livet och hon är den enda jag har knullat. Så vist man tänker ofta att undra hur andra tjejer är att ligga med samt att man skulle vilja bara ha sig själv att tänka på. Så jag förstår hur du känner.


    Dom två jag varit i relation med är inte dom enda två jag legat med så jag vet ju på ett sätt att jag gillade att gå ut och få kontakt med killar och ligga. Men som Kaffedraken skrev, man kanske tröttnar rätt fort och vill ha det stabilt med en partner hellre. Men förstår dig som inte vet riktigt eftersom hon är den enda du haft. 
  • Anonym (Tjeje­n28) Trådstartaren
    Sun 3 Jul 2022 00:28
    #6
    Anonym (Dalamannen) skrev 2022-07-02 23:25:00 följande:
    Längtan av att ligga runt
    Förstår exakt! Har varit i samma situatio. Nyseparerad nu och av en ren slump fick jag kontakt med en bekant på Messenge. hon är gift men vill att vi ses och att jag knullar henne. Känns som att födas på nytt!
    Slösa inte bort livet utan njut mer!
    Låter härligt! Jag hoppas ni får trevliga stunder tillsammans. Njut av tiden och att du känner dig pånyttfödd. :D 
  • Anonym (Dalku­lla)
    Sun 3 Jul 2022 08:06
    #6
    +4
    Anonym (Tjejen28) skrev 2022-07-02 21:33:20 följande:
    Längtan av att ligga runt

    Jag har varit i relation i princip hela mitt vuxna liv, två längre relationer och fortfarande kvar i mitt andra. Med en kort uppehåll mellan dom på kanske 4 månader. 


    Det känns som jag inte riktigt levt själv eller fått uppleva ungdomen. Jag vet inte om det låter bättre i fantasin än vad det är vilket gör att jag inte vill lämna en relation och person som jag verkligen gillar. 
    Jag har sååå många fantasier jag skulle vilja ha möjligheten att göra, om det nu hade blivit av eller om det som sagt bara är i fantasin. Men jag fantiserar ofta om att vara singel, bo själv, lära känna mig själv och inte ha någon fast relation utan ligga runt mycket och dejta och träffa killar. Även skaffa vänner, festa osv. 
    Ångrar mig att jag levt länge i relationer (speciellt min första) men vill samtidigt inte leva utan det?.samtidigt som något säger, gör det du tänker på nu innan det är försent. 


    Tror att knulla_runt_erfarenheter är klart överskattade!

    Har inte testat själv men de tjejer och killar som gjorde det mellan 15-25 blev j-t desillusionerade och ibland till och med totalt slut, deprimerade samt allmänt besvikna på livet. Inlagda på psyk en del av dem. Om de mådde så innan de låg runt här och tvärs och därför anammade beteendet som en "flykt" från sig själva eller om reaktionen kom sig av en upplevelse av "konsumtion av människor" är en intressant fråga??? Vissa kunde hantera livsstilen utan alltför mycken skada men det stora flertalet gick i däck. Hamnade i en etta ledsna och nedsupna i en ångest över att aldrig "träffa den rätta". Hur många tjejer eller killar de än lägrade.

    Det finns mycket att uppleva i ungdomen som studier, testa nya jobb och spontana sammanhang och resor till nya kontinenter. Arbeta på kibbutz var poppis ett tag, plugga på stipendium eller resa runt som backpacker i Asien en annan tid... eller meditera i Goa i Indien mm. Eller som du säger helt enkelt testa singellivet på egen hand med friheten att se vem man vill och när man vill/kan - men också tid att erfara ensamhetskänslor och konfrontera osäkerhetsupplevelser. Vill du testa på egen hand innan singeltillvaro "är för sent" enligt dig (när anser du den är för sent??) så gör det! Anta utmaningen utan fallskärm.  

    Förstår folks känslor av att gått miste om en vuxenperiod särskilt om barnen kommer tidigt och på löpande band, när man hinner definiera sig bättre. Mellanperioden mellan att bo hos sina föräldrar och egen familjebildning är värdefull. Men tänker samtidigt att singeltillvaro idealiseras och framställs som en hype inom reklam och filmindustri. Verkligheten är alltid fylld av plus och minus i alla de val vi alla gör dagligdags. Oavsett inriktning och vad vi värdesätter. Vet inte om hejarop "knulla på och njut" kunde varit vägledande för mig personligen i din sits. Vet heller inte om jag velat vrida klocka tillbaka av de skäl du nämner. Du behöver dock göra vad som känns bäst för just dig utan yttre påvekran i moget övervägda val!
  • AnnaZL
    Sun 3 Jul 2022 09:06
    #7

    Hur ser din partner på detta? Monogami är oftast standard, men om du struntar i sex med andra- kan du resa, festa, lära känna nya vänner och stanna kvar i ditt förhållande? Eller är din partner kontrollerade?

  • Anonym (XY)
    Sun 3 Jul 2022 09:40
    #8
    Anonym (Tjejen28) skrev 2022-07-02 21:33:20 följande:
    Längtan av att ligga runt

    Jag har varit i relation i princip hela mitt vuxna liv, två längre relationer och fortfarande kvar i mitt andra. Med en kort uppehåll mellan dom på kanske 4 månader. 


    Det känns som jag inte riktigt levt själv eller fått uppleva ungdomen. Jag vet inte om det låter bättre i fantasin än vad det är vilket gör att jag inte vill lämna en relation och person som jag verkligen gillar. 
    Jag har sååå många fantasier jag skulle vilja ha möjligheten att göra, om det nu hade blivit av eller om det som sagt bara är i fantasin. Men jag fantiserar ofta om att vara singel, bo själv, lära känna mig själv och inte ha någon fast relation utan ligga runt mycket och dejta och träffa killar. Även skaffa vänner, festa osv. 
    Ångrar mig att jag levt länge i relationer (speciellt min första) men vill samtidigt inte leva utan det?.samtidigt som något säger, gör det du tänker på nu innan det är försent. 


    Känner igen känslan från förr.
    Nu förverkligade jag ju inte det förrän långt senare då jag var i stabila relationer från jag var 22 till 52.
    Min erfarenhet är att jag måste vara tillfredsställd med livet i övrigt för att uppskatta lekandet. Dejtade en massa kvinnor dels för att hitta någon men framförallt för att ha skoj. Undertonen var alltid att vi har roligt ihop under tiden och om det inte känns hundra så bryter vi. Behöver inte vara så allvarligt.
    Har kontakt med flera av dem fortfarande som vänner och var kk med några när vi dejtade vidare på varsitt håll.


    Sedan råkade jag på min nuvarande särbo och hon gav mig verkligen den där känslan att jag ville stadga mig.
    Vad jag vill säg, värdera det du har och är det värt det så fortsätt förhållandet.
    Känns det tomt så bryt, det är aldrig försent att ligga runt.

  • Anonym (Kvinn­a37år)
    Sun 3 Jul 2022 11:03
    #9
    Anonym (Tjejen28) skrev 2022-07-02 21:33:20 följande:
    Längtan av att ligga runt

    Jag har varit i relation i princip hela mitt vuxna liv, två längre relationer och fortfarande kvar i mitt andra. Med en kort uppehåll mellan dom på kanske 4 månader. 


    Det känns som jag inte riktigt levt själv eller fått uppleva ungdomen. Jag vet inte om det låter bättre i fantasin än vad det är vilket gör att jag inte vill lämna en relation och person som jag verkligen gillar. 
    Jag har sååå många fantasier jag skulle vilja ha möjligheten att göra, om det nu hade blivit av eller om det som sagt bara är i fantasin. Men jag fantiserar ofta om att vara singel, bo själv, lära känna mig själv och inte ha någon fast relation utan ligga runt mycket och dejta och träffa killar. Även skaffa vänner, festa osv. 
    Ångrar mig att jag levt länge i relationer (speciellt min första) men vill samtidigt inte leva utan det?.samtidigt som något säger, gör det du tänker på nu innan det är försent. 


    Känner igen det du skriver jag har haft samma man och även bara haft sex med honom.  Gifte mig redan när jag var 21. Jag har haft chans att ligga med någon annan men inte agerat på det, fast att han var attraktiv och snäl så blev jag rädd och gick . Kanske lika bra annars hade jag varit otrogen. Fantasin finns , skulle inte våga agera på den eller vilja göra slut för den fantasin. Jag tycker ibland de skulle vara skönt att vara ensam och fri inte bara för att ligga runt utan ta alla beslut själv och slippa tjafs mm. Detta var inget svar på din tråd men du är inte ensam om att känna så. Ett alternativ kanske är öppet förhållande 
  • Anonym (Tjeje­n28) Trådstartaren
    Sun 3 Jul 2022 11:35
    #10
    AnnaZL skrev 2022-07-03 09:06:08 följande:

    Hur ser din partner på detta? Monogami är oftast standard, men om du struntar i sex med andra- kan du resa, festa, lära känna nya vänner och stanna kvar i ditt förhållande? Eller är din partner kontrollerade?


    Visst han förbjuder mig inte att göra saker, men det är inte riktigt det vi byggde upp vårt förhållande på. Vi kände och känner båda att vi inte är intresserade att vara i ett förhållande med någon som går ut och festar själv eller reser själv med nyfunna vänner. Låter kanske konstigt för många då det är en del i relationen att ha egentid och göra sånt, men vi har aldrig haft det så och han iaf har inget intresse av det när vi pratar om det. Men vänner kan jag väl skaffa?
Svar på tråden Längtan av att ligga runt