• Anonym (Skenis)

Min kropp är skengravid!

Har haft missfall för ungefär en vecka sedan, och för två dagar sedan, eller mest igår, så tror jag min kropp är väldigt skenis.

Min buk har svällt upp VÄLDIGT mycket, (är ganska smal så det syns verkligen) speciellt efter jag har ätit, men även nu på morgonen. Mina bröst vill inte sluta växa och ömma, jag är väldigt trött och igår mådde jag till och med illa!

Det är absolut inte jag som tänker att jag kan vara gravid, utan jag är ju helt inställd på missfall, och VET att det är det.
    Jag har blött lite från och till, klumpar några gånger. Rött blod har kommit enstaka gånger, så det har mest kommit brunt, gammalt blod. Oftast kommer det i toan när jag slappnar av, inget i trosan osv...

Så nu ber jag Er, säg till mig att jag INTE är med barn, kroppen luras, symtomen försvinner inte på en gång osv!

Vill så gärna inte vara anonym, men skäms så för detta!

Snälla någon hjälp!

• Svar på tråden Min kropp är skengravid!
  • Anonym (Skenis)

Småtokig: Nej, har inte testat än, tänkte vänta lite med det. En vecka till eller så. Känns "säkrast".

• MSB

Hmm lurigt det här.....efter mitt mf hade jag kvar hcg i ca 6 v i blodet.
    En tanke som slog mig är att det från början kanske var en tvillinggrav och att du haft mf med ena tvillingen...något att tänka på.

Tycker dock att du borde få göra ett vul och får du inte det så avv ganska länge innan du testar på nytt så du kan vara säker på att det inte är hormon kvar från mf kan finnas kvar ca 6-9 v efter mf.

Lycka till håller tummarna

• Anonym (Skenis)

MSB: Ja, verkligen lurigt. Jag har tänkt lite på det där med tvillingar, men hur stor äe chansen!? Känns lite omöjligt ju.. Ska kräva ett vul sedan. Detta måste få ett slut.

Magen är stenhård och jättesvälld då jag ätit (brukar inte vara det) och brösten ömmar ju fortfarande. Illamående varje dag, kan inte ens tänka på mat, bara det jag är sugen på just för tillfället. Är också hungrig hela tiden ändå.. ?? Så himla mysko. Hur vanligt är det att kroppen blir skengravid efter missfall!? Någonting fel måste det väl vara?!

• MSB

Ang tvillingar sägs det att det är betydligt vanligare än man tror fast de flesta förlorar den ena tvillingen tidigt i grav.

• finemang

Ja, kan väl komma fram nu, eftersom det visade sig att det fanns någonting där inne! Är helt chockad nu!

• Honey86

Grattis! Ibland blir man allt lite förvirrad av sin kropp! Lycka till med allt!

• Ofir1

Hej!
    Jag har följt denna tråd ett tag eftersom jag misstänkte att det var du. Lite fult av mej kanske, jag vet.. har förmodligen allt för mycket ledig tid.. men men.
    Grattis till det glada beskedet och lycka till i fortsättningen nu:)
    Hur fick du reda på det? gjorde du ett vul?
    Kram

• finemang

Ofir1: Fyy dig! Nej då, jag trodde nog att någon skulle fatta att det var jag! Därför kom jag "fram" till slut! Hihi. Japp, jag gjorde ett vul idag och fick se "den" eller vad man ska kalla den! hihi

• LångaLinda

Vilken historia!
    Stort grattis och lycka till!

• finemang

Tack småtokig. Ja, man har inte lätt att ta åt sig positiva saker när man är i en sådan sitts, men nu vet jag ju det själv också! tack för ditt stöd!

LångaLinda: Ja, verkligen en historia jag kommer minnas! Tack så mycket!

• wanjis

GRATTIS !!!

Härligt att se att det gått bra för Dig.

• Anonym

vilken häftig historia!!! Ger lite hopp i mörkret för oss som gått igenom missfall. Det kan faktiskt gå bra också!!!!! Lycka till nu och njut av detta!

Svar på tråden Min kropp är skengravid!