• Anonym (Skenis)

Min kropp är skengravid!

Har haft missfall för ungefär en vecka sedan, och för två dagar sedan, eller mest igår, så tror jag min kropp är väldigt skenis.

Min buk har svällt upp VÄLDIGT mycket, (är ganska smal så det syns verkligen) speciellt efter jag har ätit, men även nu på morgonen. Mina bröst vill inte sluta växa och ömma, jag är väldigt trött och igår mådde jag till och med illa!

Det är absolut inte jag som tänker att jag kan vara gravid, utan jag är ju helt inställd på missfall, och VET att det är det.
    Jag har blött lite från och till, klumpar några gånger. Rött blod har kommit enstaka gånger, så det har mest kommit brunt, gammalt blod. Oftast kommer det i toan när jag slappnar av, inget i trosan osv...

Så nu ber jag Er, säg till mig att jag INTE är med barn, kroppen luras, symtomen försvinner inte på en gång osv!

Vill så gärna inte vara anonym, men skäms så för detta!

Snälla någon hjälp!

• Svar på tråden Min kropp är skengravid!
  • Anonym (Skenis)

Ja, det är ett alternativ. Men vad ska jag säga? Har en väldigt negativ inställning till dessa bm efter mitt missfall. Inte ett dugg hjälpsamma, känns som att de nästan hånar en! men får väl hålla ut! Tack så hjärtligt för att ni ville "hjälpa" mig lite!

• Taffer

Nej, d é nog ingen idé att gravtesta. Finns jue kvar hormoner i kroppen ett tag efter missfall så d é nog ingen garanti.

• Anonym (Skenis)

Taffer: nej, men jag tänkte bara att det inte skulle vara lika starkt nu iaf.
    Har för mig att de sa att man kunde testa 1-2 veckor efter missfallet för att kolla om grav.hormonerna försvann som de skulle? Haha, kanske var helt borta då, men klart jag vet att det fortfarande finns gravhormoner i mig nu, men knappast lika mycket som när jag var gravid väl..?

• wanjis

När jag väntade mitt första barn fick jag missfal....trodde jag. Jag hade haft ett tidigare så jag visste hur det var. Jag kontaktade gyn akuten som faktiskt såg en liten levande bebbe där ine. ca två veckor senare var det dags för inskrivning hos bm. Jag fick då komma int till en läkare som gjorde ell vul. Hon var mycket noggran. Hon hittade två hinnsäckar en med ett foster i och en som som var tomm. Den såg ut som en pyst ballong. Hon tror att jag förlorat en tvilling. Så vem vet. JAg tycker du ska försöka få en tid att kolla upp symtomen. Vid MA så dör oftast fostret ett par veckor innan det att man upptäcker missfallet. Det är kanske möjligt att det fins något kvar som inte kommit ut och därför "lurar" kroppen.

Lycka till och många kramar.

• Anonym (Skenis)

wanjis: Tack för ditt svar!

Ja, usch vad jag skulle bli väldigt förvånad om jag förlorat en tvilling. Fast just nu så känns det som ett missfall och att kroppen vill lura mig. Själv trodde jag att det var rätt så vanligt att symtomen fanns kvar ett tag? Att det tog lite tid för kroppen att förstå att den inte var gravid?

men om det är "något kvar" som du skrev, kan det vara något farligt?

Tack igen!

• wanjis

Jag är inte så bra på det men det ibland behövs en skrapning för att få ut allt. Den främsta orsaken är att man vill undvika infektioner i kroppen.

Jag lägger med några länkar som det står lite om missfall.

Detta har jag saxat från vårdguiden
    Tidigt i graviditeten klarar livmodern normalt själv att stöta ut embryot, men ibland kan en skrapning behövas. Det görs för att undvika infektion i livmodern. Vid en skrapning tömmer man livmodern på blod, slemhinna och rester av graviditeten så att livmodern fortare blir som vanligt igen. Det gäller speciellt om kvinnan har starka smärtor eller blöder rikligt. Ibland sätter man också in livmodersammandragande tabletter för att minska risken för blödningar och infektioner.

www.vardguiden.se/Article.asp

www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/missfall

läs under tidiga missfall.

eller på

www.kanalen.org/foraldrar/fakta/faktabanken.php

Kram igen.

• Anonym (Skenis)

Glömde skriva att jag nu fått tillbaka den där "växtvärken" i magen jag hade när jag var gravid, molande liksom.
    Kan det vara ett tecken på att kroppen jobbar mensen tillbaka också?

• Anonym (Skenis)

Wanjis: tack igen! När jag var på besök hos akuten och sedan kontakt med bm så sa de båda att en skrapning inte behövdes, då jag var så tidigt i min graviditet... (v.5+4 ca) har ju inte blött speciellt mycket eller någonting åt det hållet, så de tyckte väl att jag inte behövde någonting, varken vul eller skrapning... Men det känns som att ett vul skulle göra allt mycket bättre, och mig säker...

• silhuett

Man kan tyvärr ha kvar symptomen i flera veckor efter ett missfall Jag fick mf i vecka 5 och min kropp betedde sig nomalt igen efter 3-4 veckor.

• Anonym (Skenis)

silhuett: Tack för ditt svar. Fick du vul då? Hur mycket blödde du? Smärta?

Svar på tråden Min kropp är skengravid!