• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-17 12:32:39 följande:
    Ja, det hade inte hänt mycket. Hade lite den känslan eftersom jag inte kände någonting alls.. ingen svullnad ingenting.. Rynkar på näsan
    Nu skulle vi öka dosen på Gonal F, sen ska jag på återbesök slutet av veckan.. Läkaren sa att det var normalt för jag blev lite ledsen Rynkar på näsan
    Jag förstår att du blev ledsen! Håller tummarna att dom växer till sig nu när du ökar dosen, det är många dagar kvar, vanligtvis växer en äggblåsa ca 2mm per dag, så ge inte upp Hjärta
  • Sandralinnea123
    MeIMys­elf 

Förstår de känna svårt! 
    När jag gjorde mitt första ivf försök tog jag sprutor i 17 dagar!  29 sprutor lyckades jag få ihop på dom dagarna..  
    Det vänder förhoppningsvis, mig chockhöjde dom 2 gånger och de gjorde ju susen Glad

streli­tzia 

Ja har verkligen försökt njuta och koppla bort vad som komma ska och de funkade bra, nu taggar jag inför provera start på fredag, och hoppas min magsjuka gått över tills dess som jag lyckats dra på mig på jobbet Rynkar på näsan
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-18 10:31:27 följande:
    Jag förstår att du blev ledsen! Håller tummarna att dom växer till sig nu när du ökar dosen, det är många dagar kvar, vanligtvis växer en äggblåsa ca 2mm per dag, så ge inte upp Hjärta
    Sandralinnea123 skrev 2023-01-18 11:43:34 följande:
    MeIMys­elf 

Förstår de känna svårt! 
    När jag gjorde mitt första ivf försök tog jag sprutor i 17 dagar!  29 sprutor lyckades jag få ihop på dom dagarna..  
    Det vänder förhoppningsvis, mig chockhöjde dom 2 gånger och de gjorde ju susen Gladstreli­tzia 

Ja har verkligen försökt njuta och koppla bort vad som komma ska och de funkade bra, nu taggar jag inför provera start på fredag, och hoppas min magsjuka gått över tills dess som jag lyckats dra på mig på jobbet Rynkar på näsan

Jag håller också tummarna, hoppas det går bättre imorgon fick jag VUL. 
    Woww 17 dagar, då ska jag inte få panik än om att det inte fungerade :) 
    Fick Gonal F 150 nu hade 125 innan. 

Hoppas det går bra med proverna på fredag och ni snart kan börja igen. 

Hjärta

• MeIMyself

Uppdatering;

Så nu har jag varit på min andra VUL efter jag började med sprutorna....
    Fortfarande inte mycket som hänt, ska öka dosen med Gonal F nu till 175. 
    Måndag har jag återbesök, vet inte vad jag ska känna :) 

Jag förstod det som att jag hade 2 blåsor som var runt 10mm. 

• strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-19 12:08:49 följande:

Uppdatering;

Så nu har jag varit på min andra VUL efter jag började med sprutorna....
    Fortfarande inte mycket som hänt, ska öka dosen med Gonal F nu till 175. 
    Måndag har jag återbesök, vet inte vad jag ska känna :) 

Jag förstod det som att jag hade 2 blåsor som var runt 10mm. 

2 blåsor lär ju hinna växa till sig! Sen förstår jag att du önskar många fler. Dom säger väl att första gången får man se som en test gång (även om det suger) i och med att det kan vara svårt att förutspå rätt dos för varje enskild person direkt. Vad säger läkaren? 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-20 07:50:42 följande:
    2 blåsor lär ju hinna växa till sig! Sen förstår jag att du önskar många fler. Dom säger väl att första gången får man se som en test gång (även om det suger) i och med att det kan vara svårt att förutspå rätt dos för varje enskild person direkt. Vad säger läkaren? 

Hoppas, vill verkligen inte avbryta Obestämd
    Hon jag träffade igår sa att allt annat ser bra ut men hon vågar inte öka för mycket för att det inte ska bli överstimulerad.
    Hon sa vi ser igen på måndag hur det gått och hur du mår, att jag kanske inte skulle orka gå på sprutor hur länge som helst... men helt ärligt så bryr jag mig inte om sprutorna vill bara få det gjort... känns ju jobbigare om jag ska avsluta o börja om på nytt :(
    Vi får helt enkelt vänta och se hur det blir. 

• strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-20 09:02:56 följande:

Hoppas, vill verkligen inte avbryta Obestämd
    Hon jag träffade igår sa att allt annat ser bra ut men hon vågar inte öka för mycket för att det inte ska bli överstimulerad.
    Hon sa vi ser igen på måndag hur det gått och hur du mår, att jag kanske inte skulle orka gå på sprutor hur länge som helst... men helt ärligt så bryr jag mig inte om sprutorna vill bara få det gjort... känns ju jobbigare om jag ska avsluta o börja om på nytt :(
    Vi får helt enkelt vänta och se hur det blir. 

Ja man är ändå jäkligt tålig när man väntat så länge, vad är några extra sprutor i några dagar jämfört med den eviga väntan man redan gått igenom. 
    Känner du av några biverkningar sen du ökade dosen eller mår du fortfarande bra? 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-21 09:32:41 följande:
    Ja man är ändå jäkligt tålig när man väntat så länge, vad är några extra sprutor i några dagar jämfört med den eviga väntan man redan gått igenom. 
    Känner du av några biverkningar sen du ökade dosen eller mår du fortfarande bra? 
    Jag mår fortfarande bra, men jag har fått utslag runt halsen dock vet jag inte om det är pga. sprutorna.
    Igår kändes det som det brukar kännas innan ÄL, så hoppas det händer lite grejer nu :)

Men exakt så kände jag när hon att man kan avbryta, orkar inte vänta till nästa månad igen :(

Sen har jag inte berättat på jobb, så har kommit med dumma ursäkter varje gång jag ska dit på VUL... 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-21 16:49:04 följande:
    Jag mår fortfarande bra, men jag har fått utslag runt halsen dock vet jag inte om det är pga. sprutorna.
    Igår kändes det som det brukar kännas innan ÄL, så hoppas det händer lite grejer nu :)

Men exakt så kände jag när hon att man kan avbryta, orkar inte vänta till nästa månad igen :(

Sen har jag inte berättat på jobb, så har kommit med dumma ursäkter varje gång jag ska dit på VUL... 
    Ja hoppas att det är ett gott tecken! Skrattande

Haha  vad använder du som dumma ursäkter? Jag hade också två täta vul med blodprov några timmar innan undersökning den ena gången. Den gången sa jag att jag hade uppföljning på blodprov. Men det är jobbigt att behöva springa till läkaren titt som tätt just för jobbets skull. Jag var som tur redan ledig äggplocksdagen, men hade sen återinföring kl 12 en söndag och jag började jobba 11.45 då var jag tvungen att berätta för min hr, kunde inte komma på en rimlig anledning en söndag haha. 

Jag fick faktiskt höra av en vän, som jobbade med mig innan och som är vän med chefen, att chefen i höstas frågat henne om jag var / försöker bli gravid pga många läkarbesök. Blev lite ställd, hon skulle bara veta hur många läkarbesök jag haft under året som inte påverkat jobbet. Nu hade hon ju rätt men kan man inte gå till läkaren av andra orsaker... 
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-22 09:32:44 följande:
    Ja hoppas att det är ett gott tecken! Skrattande

Haha  vad använder du som dumma ursäkter? Jag hade också två täta vul med blodprov några timmar innan undersökning den ena gången. Den gången sa jag att jag hade uppföljning på blodprov. Men det är jobbigt att behöva springa till läkaren titt som tätt just för jobbets skull. Jag var som tur redan ledig äggplocksdagen, men hade sen återinföring kl 12 en söndag och jag började jobba 11.45 då var jag tvungen att berätta för min hr, kunde inte komma på en rimlig anledning en söndag haha. 

Jag fick faktiskt höra av en vän, som jobbade med mig innan och som är vän med chefen, att chefen i höstas frågat henne om jag var / försöker bli gravid pga många läkarbesök. Blev lite ställd, hon skulle bara veta hur många läkarbesök jag haft under året som inte påverkat jobbet. Nu hade hon ju rätt men kan man inte gå till läkaren av andra orsaker... 

Jag sa på första VUL att vi hade möte med banken, sen fick jag en ny tid två dagar efter då sa jag att jag skulle till läkaren. 
    Nu på måndag sa jag att jag måste köra hem tidigare för att min man behöver bilen ? 
    haha ja dom är nog inte helt dumma, men samtidigt måste dom förstå om man inte vill berätta? det är redan jobbigt. Jag ska sjuka mig på äggplocksdagen tänkte jag om det är en vardag. Jag har ju kontorstider och kan jobba hemma men just nu är min chef känslig med att man arbetar hemma.. om jag får fler VUL innan tänkte jag säga att jag vill arbeta hemma. 

jag vill inget annat att läkaren ser skillnad imorgon, min planerade ägglossning enligt appen skulle vara idag och det brukar stämma så vi får se. Vill inte att vi avbryter :( 
    men vi lär se imorgon.

Vet du när ni får börja igen? 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022