• Anonym (Skenis)

Min kropp är skengravid!

Har haft missfall för ungefär en vecka sedan, och för två dagar sedan, eller mest igår, så tror jag min kropp är väldigt skenis.

Min buk har svällt upp VÄLDIGT mycket, (är ganska smal så det syns verkligen) speciellt efter jag har ätit, men även nu på morgonen. Mina bröst vill inte sluta växa och ömma, jag är väldigt trött och igår mådde jag till och med illa!

Det är absolut inte jag som tänker att jag kan vara gravid, utan jag är ju helt inställd på missfall, och VET att det är det.
    Jag har blött lite från och till, klumpar några gånger. Rött blod har kommit enstaka gånger, så det har mest kommit brunt, gammalt blod. Oftast kommer det i toan när jag slappnar av, inget i trosan osv...

Så nu ber jag Er, säg till mig att jag INTE är med barn, kroppen luras, symtomen försvinner inte på en gång osv!

Vill så gärna inte vara anonym, men skäms så för detta!

Snälla någon hjälp!

• Svar på tråden Min kropp är skengravid!
  • silhuett

Jag blödde i 2 veckor, ganska rikligt i början och bara litegrann sen.
    Gjorde inget vul först, men eftersom jag fortfarande hade lite ont i magen efter att det slutat blöda så åkte jag in för att kolla upp det. Men det var bara ägglossning på gång

• silhuett

Under själva missfallet hade jag bara som vanlig mensvärk. Behövde inga värktabletter.

• Anonym (Skenis)

Silhuett: Okej, nä, jag har verkligen inte haft något ont alls, men jag fick smärtstillande av doktorn, men inget jag ens tänkt på att ta!
    Kom det något blod för dig i bindan? Eller bara när du satt på toan?

• silhuett

Det blödde hela tiden, som vid en riklig mens.
    Men det kan ju variera väldigt mycket för olika personer!

Gör ett gravtest 3-4 veckor efter missfallet, då borde det visa negativt om det verkligen var ett missfall.

• Anonym (Skenis)

silhuett: tack för tipset! Ska nog ta och testa om 2 veckor eller något sådant då! Själv har jag bara haft två blodblödningar som tagit slut lika fort, sedan bara brunt. Men som du sa, detta är ju olika från person till person!

Tack så mycket för din tid!

• silhuett

Eftersom du inte blött så mycket så är det ju inte säkert att det är ett mf..
    Men gör du ett test, och skulle det vara positivt så får du ta och boka en vul-tid

• Anonym (Skenis)

Silhuett: Tack för att du ger mig lite hopp. Nej, jag har inte blött mycket, men under en vecka har det varit antingen brunt eller rött. Så jag har ju blött under en lång period iaf.

Ja, det enda jag kan göra är att vänta ett par veckor och testa, för mvc verkar ju inte vilja göra något nu ändåså!

Tack, tack! Nu ska jag försöka tänka på något annat ett litet tag!

Kramar

• Anonym (Skenis)

Nej, jag har inte pratat med dem, men kvinnokliniken är väl en gynmottagning!? De har jag iaf pratat med! Fast jag gör nog som så att jag väntar... suck. Finns inte så mycket annat att göra nu!

Jag tar detta som ett missfall, och att kroppen tar lite tid på sig att komma till rätta igen, sedan får tiden visa.

Men en fråga till, om jag inte blivit skrapad eller något, får man ha sex då? Får man använda tampong? Vet ju att man inte får det efter en skrapning, men jag är ju inte skrapad...?

Svar på tråden Min kropp är skengravid!