Anonym (Sälj) skrev 2022-07-04 08:28:58 följande:
Men bestäm dig bara och sluta vela. Sälj bostaden och köp något som passar dig så får han göra som han vill med sitt boende. Han är vuxen, det är inte ansvar att ordna boende åt honom. Genom att sälja får ni garanterat marknadspris och ingen behöver gå och spekulera i framtiden angående vem som tjänade mest eller minst på att bli utköpt eller bo kvar. I en ny bostad får du en naturlig nystart.
Jag har i och för sig ingen sådan känslomässig koppling till bostäder generellt så att sälja är i och för sig en möjlighet men att hitta en ny bostad som passar vår familj är inte helt lätt och den enklaste så då känns det nästan som att enda lösningen är att bo kvar och köpa ut.
Att hoppa av bostadsmarknaden känns inte som ekonomiskt fördelaktigt för mig som ensamstående.
Men visst jag har tänkt tanken om ny bostad för nystart i livet. Men då jag inte har någon särskild önskan att bo just i denna stad hade jag tänkt bo kvar här i huset bara till barn flyttat och sedan flytta till ett helt annan del av Sverige.
Men visst det kanske bara är ursäkter. Man ska inte klaga om man inte gör något för att förändra. Men det känns ändå för mig som att omständigheterna är så speciella att det är svårt att bara hitta en enkel lösning.
Tack för input och rationella tankar!