• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-13 08:46:48 följande:
    Det har gått bra Glad
    Nålen var så tunn att jag knappt kände sticket, biverkningarna har väl inte börjat än... :)
    Men hade huvudvärk igår, dock vet jag inte om det var pga sprutan.
    Jag hoppas bara jag inte blir överstimulerad till helgen så jag behöver åka in, för jag brukar också ha otur med allt :( 
    Vill bara komma dit nästa vecka så säger dom allt ser bra ut :)

Jag känner också samma, alla frågar när vi ska skaffa barn eftersom vi varit ihop så länge... vill bara skrika vi kan inte bli gravida är du nöjd nu med svaret? Men biter mig i tungan.. :) 

Hoppas du mår lite bättre Hjärta
    Vad skönt att det har gått bra! och vem vet du kanske blir besparade bieffekter! Tror inte att du behöver oroa dig för överstimulering så tidigt i behandlingen, dom säger att överstimulering är ovanligt, kanske inte om man ska tro familjeliv, men har man pco/pcos så ligger man i riskzon för överstimulering och visst har du inte de, så förhoppningsvis slipper du! Glad

Det känns lite lättare nu, det är en overklighetskänsla över allt, lite som jag alltid upplever när jag vart utomlands på semester och sen när man kommer hem så känns det lite som att det aldrig hänt för de man kommer tillbaka är så välbekant, som allt bara var en dröm.  
  • Sandralinnea123

Hej igen, tänker jag hoppar in i tråden igen efter en paus, på fredag är de dags för börja med provera, har skummat igenom lätt sen jag sist var inne, vårt andra ivf försök nu som ska påbörjas Glad

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-01-14 22:56:13 följande:

Hej igen, tänker jag hoppar in i tråden igen efter en paus, på fredag är de dags för börja med provera, har skummat igenom lätt sen jag sist var inne, vårt andra ivf försök nu som ska påbörjas Glad

Välkommen tillbaka! Hoppas att du har kunnat njuta av din paus Solig
    Spännande med nytt försök!

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-14 17:12:51 följande:
    Vad skönt att det har gått bra! och vem vet du kanske blir besparade bieffekter! Tror inte att du behöver oroa dig för överstimulering så tidigt i behandlingen, dom säger att överstimulering är ovanligt, kanske inte om man ska tro familjeliv, men har man pco/pcos så ligger man i riskzon för överstimulering och visst har du inte de, så förhoppningsvis slipper du! Glad

Det känns lite lättare nu, det är en overklighetskänsla över allt, lite som jag alltid upplever när jag vart utomlands på semester och sen när man kommer hem så känns det lite som att det aldrig hänt för de man kommer tillbaka är så välbekant, som allt bara var en dröm.  

Idag ska jag ta båda sprutorna, fram tills nu så har det gått smidigt 🙏🏻 

Ja, du har rätt googlade lite men jag verkar inte riskera överstimulering Glad

Förstår vad du menar Rynkar på näsan  

Sandralinnea123 skrev 2023-01-14 22:56:13 följande:

Välkommen tillbaka. 

hoppas vi alla får ett plus detta året 🙏🏻

• MeIMyself

Fyremadel gjorde ont igår, ska ta den idag igen vet ni om man behöver ta den tills äggplocket ?
    Klart man står ut med den men den var mycket obehagligare än Gonal F.
    Jag är så nyfiken på hur det ser ut, hoppas bra Skäms 

• Sandralinnea123
    streli­tzia 
    Tack, ja jag har njutit, varit ledig från jobbet enkel under jul och 1 vecka för skidåkning, så känner att man har fått ladda upp inför start igen, mer taggad än någonsin Skrattande

MeIMys­elf Ja det hoppas jag också!! 

När jag var inne i sprut perioden sist körde jag fyremedal ända fram till 2 dagar innan äggplocket, sen får man ju 1 ägglossningsspruta som man tar om de var 36 timmar innan äggplocket Glad
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-16 15:43:23 följande:

Fyremadel gjorde ont igår, ska ta den idag igen vet ni om man behöver ta den tills äggplocket ?
    Klart man står ut med den men den var mycket obehagligare än Gonal F.
    Jag är så nyfiken på hur det ser ut, hoppas bra Skäms 

ja den är ju tyvärr lite grövre, om du inte testat, rikta den lite snett med nålspetsen så kan de gå lättare. Förhoppningsvis behöver du inte ta den så många dagar. Jag tror jag tog i 7 dagar, fick 5 från början och sen hämta ut fler. 
    Idag ska du på undersökning, visst? Spännande, hoppas att det går bra!! 
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-01-16 20:20:01 följande:
    streli­tzia 
    Tack, ja jag har njutit, varit ledig från jobbet enkel under jul och 1 vecka för skidåkning, så känner att man har fått ladda upp inför start igen, mer taggad än någonsin SkrattandeMeIMys­elf Ja det hoppas jag också!! 

När jag var inne i sprut perioden sist körde jag fyremedal ända fram till 2 dagar innan äggplocket, sen får man ju 1 ägglossningsspruta som man tar om de var 36 timmar innan äggplocket Glad

Åh vad roligt att åka skidor! Skrattande
    Beundrar er som kan ta tillvara och njuta av en paus, det är så det bör vara speciellt om där finns en plan i slutet av pausen.

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-17 11:33:58 följande:
    ja den är ju tyvärr lite grövre, om du inte testat, rikta den lite snett med nålspetsen så kan de gå lättare. Förhoppningsvis behöver du inte ta den så många dagar. Jag tror jag tog i 7 dagar, fick 5 från början och sen hämta ut fler. 
    Idag ska du på undersökning, visst? Spännande, hoppas att det går bra!! 
    Ja, det hade inte hänt mycket. Hade lite den känslan eftersom jag inte kände någonting alls.. ingen svullnad ingenting.. Rynkar på näsan
    Nu skulle vi öka dosen på Gonal F, sen ska jag på återbesök slutet av veckan.. Läkaren sa att det var normalt för jag blev lite ledsen Rynkar på näsan
  • MeIMyself
    MeIMyself skrev 2023-01-17 12:32:39 följande:
    Ja, det hade inte hänt mycket. Hade lite den känslan eftersom jag inte kände någonting alls.. ingen svullnad ingenting.. Rynkar på näsan
    Nu skulle vi öka dosen på Gonal F, sen ska jag på återbesök slutet av veckan.. Läkaren sa att det var normalt för jag blev lite ledsen Rynkar på näsan
    Kan lägga till hade många men små äggblåsor
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022