• nihka

    Fick precis reda på att min man är otrogen

    Överrumplad skrev 2022-07-10 14:41:30 följande:
    Fick precis reda på att min man är otrogen

    Hej.
    I morse kollade jag min mans telefon och fick då reda på att han är otrogen och vill lämna mig för denne. Detta har han sagt till henne. 
    Efter att jag åkt och handlat så åkte han iväg, efter att ha varit bortrest utomlands i 2 veckor och kom hem i natt. Sa ingenting, men jag förstår.
    Han vet inte att jag vet.
    Jag försöker bita ihop.
    Vi har 3 barn (4 just nu) och har varit gifta i nästan 30 år.
    Vi har hus och hund och gemensam ekonomi. 
    Nu har han varit hemifrån i 4 timmar, och jag fruktar när han kommer tillbaka.
    Vad ska jag säga?
    Jag vill bara att han packar och försvinner.
    Men barnen då? Vad ska han säga till dom? Vad ska jag säga till dom?
    Pendlar mellan sorg, apati, hysteri och framtida kalkylering av ekonomin.
    Vad ska jag säga när och om han ens kommer hem idag?


    Du ska inte fundera på vad han vill utan vad DU vill.

    Nu när du vet, vill du konfrontera honom eller vill du vänta tills han tar upp det, om han tar upp det?

    Du vet inget om hans egentliga tankar, känslor och planer för alla som är otrogna är inte ärliga mot sin partner men behöver inte heller vara ärliga mot sin älskare/älskarinna.

    Men du vet att han har varit otrogen. Vad vill du göra med det? Du behöver inte säga någonting, inte förrän du känner att du har något du vill säga. Det här är inte ditt ansvar att ta upp utan om du gör det så är det för att du väljer att göra det.
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 15:17:15 följande:

    Tack för svar. 
    Har ingen riktigt nära som jag kan anförto mig åt.
    Jag känner så här:
    Han får packa en väska och flytta ut, det första han gör.
    Han ska hålla sig borta från mig, på alla sätt. Det är jag som kontaktar honom om och när jag vill.
    Han får förklara för barnen.

    Jag har inte gjort något så jag stannar lugnt kvar här hemma.


    Då har du en plan som ger dig tid att tänka ut hur du vill lägga upp det lite mer långsiktigt.

    Har du verkligen ingen du kan prata med? Familj, släkt, vän, kollega, granne någon du har förtroende för som du kan bolla dina tankar med? En person som känns nära utan att vara riktigt nära kan komma närmare om du släpper in dem.

    Det praktiska kan man bara boka tider för att få råd och stöd med, så boka en tid med banken för att se över din ekonomi. 
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 15:29:25 följande:

    Barnen är 11, 11, 16 och 20.
    Men alla bor hemma så alla kommer ju att påverkas av detta.
    Jag pendlar mellan att konfrontera och att ignorera. 
    Har fem barn hemma här nu, som inte anar vad jag går igenom.
    Men jag har bestämt mig, när han hör av sig eller kommer hem så kommer jag att be honom packa och flytta ut direkt. 
    Jag tänker inte ta sånt här.


    Innan du ber honom att packa och flytta får du väl iaf prata lite med honom. Ni har ju varit tillsammans i 30 år och du har gått igenom hans telefon - om du är säker på att det verkligen är hans telefon? Jag väljer ibland att lämna ifrån mig min jobbtelefon när jag är ledig längre perioder.

    Det är säkert som du misstänker och fått bekräftat för hade du inte misstänkt något hade du väl aldrig gått igenom hans telefon, men du får väl ändå höra vad han har att säga innan du ber honom att lämna ert 30-åriga liv tillsammans?
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 16:02:51 följande:

    Ja, han hade glömt sin telefon i bilen och jag skulle åka och handla frukost till alla som varit borta i 2 veckor på semester. 
    Det var hans telefon. 
    Han och en tjej skrev kärleksfulla meddelanden till varandra.
    Han hade skickat bilder och skrivit massor till henne under dessa 2 veckor, men bara ringt mig en gång under denna period.
    Nu är han hemma hos henne, enligt deras konservation. 
    Det var fem timmar sedan han åkte hemifrån för att träffa en kompis.
    Jag önskar att han inte kommer hem alls.
    Imorgon ska jag till jobbet, och alla barn är förkylda efter semestern. 
    Jag kan inte sjukskriva mig heller, då jag är chefen. 
    Nej det här var inget roligt, alls.


    Så inget utrymme alls för att det skulle kunna röra sig om ett missförstånd. Anade då något innan han åkte iväg? Lite konstigt att han bara ringde en gång på två veckor, men du kanske pratade mer med barnen men något fick dig ju att gå igenom telefonen. Det har du säkert haft mängder av tillfällen att göra tidigare utan att du gjort det, men nu gjorde du det.

    Det kanske är bra att du ska jobba så du inte får för mycket tid att gå och grubbla utan blir lite distraherad och behåller dina rutiner. Om han har kommunicerat så mycket med henne under semestern så kanske iaf de stora barnen misstänker något också.
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 16:52:47 följande:

    Jag kollade snabbt igenom telefonen utanför affären, vet inte riktigt varför.
    Tror jag ville kolla vilka han har haft kontakt med under dessa 2 veckor. Släktingar och så, som skulle träffas under semestern. 
    Hittade då en tjej som har skickat massor av meddelanden, och han likaså. En tjej som jag inte känner till. 
    Jag gick inte igenom telefon precis, öppnade den och hittade detta direkt.

    Nej ingen av barnen verkar veta något.
    Ja på ett sätt är det bra att gå till jobbet och att behålla rutiner.
    Men det jobb jag har, jobbar jag för 2,5 personer, så det krävs ganska mycket av en.
    9 timmar utan rast.


    Framgick det hur länge det har pågått? Har du anat något? Att han varit distanserad och fysiskt frånvarande mycket? Samlivet? Något som så här i efterhand pekar åt en otrohetsaffär? Hur mentalt förberedd är du? Om du är i chock behöver du nog ändå någon att prata med och kanske lite mindre pressat på jobbet. Att jobba för 2,5 person är ju inte hållbart i längden, men det kanske är tillfälligt under semestertider? Har du själv semester snart eller möjlighet att ta någon dag i veckan? Du har en tuff tid framför dig och du ska orka stötta barnen också. Vem stöttar dig? 
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 17:24:19 följande:

    Jag tror nästan att det är så, att han ville bli påkommen.
    Nu var det 6 timmar sedan han åkte hemifrån till sin sk kompis. Har inte hört ett ljud.
    Det jag undrar är är varför han tycks hata mig så mycket. 
    Han vet att familjen är allt för mig, att vi ska hålla ihop i vått och torrt.
    Och så försvinner han så här.
    Han vet ju inte ens öm att jag vet.
    Tror att han har både 40-årskris och depression, och att han känner sig underlägsen då jag har avancerat i min karriär och tjänar nästan dubbelt än honom.
    Vet inte.

    Men han får ju göra det han vill, här finns inget fängelsel.
    Men då får han inte bo kvar här med mig.


    Fyrtioårskris och har varit gift i 30 år? Är han 49 och ni gifte er väldigt unga? Vad får dig att tro att han hatar dig? Att välja bort till förmån för någon ny innebär inte att man hatar den man väljer bort, men när han jagar sina egna drömmar sviker han era och dina drömmar.

    Ja, en del män har svårt för när det är kvinnan som är framgångsrik. Har han sagt eller visat det på något sätt?
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 17:34:50 följande:

    Han var ute med kompisar en kväll för 3 veckor sedan. Kom hem på morgonen. 
    Men jag tänkte inte så mycket på det.
    Det måste ha varit då dom träffats.
    Jag har mitt jobb som sjuksköterska samt täcker för kollega på semester samt jobb som verksamhetschef över hela verksamheten. Dock semester om 2 veckor.

    Nej jag har jobbat och jobbat och pluggat och pluggat och tagit hand om barnen och huset och alla djur under alla år, så jag har tyvärr prioriterat familjen före vänner och egentid.
    Visst har jag släkt och andra bekanta och arbetskamrater, men vill vara stark. Vill inte heller vara misslyckad i deras ögon.
    Det har ju alltid varit vi två emot världen. 


    Då kan det vara ganska nytt. Tror du verkligen han är beredd att lämna dig och barnen för en så ny förälskelse som bara eventuellt är tre veckor gammal? Men oavsett vad han vill och inte vill har du en egen vilja.

    Ensam är inte stark utan det är starkt att kunna visa sig sårbar, kanske inte bland arbetskamraterna i första hand, om du inte har fått ett alldeles särskilt band till någon speciell, men välj ut någon ur släkten eller bland dina bättre bekanta och se om du inte orkar släppa garden lite där. Alla är "misslyckade" någon gång. Om du ska skiljas kommer du att behöva fylla hålet som din man, som du trodde att det är vi två mot världen, kommer att lämna efter sig.

    Kanske älskar han dig fortfarande, men känner att du redan hade lämnat honom för jobbet, barnen, huset och alla djur? Jag säger inte att det är ditt fel, men inte ens långvariga förhållanden är immuna mot att man inte hinner med varandra och ni kanske båda hade behövt ha lite mer tid tillsammans, exempelvis att ni planerade en gemensam semester på två veckor. Hur kom det sig att han åkte ensam med barnen på två veckors semester medan du är hemma och jobbar för 2,5 personer?
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 17:43:57 följande:

    Han var 20 när vi gifte oss.
    Nej han får väl vara med vem han vill, men då borde han väl skilja sig eller separera först?
    Otrohet är väl aldrig ok?
    Som han beter sig så upplevs det som hat. 
    På 7 månader avancerade jag succesivt på mitt jobb, till att bli verksamhetschef och därmed tjäna nästan dubbelt som honom. 
    Det var precis samma vecka som han måste ha träffat denna tjej.
    Timing?


    Nej, otrohet är aldrig någonsin OK och ska aldrig rättfärdigas, men det finns saker som gör att man riskerar mer att glida isär och då kanske söka sig till någon annan. Som inte försvarar men mer förklarar varför det blev så.

    Men till sist handlar det ändå om ett aktivt beslut så han är 100% ansvarig för sina handlingar.
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 18:54:46 följande:

    Jag vill inte ringa hem honom.
    Jag tycker inte det ligger på mig. 
    Förresten vill jag aldrig mer se honom.
    Vet inte hur jag ska åka till jobbet imorgon 3 mil då han har tagit bilen.


    Har du extra nycklar? Ta reda på var hon bor, be en granne om skjuts och åk dit och hämta bilen. Då behöver du inte heller tala om att du vet.

    Så fräckt att han tar bilen när han vet att du ska jobba. Fast förmodligen kommer han hem senare. Hur ska han annars förklara var han har varit?
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 19:55:05 följande:

    Om han kommer hem ikväll/ natt tar jag bilen imorgon och åker till jobbet och kommer inte hem sedan utan sover i min systers lägenhet i stan.
    Om han inte kommer hem så tar jag taxi till jobbet och sedan åker jag kommunalt till min systers lägenhet och sover där.
    Jag jobbar hela veckan men han har semester. 

    Hur ska jag veta vart han är?
    Jag har aldrig hört talas om den här tjejen.
    Vart som helst i Stockholm är län, kan jag tänka 
    Namnet börjar på C.
    Det är allt jag vet.
    Och att hon har ett barn.


    Du har väl ett telefonnummer på hans telefon?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-10 20:17:51 följande:

    Han är inte hemma och han sin telefon med sig 
    Deras konversation var på Whatsapp 

    På vilket sätt är jag otrogen melicia?


    Aha.

    Tror och uppmanar dig att också vara otrogen.
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-11 18:57:26 följande:

    Jag mår fysiskt illa. Måste nu gå och handla och laga mat till alla barnen, och gå ut med hunden. 
    Allt känns så overkligt. Min enda trygghet och mitt allt i hela mitt vuxna liv väljer att ha sex med någon random, och påstår att hon är vacker och hans allt. Efter en natt.
    Och så kommer han hem på morgonen och lägger sig och sover i minsta dotterns säng.
    Som att han helt plötsligt är världens finaste pappa. Var kom det ifrån?
    Vet inte hur jag ska samla kraften?


    Hans allt. Efter en natt. Hahaha! Han kommer att vakna ur transen med en braksmäll. Förstår att allt känns helt overkligt för dig. Men du måste prata med honom så han packar sig iväg. Utan bil. Hotell och hyrbil för honom om inte hans nya "allt" tar in honom och låter honom låna hennes bil. Inte dina bekymmer, men han ska inte kunna komma och gå som han vill och köra i familjebilen till älskarinan på semestern när du jobbar och tar hand om barnen.
     
  • nihka
    LaviniaLetitia skrev 2022-07-12 03:00:49 följande:
    Nja. Vi har inte sådana lagar i Sverige, att den otrogne parten förlorar sin rätt till huset och bilen. Vem som kommer att få behålla de sakerna beror på helt andra saker, som ägandeförhållanden och eventuellt äktenskapsförord. Finns inget äktenskapsförord, så ska boet (bådas sammalagda tillgångar minus bådas sammanlagda skulder) delas lika. Den som äger något på papperet får behålla det i första hand, så var det hans hus från början och han står som ensam ägare, så har han första tjing på det. Men om resten av hans tillgångar inte räcker för att lösa ut frun från det, så ska det säljas och vinsten delas lika. 
    Jag menar inte inför en framtida bodelning utan närmaste tiden. Om han bara ska komma hem för att sova då och då utan att dela på ansvaret för hem och familj kan han packa sig iväg tills skilsmässan är klar och lämna bilen med den som ska jobba och handla mat till barnen. Eller så kan ni ha bilen varannan vecka. Eller står bilen på honom?
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-13 16:54:55 följande:

    Jag väntar ut honom.
    Antingen flyttar han ut eller så börjar han prata.
    Jag är för sårad just nu för att ta över ansvaret för detta.
    Jag vill helst inte prata, inte än.
    Jag vill att han flyttar ut bara.
    Nej min familj är 4 timmar bort, där finns ingen hjälp att få.
    Rimligtvis så bor jag kvar med barn och hund.
    Inga förändringar för familjen. 
    Förutom att pappa flyttar ut då.
    Ja jag tror jag skulle kunna köpa ut honom.
    Men det får vi reda ut senare. 
    Nu ligger han i hängmattan och messar med någon. Jag vill inte se han. 


    Ligger i hängmattan? Håller han inte på och packar? Du får nog hjälpa honom lite på traven. Du behöver inte prata om du inte orkar just nu, men plocka fram en resväska och stoppa ner hans skitiga kalsonger och hans andra kläder ifrån tvättkorgen och lägg resväskan i hängmattan. Antingen tar du bilen eller så blir det hans ansvar att köra hunden till hunddagis. 
    Överrumplad skrev 2022-07-13 17:11:35 följande:

    Bilen står på honom men vi har betalt den tillsammans. Det vet han.
    Han har alltid åkt tåg, mc eller cyklat till jobbet. Eller haft jobbilen. 
    Jag har alltid åkt bil då jag lämnat och hämtat barn och hundar på vägen, under alla år. I nuläget bara hund till hunddagis 1 mil bort.
    Utan bilen fungerar inte vardagen för mig.

    Vi kan sälja bilen och köpa varsin, men inte idag utan i framtiden. 

    Men att han kommer hit och lägger sina smutskläder i tvätten, vad är det?
    Tror han verkligen att jag ska fortsätta att tvätta hans kalsonger efter det här? För han kommer knappast att köra en tvättmaskin, inte nu för första gången efter alla år. Hur tänker han?


  • nihka
    Guldnovan skrev 2022-07-13 17:41:55 följande:
    Otroligt....vi hade också hundar, en var hans jakthund. Men den lämnade han samtidigt. "Det förstod jag väl att han inte kunde ta med honom till en lght i Blabla-stad. Vem skulle ta ut hunden på lunchen då? HAN kunde inte det pga jobbet" 
    Nä, vad dåligt! Vad gjorde du med hunden? En jakthund behöver ju följa sina instinkter.
  • nihka
    Guldnovan skrev 2022-07-13 17:54:34 följande:
    Första två åren hade han kvar platsen i jaktlaget och deltog två år men träningen året runt blev ju sämre. Vi lånade ut den till en annan i jaktlaget också. Tyvärr dog hunden oväntat och då slutade exet jaga. 
    Helt otroligt vad en del personer anser att de kan begära!
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-14 20:03:58 följande:

    Jag tror dessvärre att han tror att han har övertaget.
    Han vet att jag aldrig skulle lämna hemmet med barnen och hunden.
    Han vet att jag på något sätt är fast här.
    Han försöker få det hela att vara mitt fel, han vänder på det på något konstigt sätt.
    I natt sov han hemma, var hemma hela dagen.
    Nu när jag kom hem från jobbet är han med sin nyskilda kompis på stan enligt vad barnen säger. 
    Han försöker straffa mig för något. 
    Jag försöker bete mig som vanligt för barnens skull, men det känns som jag går sönder. 


    OK, så han tror han har övertaget för att du inte kommer flytta ut med barnen och hunden och han använder huset som ett hotell som han gör utflykter från. Kommer och går mellan älskarinnan, kompisar och huset som det passar honom.

    Lägg in om skilsmässa och kontakta en jurist i familjerätt. Har du rättsskydd via din hemförsäkring? Ni behöver få till en bodelning så ni kan bo skilt med egen ekonomi och ha varsin bil.

    Det är han som har gjort fel. Inte du. Även om han är missnöjd med något är det hans ansvar att ta upp det med dig så du har chansen att göra något åt det istället för att han försöker straffa dig.

    Du säger att han vänder på det. Betyder det att ni har pratat?
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-15 04:18:15 följande:

    Nej vi har fortfarande inte pratat sedan i söndags, då jag sa åt honom att flytta ut.
    Men jag känner honom så väl, jag ser hans ilska och hur han ignorerar mig, det han gör är att ge mig skulden för hur allt blev. 
    Hur livet blev.
    Hur vardagen blev med måsten.
    Tom så lägger han troligen skulden på mig att han har hittat en annan.
    Ja skilsmässor smittar bland medelålders gubbar, nu är nog alla hans vänner frånskilda. Även han snart.
    Motorcykel har han haft, sålde den bara för 2 månader sen då han förlorat sina pensionssparande på aktier och spel.
    Han har gått runt med övervikt och trasiga joggingkläder i alla år, nu rakar han sig och tar på sig tajta jeans.

    Om råden att packa en väska åt honom, hade vi inte haft barn så hade det hänt redan i söndags. Men jag vill inte skapa något drama, jag vill att det här ska gå lugnt till. Det enda som händer är att pappa vill skiljas och ska flytta till eget. Det är det jag säger till barnen.
    Dom vet att jag är ledsen, för jag ville ju inte det här. Men nu är det så här. Och att det här har absolut ingenting med dom att göra, absolut ingenting. Det är mellan pappa och mamma. 

    I natt sov han borta.
    Via barnen fick jag veta att han kollar efter lägenhet. Vet du vad pappa sa? Att han är etta på en lägenhet. 

    Han har redan skickat in skilsmässoansökan, kom på mitt mail.

    Jag ska försöka en dag till. Jobbet är nog bra för att få distans. Igår ville jag knappt åka hem efter jobbet, mådde så illa på vägen hem.
    Men självklart åkte jag hem. Till barnen.
    Det var skönt att han inte var hemma. 
    Men nu saknar jag honom.
    Men även hatar. 
    Jag tycker så himla synd om barnen bara.


    OK. Då har du bett honom att flytta och han har en lägenhet på gång. Bra!

    Då kan han skaffa flyttlådor och börja packa i stället för att ligga i hängmattan och texta sin älskarinna. Han kan börja med kläder och personliga tillhörigheter och sedan får ni gå igenom och dela upp det gemensamma. Se till att han även tar med sig sin skit så han inte lämnar till dig att rensa bland hans gamla ratade grejer.

    Bland det ynkligaste en människa kan göra är att skylla sina felsteg på någon annan. Om han ansåg att ni hade problem i förhållandet skulle han ha vänt sig till dig först och inte till en annan kvinna. Det är hans val som han måste står för till 100% själv.

    Jättebra att du inte blandar in barnen. Jag fattar inte hur han tänker som berättar för barnen om hur det går med lägenhetsletandet, men dig. Han gör ju barnen till sitt språkrör. H-e vad lågt! 

    Ambivalens hör till, men kom ihåg att det inte bara är honom som person du saknar utan själva tvåsamheten i sig och drömmen om allt som skulle bli och som nu inte blir. Du kommer inte att sakna den skitstövel han har blivit.
  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-17 09:17:14 följande:

    Jag känner mig bara så himla ensam.
    Har alltid prioriterat familjen och barnen. Alltid kommit hem direkt efter jobbet till dom.
    Hjälpt dom med läxor och prov, jobbansökningar, hjälpt dom med hjärtesorg och kompiskonflikter. Följt med på alla aktiviteter under alla år, alla föräldramöten och utvecklingssamtal och tandläkarbesök. Dom har varit och är mina bästa vänner, och det är alltid mig dom vänt sig till.
    Vi har alltid haft huset fullt av deras kompisar. 
    Mamma är mamma och hon är en trygg förebild. 

    Men nu känns det som att jag tappar även den identiteten.
    Det är ju min enda identitet, känns det som.
    Mamma och Mamma är gift med pappa.
    Och barnen har ju blivit så stora, dom har fullt upp med sina egna liv, så det känns lite som att mitt uppdrag är slut.

    Kanske tycker han att jag inte såg honom. Men han såg nog inte mig heller.
    28 år och man tar varandra för givet.
    Så är det så klart.
    Alla hushållssysslor som han lämnat över till mig, i stort sett allt ansvar för barnen och djuren.
    Hur ska jag orka eller ens hinna med att dalta med honom, en vuxen man?

    Han berättade att han kände sig deprimerad före semestern.
    Jag sa att gå till vårdcentralen och fråga efter antidepressiva. 
    Det har han inte gjort. 
    Troligen tyckte han att jag skulle ordna det åt honom också.
    Istället går han och är otrogen och inbillar sig att dom älskar varandra. Fin medicin.
    Och väldigt egocentrisk.

    Han tog bilen i fredags, och är fortfarande borta.
    Jag har skrivit massor av sms, men kan inte förmå mig att skicka något.
    Sover på soffan, kan inte förmå mig att ens gå in i sovrummet. 
    Har fem barn här nu, det är svårt att visa mig stark och glad inför dom.

    Ja jag känner sorg, tomhet, bitterhet och ilska.
    Jag har blivit ratad och bortvald.
    Och nu går jag igenom både en livskris och identitetskris på samma gång. 

    Tack alla ni som skriver och stöttar, ni ger mig energi att komma framåt. 
    Det känns som att min chockfas är över snart i varje fall.
    Jag längtar så till nyorienteringsfasen nu, men förstår att det tar tid.
    Det har ju bara gått en vecka. 
    Men jag tänker inte gråta mera.


    Du har fortfarande kvar allt detta minus en otrogen skitstövel som inte orkar ta tag i sina personliga- och relationsproblem utan kör med flyktbeteende. Det kommer bli likadant med den nya när nyhetens behag försvunnit. Man älskar inte varandra efter några veckor med tät sms-kontakt på avstånd. De känner inte ens varandra utan de har båda en bild av den andra som de har skapat och är betuttade i men det är stor skillnad på lust och love.

    Man tar med sig själv när man flyr så han är ingen ny människa några veckor senare och några km bort. Vardagen kommer att komma ikapp honom. Hon kommer dessutom att prioritera sitt barn och han kommer på andraplats. Sedan kan det visst bli kärlek med tiden, men när svackorna kommer så kommer hon att undra om han kommer vara otrogen mot henne också. Eller så blir det bara en kortare fling. Hur det än blir är det inte dina bekymmer.

    Möblera om i huset. Låt någon av de stora barnen med flick/pojkvän ta ert gamla sovrum kanske med dubbelsängen så inreder du ett nytt sovrum som är bara ditt. Jag tycker inte du ska packa hans grejer utan lägga dem i högar när du rensar ut garderoberna i sovrummet åt barnen så får han packa ner dem själv. Du och barnen skapar ert nya hem. Ändra på det du velat ändra på men som du av hänsyn till din man låtit honom ha som han vill. Han ska flytta och du behöver inte ta någon hänsyn alls till honom längre. Bred ut dig i ditt hem. Köp en massagestol eller något annat du vill unna dig och barnen. Han ska flytta och då är huset inte längre hans hem utan ditt och barnens som ni ställer i ordning efter era behov.

    Skicka inte de där smsen. När du vet vad du vill säga på riktigt kommer du säga det till hans ansikte.
Svar på tråden Fick precis reda på att min man är otrogen