• Anonym (HH)

    Hur ser ert sexliv ut?

    Jag vill nog mest skriva av mig men vill också höra hur andra har sitt sexlig.

    Långt förhållande, barn, villa, jobb och fullt med aktiviteter övrig tid.

    Min fru har inte något större sexbehov, tänker inte på sex och vill inte heller prata om vårt sexliv. Det ska vara som det alltid varit.

    Jag tänker, läser och tittar på sex. Vill testa nya saker och utvecklas.

    Vi har bra sex när hon är berusad, då släpper hon loss och möter mig, annars är det rätt tråkigt ärligt talat.

    Sex någon gång per vecka/varannan vecka. Kort förspel med kyssar, smek och oralt. Sedan samlag bakifrån, missionären eller rida.

    Jag tar upp och vill prata men min fru vill inte, tycker det är jobbigt.

    Hur har ni andra det? Någon som utvecklat ett mindre spännande sexliv till mer upphetsande och äventyrligt? Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Hur ser ert sexliv ut?
  • Anonym (HH)
    Anonym (röda naglar) skrev 2022-07-30 18:48:23 följande:

    Senaste gången hade jag varit ute, min man skickade sms att något ska hända när jag kommer hem. Han säger till mig att gå in i badrummet och välja en klädsel av det han har lagt fram och sedan komma ut med ögonbindel på.

    Jag tar på mig ett harness med kedjor, en krage och hand/fotbojor i läder med karbinhakar och högklackade skor.

    Han leder mig in i sovrummet och jag ser ingenting, men jag känner att han har lagt något mjukt och ett PVC-lakan över den låga byrå där vi har våra leksaker. Han böjer mig fram över den och kopplar fast mina bojor.

    Sen får jag välja en siffra, och får rejält med smisk med den sak jag valt medan jag suger honom. Det är svårt att hålla upp huvudet tillräckligt med kragen och jag balanserar på tåspetsarna. Han fingrar mig tills jag är sjöblöt och frustrerad, sätter på mig nipple clamps med kedja mellan som tynger ner mina bröst och gungar fram och tillbaka som en delikat smärta medan han tar mig ordentligt bakifrån tills han kommer. Han tar loss mig, lägger mig på sängen och börjar fingra mig medan han nyper /suger mina bröst och låter mig ta på mig själv. Jag kommer explosivt, ser regnbågar och stjärnor på insidan av mina ögonlock.

    Sen kommer rummet tillbaka och vi är vanliga kladdiga för varma människor som ler och säger tack till varandra.


    Helt galet fantastiskt, du beskriver något som jag inte ens drömmer om. Jag skulle älska att göra det ni gjorde.

    Hur har ni gjort för att komma hit? 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (HH) skrev 2022-07-30 21:56:15 följande:
    Hej Linda,

    Bra fråga, svaret är tyvärr att min fru har svårt att prata om känslor överlag.

    Utifrån ett amatörperspektiv så är det tydligt att hon inte varit i en miljö som liten där man pratar känslor med varandra. Hon blir snabbt osäker och flyr in i något alldagligt ämne eller något som rör barnen.

    Hon är en helt fantastisk mamma men det känns som vi växer isär mer och mer.

    Bra fråga, hur ska vi komma varandra djupare? Just nu vet jag inte då jag försökt komma framåt under många år. Det känns tråkigt och sorgset.

    Jag har som sagt försökt på flera olika sätt och under flera år. Jag är inte redo att ge upp än utan vill att vi ska nå varandra. Har du några tips?
    Familjerådgivning. ni behöver professionell hjälp här. 
  • Anonym (HH)
    Anonym (Linda) skrev 2022-07-30 23:32:51 följande:
    Familjerådgivning. ni behöver professionell hjälp här. 
    Tack för bra tips. Du har antagligen rätt, det är dags att ta det steget. Känns jobbigt av något skäl som jag inte riktigt kan förklara än. Det är antagligen ett stöd till oss båda, så det är bra.

    Det kanske känns jobbigt för det känns som ett steg till att bryta upp, vilket kanske inte alls är sant.

    Erfarenheter från familje-/parrådning?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Existerar inte :)) skrev 2022-07-30 21:03:53 följande:

    Mitt sexliv existerar inte. Det närmaste sex jag varit i år var en kram från en väninnas man. Spontan och mysig var den. Grattis till nya lägenheten! Och så en kram på det. Höll nog kvar den lite för länge, men har man inte *censur* på 4 år så kramar en karl mig är det på egen risk.


    Oj då.

    Vad känner du spontant om en man skulle skriva samma? Om han inte har *censur* på 4 år och ett fruntimmer kramar honom, då är det på egen risk.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Senaste tjejen jag träffade, där fick jag en kram. På hennes initiativ.
    Då hade jag inte *censur* på 12 år.
    Hon tog nog en stor risk där. Det vet man ju hur män är.

  • Anonym (röda naglar)
    Anonym (HH) skrev 2022-07-30 22:08:13 följande:
    Helt galet fantastiskt, du beskriver något som jag inte ens drömmer om. Jag skulle älska att göra det ni gjorde.

    Hur har ni gjort för att komma hit? 
    Vi råkade vara mycket samspelta och vi har haft många år på oss.

    Genom att vara tydlig har jag fått honom att släppa fram det dominanta och några fetischer över tid. Vissa saker/visuella syner får honom att komma nästan omedelbart och efter hand har vi köpt saker som vi tycker om.

    Jag blir hög av balanserad smärta. Han byter givetvis metod om jag ger tecken på att det han gör inte funkar så han är inte sadist, utan mer fascinerad av det visuella med bondage och min upphetsning. Han är också väldigt bra med rep. 

    Jag kommer alltid att berätta vad jag vill/tänker på. Om mannen lyssnar och vågar testa saker kan vi uppleva mycket.
  • New  Dawn
    Anonym (Kvinnan) skrev 2022-07-29 13:30:58 följande:

    Varsågod. Ta och diskutera när det är rätt stämning och var seriös men inte elak eller attackerade. Prata inte om det när ni är mitt i vardagsstressen. Berätta och visa att du verkligen vill att det ska förändras, fråga vad hon vill ska förändras och hur, och så säger du vad du tycker ska förändras och hur. Se om ni har samma svar eller komma överens om kompromisser/lösningar som båda tycker är okej. Se till att lyssna på den andre så ni förstår varandra och visa respekt.
    Mvh


    Du tar upp viktiga saker här! 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn

    Några tankar om att prata om sex:

    Jag tror allt för många sk samtal inte är "samtal" utan någon typ av missnöjesdeklaration, där den som är missnöjd berättar vad som är fel. Då blir det lätt så att den andre känner sig otillräcklig. Jag tror att många som lever i relationer vet när det blir för lite /otillräckligt för den andre. (när väl uttalandet kommer)
    Jag tror det är viktigt att förstå att man ofta väcker känslor av oro, känslor från den andre att inte duga. Därför är det viktigt att visa kärlek i dessa sammanhang(!) och visa att man bryr sig om den andra, och att man bryr sig om vad den andre känner. Fråga hur den andre känner. 
    Självklart ska den som är missnöjd berätta hur den känner, kanske genom att berätta hur den känner. Om sexlivet är väldigt dåligt kan man gärna berätta att man inte känner sig älskad när det uteblir. Om man vill ha mer /annorlunda sex kan man gärna berätta att man skulle vilja ha mer. Fråga i så fall hur den andre vill gå vidare. "vad känner du". "Hur tycker du vi ska vidare?" Eller varför inte fråga "Hur känner du inför vårat sexliv". Kanske kommer det upp svar som handlar om prestationsångest, stress, att inte duga osv. I dessa samtal är det väldigt bra att berätta att man verkligen älskar den andre. 

    När man pratar om sex är det lätt att fokusera på det man vill och det är iofs bra, men jag tror många problem beror på att man har svårt att hantera när det inte funkar. Tex att många inte "vågar prova" ifall man INTE blir kåt. Man vågar inte avbryta när man börjat, för att inte göra den andre besviken osv. Om det är mer okej att sexuella handlingar inte har ett givet slut, om det är okej att bara ge är det lättare att prova /testa och bara njuta, utan krav. Annars blir det lätt att man backar innan man ens provat. 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (separerad)

    I mitt tidigare förhållande var sexlivet uruselt. De få gånger vi hade sex var det mest jag, kvinnan, som fokuserade på mannens njutning medan han var ointresserad av det som fick igång mig. Nu är jag i ett nytt förhållande där det finns en helt annan nyfikenhet och lekfullhet i sexet. För mig är det inte det viktigaste att man har sex ofta, utan att det finns ett ömsesidigt intresse för varandras sexualitet.

  • Anonym (separerad)
    New Dawn skrev 2022-07-31 09:49:13 följande:

    Några tankar om att prata om sex:

    Jag tror allt för många sk samtal inte är "samtal" utan någon typ av missnöjesdeklaration, där den som är missnöjd berättar vad som är fel. Då blir det lätt så att den andre känner sig otillräcklig. Jag tror att många som lever i relationer vet när det blir för lite /otillräckligt för den andre. (när väl uttalandet kommer)
    Jag tror det är viktigt att förstå att man ofta väcker känslor av oro, känslor från den andre att inte duga. Därför är det viktigt att visa kärlek i dessa sammanhang(!) och visa att man bryr sig om den andra, och att man bryr sig om vad den andre känner. Fråga hur den andre känner. 
    Självklart ska den som är missnöjd berätta hur den känner, kanske genom att berätta hur den känner. Om sexlivet är väldigt dåligt kan man gärna berätta att man inte känner sig älskad när det uteblir. Om man vill ha mer /annorlunda sex kan man gärna berätta att man skulle vilja ha mer. Fråga i så fall hur den andre vill gå vidare. "vad känner du". "Hur tycker du vi ska vidare?" Eller varför inte fråga "Hur känner du inför vårat sexliv". Kanske kommer det upp svar som handlar om prestationsångest, stress, att inte duga osv. I dessa samtal är det väldigt bra att berätta att man verkligen älskar den andre. 

    När man pratar om sex är det lätt att fokusera på det man vill och det är iofs bra, men jag tror många problem beror på att man har svårt att hantera när det inte funkar. Tex att många inte "vågar prova" ifall man INTE blir kåt. Man vågar inte avbryta när man börjat, för att inte göra den andre besviken osv. Om det är mer okej att sexuella handlingar inte har ett givet slut, om det är okej att bara ge är det lättare att prova /testa och bara njuta, utan krav. Annars blir det lätt att man backar innan man ens provat. 


    Jag gjorde som du skriver i mitt tidigare förhållande. I åratal var jag tålmodig, icke pressande och mån om att tillfredsställa hans behov. När jag frågade hur han kände sa han att han att han var mycket attraherad av mig och gärna ville ha sex, men när det kom till kritan ville han mycket sällan och när det blev av var det helt mekaniskt och egocentrerat från hans sida. Till slut kände jag mig som en urvriden trasa och kom fram till att det enda rätta för mig var att lämna. Vad jag vill säga är att det finns gränser för hur mycket man kan stå tillbaka för den andras skull och att man har rätt att sätta ner foten om man inte orkar kämpa längre. Så här i efterhand kan jag ångra att jag inte lämnade förhållandet tidigare. Därmed inte sagt att man ska ge upp för lätt heller.
Svar på tråden Hur ser ert sexliv ut?