• Anonym (Skenis)

Min kropp är skengravid!

Har haft missfall för ungefär en vecka sedan, och för två dagar sedan, eller mest igår, så tror jag min kropp är väldigt skenis.

Min buk har svällt upp VÄLDIGT mycket, (är ganska smal så det syns verkligen) speciellt efter jag har ätit, men även nu på morgonen. Mina bröst vill inte sluta växa och ömma, jag är väldigt trött och igår mådde jag till och med illa!

Det är absolut inte jag som tänker att jag kan vara gravid, utan jag är ju helt inställd på missfall, och VET att det är det.
    Jag har blött lite från och till, klumpar några gånger. Rött blod har kommit enstaka gånger, så det har mest kommit brunt, gammalt blod. Oftast kommer det i toan när jag slappnar av, inget i trosan osv...

Så nu ber jag Er, säg till mig att jag INTE är med barn, kroppen luras, symtomen försvinner inte på en gång osv!

Vill så gärna inte vara anonym, men skäms så för detta!

Snälla någon hjälp!

• Svar på tråden Min kropp är skengravid!
  • Småtokig

Har någon läkare konstaterat missfall?

Tycker du ska ta dig till sjukhuset för att få klarhet i hur det är.

• Anonym

är du helt säker på att du haft missfall..kolla upp det hos en läkare genast!!

• Anonym (Skenis)

Nej, jag är inte säker. Har inte fått ett vul.

Men vad frå Er att tro att det är/inte är ett missfall då?

Tack så hemskt för Era svar! Behöver det nu när kroppen är som den är...

• Anonym (Skenis)

Småtokig: Ja, men detta har ju hållt på en vecka ca, och det har kommit klumpar..? Känns konstigt om det skulle vara något annats.
    Har ju struntat i att kräva vul eftersom jag varit rätt så säker på missfall.

• Taffer

Jag hade kollat upp d för säkerhets skull.

• Anonym (Skenis)

Taffer: Ja, jag måste nog kolla upp det om detta fortsätter. Få det konstaterat att jag har missfall, men frågan är om kroppen kommer inse det då..?

Är det vanligt att kroppen fortsätter "skapa" symtom så långt efter ett missfall? Eller långt och långt, men ni förstår.

• Anonym (Skenis)

Hinner nog inte idag tyvärr.. Ska åka bort över helgen också!
    Grejen är den att jag inte alls är orolig, för mig var det ju ett missfall, men blir rädd att kroppen ska lura mig, så att jag blir lika besviken igen!

Det är väl ingen idé att ta ett gravtest va? De jag tog innan missfallet var MYCKET starka, så jag kanske kan kolla om det blivit någon ändring nu? Om det är svagare tex?

• Småtokig

Om inget annat ring och prata med en barnmorska så kan de ge dig en tid nästa vecka..

Svar på tråden Min kropp är skengravid!