• Anonym (68 och kåt)

    Inget sex

    Hej , min fru sen snart 40 år har den några år helt tappat intresset av sex. Vi har trevligt tillsammans och tycker fortfande mycket om varandra. Hon skulle aldrig acceptera en älskarinna och jag skulle inte kunna tänka mig att utnyttja en en stackars prostituerad. Finns fler i samma situation borde finnas både tjejer och killar. Jag är 68 men tär fortfande kåt och vill inte acceptera att det redan är slut. Ni som är i liknande läge vad gör ni?

  • Svar på tråden Inget sex
  • Anonym (Kim)
    Anonym (A) skrev 2022-07-11 16:12:54 följande:

    Mycket händer i kroppen när man blir lite äldre, kanske framförallt som kvinna. Man går in i klimakteriet och med det förändras mycket. Inte minst sexlusten. De sjunkande östrogennivåerna är boven till detta. Slemhinnorna blir också torra, och ni vet säkert efter 40 år ihop hur ont det kan göra. Och det är inte din frus fel!


    -Att se hur vissa män ställer ultimatum på sina kvinnor när det gäller sex är fruktansvärt. Då blir det ju att det nånstans sker mot deras vilja, om än kanske indirekt, och hur genuint och trevligt är det? Se istället till att tillsammans lösa det på det sätt det går!


    Du verkar dock vara en man som absolut inte vill vara med någon annan, och det tycker jag är så fint!


    Det FINNS behandlingar och läkemedel man kan få, Jag har sett många kvinnor få ett så mycket bättre livskvalitet med hjälp av att tillsätta hormoner. -Det är inte helt utan risker enligt vissa forskningar, men frågan är om man vill leva olycklig och säker, eller ta en liten risk mot att få känna sig lycklig och yngre igen, och kanske ta en extra kontroll då och då för att se att allt ser ok ut i kroppen...


    Det finns massvis med information på nätet! Googla Klimaktierie och sexlust, så kommer en hel rad av fantastiska tips upp!


    Önskar er all lycka till! <3


    /A


    Men när kvinnan säger, "det blir inget mer sex, ta det eller lämna", Då är det lika mycket ultimatum. Vad är skillnaden?

    Jag har pratat och pratat med min fru då detta varit på gång länge, men vi kom ingenstans. Man måste vara två som vill hitta lösningar om det ska bli något, men hon var helt ointresserad. Så jag orkade inte längre utan ställde in mig på skilsmässa. Men det "fruktansvärda" ultimatumet hjälpte, vilket jag inte väntade mig. Nu har vi det hur bra som helst och hon har även sagt att hon är glad att det inte blev separation och hon lider inte av att ha sex. Även om hon lika gärna kunde vara utan.
  • Kockobello
    Anonym (Va?) skrev 2022-07-10 20:02:02 följande:
    Räkna inte för mycket med det.

    Att gå med på att våldtas för att slippa skilsmässa känns... orimligt.
    Man är inte gift med någon man inte vill ligga med. Antingen får de ligga eller skilsmässa. "Våldtas".

    Lol 
  • Andreas2020

    Kanske är det ordet ultimatum folk reagerar på. Att berätta var ens gränser går för att vilja vara kvar eller lämna en relation tänker jag inte är fel i sig. Tänker att det också är lika hårt språkbruk att använda ord som våldtäkt. Vi vet faktiskt inte vad som försiggår i hans frus huvud. Det är väl också fullt möjligt att hans fru omvärderat ett gammalt "beslut" och nu kommit till en annan slutsats?

  • Anonym (Kvinna)

    Jag rekommenderar er varmt att tillsammans lyssna på ljudboken "Naket, det mest intima". Det är kvinnor i olika åldrar och med olika bakgrund som berättar om sin syn på kroppen, lusten och sex.
    Den är mycket bra, och jag tror att en man får en hel del insikt, liksom kvinnor.
    Efter ett tag kan den kännas monoton, men bör lyssnas till slutet.

    Jag tror att en del av vägen till lösningen är att man tillsammans definierar vad som är "vi". Vad har vi tillsammans, vad har vi inte tillsammans, kan vi nå ett gemensamt mål.
    Under en period kanske lösningen är att helt enkelt ta ett beslut gemensamt när det gäller samlivet - gå halva vägen var.
    Med det inkluderas att mannen inte pressar på att försöka öka den bestämda sexfrekvensen, och kvinnan inte backar bort ifrån den.
    Jag tycker inte att man i alla lägen behöver likställa sex hos den som har minst lust med våldtäkt.
    Det är extremt svårt att inte känna lust, och hela tiden veta att ens partner inget hellre vill. Man berövar någon man älskar någonting den så väldigt gärna vill.

    Har själv varit på båda dessa sidor.

  • Anonym (Våldtäkt?)
    Anonym (Va?) skrev 2022-07-10 20:02:02 följande:
    Räkna inte för mycket med det.

    Att gå med på att våldtas för att slippa skilsmässa känns... orimligt.
    Så kvinnor klagar aldrig på männen att de ska göra något sexuellt åt dom?
    Kvinnor gör inte slut om de är missnöjda med sitt sexliv? 
  • Anonym (Våldtäkt?)
    Anonym (Va?) skrev 2022-07-10 20:02:02 följande:
    Räkna inte för mycket med det.

    Att gå med på att våldtas för att slippa skilsmässa känns... orimligt.
    Intressant att man aldrig iprincip hör någon säga att det handlar om våldtäkter när männen ska anpassa sig till kvinorna. 
  • Anonym (Våldtäkt?)
    Anonym (Va?) skrev 2022-07-10 20:02:02 följande:
    Räkna inte för mycket med det.

    Att gå med på att våldtas för att slippa skilsmässa känns... orimligt.
    När tycker du det är en våldtäkt?
    Är det när männen inte gör som kvinnan vill men kvinnan ska få ställa krav?
  • Anonym (Våldtäkt?)
    Anonym (A) skrev 2022-07-11 16:12:54 följande:

    Mycket händer i kroppen när man blir lite äldre, kanske framförallt som kvinna. Man går in i klimakteriet och med det förändras mycket. Inte minst sexlusten. De sjunkande östrogennivåerna är boven till detta. Slemhinnorna blir också torra, och ni vet säkert efter 40 år ihop hur ont det kan göra. Och det är inte din frus fel!


    -Att se hur vissa män ställer ultimatum på sina kvinnor när det gäller sex är fruktansvärt. Då blir det ju att det nånstans sker mot deras vilja, om än kanske indirekt, och hur genuint och trevligt är det? Se istället till att tillsammans lösa det på det sätt det går!


    Du verkar dock vara en man som absolut inte vill vara med någon annan, och det tycker jag är så fint!


    Det FINNS behandlingar och läkemedel man kan få, Jag har sett många kvinnor få ett så mycket bättre livskvalitet med hjälp av att tillsätta hormoner. -Det är inte helt utan risker enligt vissa forskningar, men frågan är om man vill leva olycklig och säker, eller ta en liten risk mot att få känna sig lycklig och yngre igen, och kanske ta en extra kontroll då och då för att se att allt ser ok ut i kroppen...


    Det finns massvis med information på nätet! Googla Klimaktierie och sexlust, så kommer en hel rad av fantastiska tips upp!


    Önskar er all lycka till! <3


    /A


    Mot deras vilja?
    Är mot sin egna vilja när män klagar men det handlar om ömsesidighet när kvinnor klagar på männen? 
  • Anonym (Våldtäkt?)
    Anonym (A) skrev 2022-07-11 16:12:54 följande:

    Mycket händer i kroppen när man blir lite äldre, kanske framförallt som kvinna. Man går in i klimakteriet och med det förändras mycket. Inte minst sexlusten. De sjunkande östrogennivåerna är boven till detta. Slemhinnorna blir också torra, och ni vet säkert efter 40 år ihop hur ont det kan göra. Och det är inte din frus fel!


    -Att se hur vissa män ställer ultimatum på sina kvinnor när det gäller sex är fruktansvärt. Då blir det ju att det nånstans sker mot deras vilja, om än kanske indirekt, och hur genuint och trevligt är det? Se istället till att tillsammans lösa det på det sätt det går!


    Du verkar dock vara en man som absolut inte vill vara med någon annan, och det tycker jag är så fint!


    Det FINNS behandlingar och läkemedel man kan få, Jag har sett många kvinnor få ett så mycket bättre livskvalitet med hjälp av att tillsätta hormoner. -Det är inte helt utan risker enligt vissa forskningar, men frågan är om man vill leva olycklig och säker, eller ta en liten risk mot att få känna sig lycklig och yngre igen, och kanske ta en extra kontroll då och då för att se att allt ser ok ut i kroppen...


    Det finns massvis med information på nätet! Googla Klimaktierie och sexlust, så kommer en hel rad av fantastiska tips upp!


    Önskar er all lycka till! <3


    /A


    Med tanke på din text så förväntar jag mig att du tycker kvinnor ska inte få klaga på deras manliga partner om kvinnan är missnöjd med sitt sexliv. 
  • New  Dawn
    Anonym (Kim) skrev 2022-07-11 17:49:34 följande:
    Men när kvinnan säger, "det blir inget mer sex, ta det eller lämna", Då är det lika mycket ultimatum. Vad är skillnaden?

    Jag har pratat och pratat med min fru då detta varit på gång länge, men vi kom ingenstans. Man måste vara två som vill hitta lösningar om det ska bli något, men hon var helt ointresserad. Så jag orkade inte längre utan ställde in mig på skilsmässa. Men det "fruktansvärda" ultimatumet hjälpte, vilket jag inte väntade mig. Nu har vi det hur bra som helst och hon har även sagt att hon är glad att det inte blev separation och hon lider inte av att ha sex. Även om hon lika gärna kunde vara utan.
    Vad, exakt, ger det dig att ha sex med någon som lika gärna kunde vara utan.
    Hur lyckas du överhuvudtaget känna lust? 
    Onani är något man kan ha för att lätta på det sexuella behovet, men sex handlar ju om att mötas, enligt min åsikt. 
    Jag blir blir lite illamående av resonemanget att det är som något död primitiv akt.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Inget sex