• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Sandralinnea123
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-16 08:17:27 följande:
    Får se om strecket håller i sig bara så tidigt än🙈 

De är oförklarlig barnlöshet både kvinnlig och manlig faktor.

Första äggplocket fick jag 1 färsk embryo men blev förmodligen överstimulering och jag blev körd till gyn akuten gjorde röntgen m.m fick morfin så de tog sig inte då och sen fick vi bara 1 till frysen och den tog de sig eller ja fick positivt streck som blev starkare men som tyvärr sen försvann  (tidigt missfall ) så var tvungen att göra äggplock igen 
    Juste tog clear blue 6 dagar tidigt test nu
  • Anonym (Dags)

Det känns ju ändå positivt att du får st

• Anonym (Dags)

Känns ju ändå positivt dy fått streck båda gångerna! 

vad är det för kvinnlig resp manlig faktor ni har? 

jsg förstod det på läkaren som att åldern är väldigt avgörande och den har ni ju verkligen på er sida 

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-16 07:51:00 följande:
    streli­tzia - jag kan ha tagit ett test redan idag ruvardag 4 (ja jag vet super duger tidigt😅)
    Men såg allt ett ljust ljust ljust streck som knappt syns 🙈  

Anonym (Dags) -
    Hej! Kan berätta hur de gått för mig, sist jag gjorde äggplock hade jag 19 äggblåsor, fick ut 13 ägg av dom då var 10 mogna, 6 st klarade befruktning men tyvärr klarade bara 2st sig till frysen jag är 25 år och gjort 2 äggplock.
    Åh då håller vi tummar och tår att det blir tydligare för varje dag! Glad
  • strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-16 07:26:59 följande:

Imorgon ska jag göra mitt första äggplock i fredags såg man 15 mogna ägg 

hur många tror ni de kan få ut ? 

36 år gammal 2 barn på nstrulig väg med Samma pappa tidigare 

15 är ju toppen, förhoppningsvis innehåller alla ägg!

Jag minns inte exakt hur många äggblosor de plocka ut på mig, gissar 12-14 stycken. Av de kunde 6 odlas vidare till dag 6, en återinföring, och 4 stycken till frysen. De första tog sig men fick missfall precis innan v12. Jag gjorde återinföring i mars, dom hade fått tina tre blastosyster, två klarade sig inte. Den de satte in tog sig och jag är i v 7 nu. Vi är oförklarligt barnlösa, jag blir 35 i år.

Lycka till imorgon! Solig

• Anonym (Dags)
    strelitzia skrev 2023-04-16 09:06:12 följande:

15 är ju toppen, förhoppningsvis innehåller alla ägg!

Jag minns inte exakt hur många äggblosor de plocka ut på mig, gissar 12-14 stycken. Av de kunde 6 odlas vidare till dag 6, en återinföring, och 4 stycken till frysen. De första tog sig men fick missfall precis innan v12. Jag gjorde återinföring i mars, dom hade fått tina tre blastosyster, två klarade sig inte. Den de satte in tog sig och jag är i v 7 nu. Vi är oförklarligt barnlösa, jag blir 35 i år.

Lycka till imorgon! Solig

Ååå stort grattis detta ger ju hopp!
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags) 
    Ja vad är våra faktorer, kvinnliga är väl oregelbunden mens och aldrig testat positivt för ägglossning och manlig lite få och dåliga simmare 🙈

streli­tzia Ja vi får hoppas 🙈
  • Anonym (Dags)

Så nervös inför mitt äggplock imorgon 

nervös över 
    1. det inte är några bra ägg 
    2. De lyckas inte befruktas 
    3. de kommer göra ont 

ge mig tips och hopp haha 

• Lama21
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-16 22:15:15 följande:

Så nervös inför mitt äggplock imorgon 

nervös över 
    1. det inte är några bra ägg 
    2. De lyckas inte befruktas 
    3. de kommer göra ont 

ge mig tips och hopp haha 

15 mogna äggblåsor kommer säkert ge ett antal fina ägg! Dessutom har det ju gått några dagar nu så de har säkert växt på sig ytterligare. 

För mig gjorde det inte ont alls, bara lite stick typ. De frågade hela tiden om det gick bra och var redo med mer smärtstillande om det skulle behövas, vilket inte behövdes för mig. Ett tips är att försöka slappna av, lite svårt kanske i den situationen, men har hört att det gör mindre ont om man är avslappnad. 

Befruktningen var jag mest nervös över eftersom vi inte hade lyckats en enda gång själva. Ni har ju lyckats befrukta naturligt så med ivf när de placerar spermier och ägg i direkt anslutning till varandra har de ju väldigt bra förutsättningar att befruktas.

Lycka till imorgon, det kommer säkert gå jättebra! 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022