• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Anonym (Dags)
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-19 20:20:44 följande:
    Började nog testa ruvardag 4 men de var förtidigt inget på stickan men det är så svårt att vänta klarar inte det 🤣
    Jag använder clear blue 6 dagar tidigt test med streck inte digitalt 🙈 just för digitalt kan missa dom där super ljusa linjerna som man kan se med vanliga ögon 🙈

Men har även digitala testa tidigt från clear blue och med vecko indikatorn men inte börjat med dom än eftersom de vart så ljusa streck🙈 

Wow det var tidigt! var det en 5 dagars? 

nät blir bf om det går vägen?

• Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-19 20:22:44 följande:

Wow det var tidigt! var det en 5 dagars? 

nät blir bf om det går vägen?

Japp kunde inte hålla mig längre 😅

Ah 5 dagars blastocyst 🤗

Det blir nånstans 28-29 december tror jag haha🙈
  • Anonym (Dags)

Spännande! Jag fick min ena dotter 29 dec

nu är min insättning gjord med en tredagars. Fortfarande 12 ägg kvar i matchen och på måndag vet jag vilka som går till frys.

• Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-20 12:33:47 följande:

nu är min insättning gjord med en tredagars. Fortfarande 12 ägg kvar i matchen och på måndag vet jag vilka som går till frys.

Gud va kul håller tummarna att de räcker med 1 embryo för er 🤗
  • Anonym (Dags)
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-20 14:04:46 följande:
    Gud va kul håller tummarna att de räcker med 1 embryo för er 🤗

Sannolikheten känns ju inte så stor, men finns antagligen flera att frysa Så försöker ändå vara positiv. 

när jag frågade läkaren om när nästa insättning blir sa hon ?nu tar vi en grej i taget, detta kanske går vägen och gör det Inte det så pratar vi igen? 

det kändes som en rätt sund inställning. men jag är mer av en ?plan b c d person? 😂

hur många försök är du uppe i Innan plus? 

• Sandralinnea123
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-20 15:08:15 följande:

Sannolikheten känns ju inte så stor, men finns antagligen flera att frysa Så försöker ändå vara positiv. 

när jag frågade läkaren om när nästa insättning blir sa hon ?nu tar vi en grej i taget, detta kanske går vägen och gör det Inte det så pratar vi igen? 

det kändes som en rätt sund inställning. men jag är mer av en ?plan b c d person? 😂

hur många försök är du uppe i Innan plus? 

Ja haha det är svårt att inte veta i förväg men dom hoppas ju också på att det ska ta sig första försöket 🙈 

Jag är på tredje återförenadet, gjort 2 äggplock också, 
    1 färskt 5 dagar embryo (blev inget)
    1 fryst 5 dagars embryo (blev positivt gravtest men försvann efter 2 dagar tidigt missfall) 
    Och nu 1 fryst 5 dagars embryo ( fortfarande positivt på ruvardag 8 🙈

Vi har inte fått så många som klarat befruktning m.m 2 från varje äggplock tyvärr.. 
  • Anonym (Dags)
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-20 21:42:04 följande:
    Ja haha det är svårt att inte veta i förväg men dom hoppas ju också på att det ska ta sig första försöket 🙈 

Jag är på tredje återförenadet, gjort 2 äggplock också, 
    1 färskt 5 dagar embryo (blev inget)
    1 fryst 5 dagars embryo (blev positivt gravtest men försvann efter 2 dagar tidigt missfall) 
    Och nu 1 fryst 5 dagars embryo ( fortfarande positivt på ruvardag 8 🙈

Vi har inte fått så många som klarat befruktning m.m 2 från varje äggplock tyvärr.. 
    håller verkligen tummarna det ska gå nu ! 
  • strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-20 12:33:47 följande:

vad kul att det blev återinföring,håller tummarna att det går vägen! Vet du varför du fick tillbaka tredagars och inte en blasto?

Efter alla trådar jag läst är min uppfattning att får man många befruktade ägg brukar man få en blasto och få befruktade en 2 eller 3 dagars. Jag har dock frågat läkare för att bekräfta min teori utan att de gett något svar. 

• Anonym (Dags)
    strelitzia skrev 2023-04-21 16:05:23 följande:

vad kul att det blev återinföring,håller tummarna att det går vägen! Vet du varför du fick tillbaka tredagars och inte en blasto?

Efter alla trådar jag läst är min uppfattning att får man många befruktade ägg brukar man få en blasto och få befruktade en 2 eller 3 dagars. Jag har dock frågat läkare för att bekräfta min teori utan att de gett något svar. 

De sa att se helst inte ger en blasto eftersom livmodern är bästa platsen för embryot, men att om det inte funkar med et på mig så kör vi fet Nästa gång 

jag uppfattar det också som att läkaren tänker att jag har goda förutsättningar pga 2 vaginalt födda barn på naturlig väg. 

jag ville egentligen få fet pga att jag läst det är fler som plussar efter det , men jag får prova om det är deras bedömning tänker jag 

på måndag vet se hur många av de 12 som blivit blasto och som då kan frysas

• strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-21 16:24:44 följande:

De sa att se helst inte ger en blasto eftersom livmodern är bästa platsen för embryot, men att om det inte funkar med et på mig så kör vi fet Nästa gång 

jag uppfattar det också som att läkaren tänker att jag har goda förutsättningar pga 2 vaginalt födda barn på naturlig väg. 

jag ville egentligen få fet pga att jag läst det är fler som plussar efter det , men jag får prova om det är deras bedömning tänker jag 

på måndag vet se hur många av de 12 som blivit blasto och som då kan frysas

Ja så är de ju! Vart går du? 
    Skönt att vet att du kan bli gravid, det borde verkligen öka dina chanser i jämförelse med tex mig som försökt i över två år utan ett enda plus. 

Nja förutsättningarna är väl egentligen ungefär de samma för et och fet. Och att det egentligen handlar om att ju fler försök man gör ju större chans är det att något genererar en graviditet.
    Ska du gör att mål i säg fotboll så är det större chans att du lyckas om du har tre försök på dig än ett, men förutsättningarna är de samma för varje försök. 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022