Anonym (16år) skrev 2022-07-03 21:29:35 följande:
Men hur ska de få plats på hotell eller vandrarhem? Det är ju inte idealiskt med barn som vill ha sina saker och sådär.
Att knuffa ut någon i total ensamhet tycker jag är hemskt att tänka på. Det är dessutom mina barns pappa. Han är som sagt inte en person jag ogillar eller inte vill ha i mitt liv men vi har inte längre en kärleksrelation och det känns som att det på detta sätt aldrig får ett slut
Dålig stämning att han är här när han vet att jag vill att han flyttar. Då blir ju vistelserna ännu värre.
Vilka de? HAN bor på hotell, sedan får han träffa barnen dagtid som vilken normal förälder som helst som inte bor med sina barn utan är på besök över helgen.
Du är inte ansvarig för hans lycka! Om han blir ensam för att ni är skilda så är han ju lika ensam nu också, ni har ju inte samliv alls.
Jo men förr eller senare måste det ändå gås igenom så ju förr desto bättre. Om han är otrevlig får du säga till honom att bo på hotell, trots att ni är gifta. Ett alternativ är att du reser bort medan han är där. Om han skapar dålig stämning för att du vill att han ska flytta ut så har du ytterligare ett skäl att skilja dig.
Du kan inte vara gift med någon för att du tycker synd om honom, för att han inte ska bli ensam eller för att du vill undvika dålig stämning.