Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?

Fiona M skrev 2022-09-24 00:06:28 följande: #749
    Anonym (Feltänkt) skrev 2022-09-23 23:29:02 följande:
    Jag har inte sagt direkt något taskigt utan det har tolkats som något negativt. 
    Spännande att du inte förstår det du vräker ur dig.
    Kanake är det därför du har svårt att umgås med människor?
     han är fullt medveten om var han vräker ur sej men han saknar ryggrad.
  • ClumsySmurf
    Anonym (man) skrev 2022-10-10 14:20:57 följande:
    Jo det gör det, att inte KUNNA och inte VILJA är två helt skilda saker som har en väldigt avgörande roll när det kommer till kritan och har absolut bäring för hur man kan agera.

Om en kvinna som söker seriösa relationer ska nöja sig med tillfällig sex är ett val hon gör om hon VILL, men skillnaden är att hon har det valet vilket en kille inte har.

Ditt resonemang är som att säga, så en person som vill äta 3 rätters middag på en lyxrestaurang ska nöja sig med McDonalds? Om personen SKA det kan ju bara hon avgöra själv. Men skillnaden är att om man är rik nog att kunna äta på lyxrestaurang så har man ju möjligheten att äta på Donken med om man VILL. Men en fattiglapp jag ju inte möjligheten att äta på lyxrestaurang vare sig han vill det eller ej.
    Om man tycker att de ensamma männen kan ha sex med varandra så är det alltid någon som tycker att KUNNA och VILJA är två helt skilda saker, som att inte ta den i tvåan skulle kännas bättre än att ta den i tvåan. Män har inte tre hål så det blir ju inte som att äta 3 rätters middag på en lyxrestaurang men så har man ju ändå möjligheten att äta 2 rätters på Donken om man VILL och har absolut bäring för hur man kan agera.

Summa summarum... de flesta män skulle kunna få män hur lätt som helst men begränsar sitt urval till samma kvinnor som många andra män oxå vill ha och upplever det därför som svårt att få en kvinna.

Men när detta påpekas så blir de sura, låtsas inte förstå likheterna mellan att själv söka upp och äta på McDonalds och att svälja att bli knullad i röven, förnekar att det öht förhåller sig så med känsloargument som att alla han valt bort inte räknas eftersom han inte gillade dem och då är det inte alls ett valDrömmer
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tred) skrev 2022-10-16 16:42:41 följande: #1284

felttänkt
    det är ingen som hävdat att sex skulle vara en mänsklig rättighet (förutom du)  jämställdhet och mänskliga rättigheter är inte samma sak.

idag är inte sex jämställt om man ska jämföra orgasmer. Det handlar inte om att orgasmerna ska fördelas utan att kvinnor inte ska betraktas som ett objekt för att tillfredsställa en man. Sex ska kunna vara skönt för båda parter.

förstår inte hur du kan göra så underliga jämförelser. vad är det som missgynnar en man om en kvinna får en orgasm under samlaget? det är ju något som gynnar båda parter. Du verkar helt omedveten om att det är en annan människa du pratar om. Du ser kvinnor som objekt som ska fördelas rättvist bland männen. Du ser inte ett samlag som en aktivitet mellan två människor som borde vara trevligt för båda

väldigt oempatiskt och egocentriskt.

"Det handlar inte om att orgasmerna ska fördelas utan att kvinnor inte ska betraktas som ett objekt för att tillfredsställa en man."

Orgasmglappet är det oftast vänsterfeminister som gnäller om, dessa ser ofta ej lika utfall som ett bevis på strukturellt förtryck (men bara när de anser att kvinnor är missgynnade)

Att orgasmglappet finns är ett bevis på strukturell orättvisa, detta bör i jämlikhetens namn jämnas ut, det saknas bara lagförslag på kvotering.

Det är inte så jäkla svårt att se likheterna mellan incels som anser sej ha rätt till sex och vänsterfeminister som anser sej ha rätt till pengar, makt och status och båda ser sej själva som offer.
    Kvinnor får inte orgasm lika ofta | SVT Nyheter

- Precis som med löneglappet är också orgasmglappet en strukturell orättvisa. Det är ju en fråga om ojämlikhet och ojämställdhet och en likadan skillnad som andra maktskillnader mellan män och kvinnor, säger Suzann Larsdotter.

www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-far-mindre-orgasm-an-man-strukturell-orattvisa
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tred) skrev 2022-10-18 03:22:02 följande:
    Jämförelsen du gör är så bisarr. Kvinnor får inte orgasmer i samma mängd som män. Om kvinnor fick mer orgasmer så skulle antagligen chansen till sex för män öka. (Wi-win) Att sen ta det som argument till att kvinnor då i sin tur ska fördelas till männen är svindlande och inte närbesläktade på något sätt.
    läs om läs rätt

• ClumsySmurf
    Marmite Devil skrev 2022-10-29 14:48:56 följande:

Män generellt värderar kvinnor utifrån utseende utan att för den sakens skyll själva ha utseendet med sig. Inte alls särskilt konstigt att de är ensamma. 

Kvinnor generellt värderar män utifrån ekonomi, social status, humor och intelligens utan att för den sakens skull själva ha något av det. Inte alls särskilt konstigt att vissa är ensamma.
  • ClumsySmurf
    Anonym (,) skrev 2022-10-29 14:56:54 följande:
    Tror ärligt det är lite svårt att uppskatta någons humor och intelligens utan att ha det själv. 
    Om man inte vet hur man sätter upp en hylla och byter olja i bilen är det ju bra att ha en pojkvän som kan göra det, om man saknar intelligens....
  • ClumsySmurf
    Anonym (mnikujågpy68) skrev 2022-11-10 18:21:55 följande: #1842

Jag tycker att man måste börja redan när männen är pojkar. Det hjälper ju inte de män som är män redan, men framtida generationer. 

Pojkar måste få lära sig att prata om känslor, att det inte är något fel med det utan tvärtom, det är bra. 

Dessutom måste kulturen med att män ska vilja ligga med allt och alla annars är de ingen riktig man bort. 

Män måste också lära sig att sex inte är någon slags rättighet som de ska sträva efter till varje pris, utan att ibland får man nöja sig med hjälpmedel som tex en fleshlight. 

De måste också få lära sig att om de gör sin del av hushållsarbetet är kvinnan inte utsliten och trött och tappar lust till latmasken och blir därmed mer intresserade av sex. 

De måste även få lära sig att porrfilmer inte visar sex på riktigt, ytterst få kvinnor blir superkåta bara för att mannen tar av sig byxorna och visar kuken. De måste få lära sig vikten av förspel och att sex ABSOLUT inte går ut på att de själva ska njuta, utan att deras partner måste njuta lika mycket. Om de bara är ego tappar partnern lusten väldigt fort och sex sker allt mer sällan.

"De måste även få lära sig att porrfilmer inte visar sex på riktigt, ytterst få kvinnor blir superkåta bara för att mannen tar av sig byxorna och visar kuken"

Kvinnor måste lära sej att Disney prinsessor och romantiska filmer inte är på riktigt, "Man föds inte till prinsessa, man blir det inte heller"
  • ClumsySmurf
    Anonym (mnikujågpy68) skrev 2022-11-10 19:58:23 följande: #1854
    ClumsySmurf skrev 2022-11-10 19:19:17 följande: #1852
    Anonym (mnikujågpy68) skrev 2022-11-10 18:21:55 följande: #1842

Jag tycker att man måste börja redan när männen är pojkar. Det hjälper ju inte de män som är män redan, men framtida generationer. 

Pojkar måste få lära sig att prata om känslor, att det inte är något fel med det utan tvärtom, det är bra. 

Dessutom måste kulturen med att män ska vilja ligga med allt och alla annars är de ingen riktig man bort. 

Män måste också lära sig att sex inte är någon slags rättighet som de ska sträva efter till varje pris, utan att ibland får man nöja sig med hjälpmedel som tex en fleshlight. 

De måste också få lära sig att om de gör sin del av hushållsarbetet är kvinnan inte utsliten och trött och tappar lust till latmasken och blir därmed mer intresserade av sex. 

De måste även få lära sig att porrfilmer inte visar sex på riktigt, ytterst få kvinnor blir superkåta bara för att mannen tar av sig byxorna och visar kuken. De måste få lära sig vikten av förspel och att sex ABSOLUT inte går ut på att de själva ska njuta, utan att deras partner måste njuta lika mycket. Om de bara är ego tappar partnern lusten väldigt fort och sex sker allt mer sällan.

" De måste även få lära sig att porrfilmer inte visar sex på riktigt, ytterst få kvinnor blir superkåta bara för att mannen tar av sig byxorna och visar kuken "

Kvinnor måste lära sej att Disney prinsessor och romantiska filmer inte är på riktigt, "Man föds inte till prinsessa, man blir det inte heller"
      Helt rätt, men den här tråden handlar om män. 
    Anonym (mnikujågpy68) skrev 2022-11-10 22:51:50 följande: #1857
    nihka skrev 2022-11-10 21:10:59 följande:
    Fast det är inte kvinnor som vill vara Disneyprinsessor utan småflickor. Däremot är det inte småpojkar som konsumerar porr. Det är de äldre pojkarna.

Jo, det finns både småpojkar som tyvärr tittar på porr av nyfikenhet och kvinnor som vill bli behandlade som prinsessor. 

Porr kommer vi inte undan tror jag, men om pojkarna bla blir lärda från tonåren att porr inte är på riktigt så blir det bättre män av dem. 

Jag menade bokstavligt att kvinnor måste lära sej att tecknat inte är på riktigt, nu tror jag inte att kvinnor är så korkade med det var ett svar på killar/män tror att porr är på riktigt.

• ClumsySmurf

Anonym (mnikujågpy68) skrev 2022-11-11 14:31:55 följande: #1874
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-11 13:50:06 följande:
    Varför är du inte ett alternativ att ändra dessa problem som du sätter i sammanhang med män? Är det för att det är en omöjlighet att förändra män? Eller är det för att du som kvinna (som många andra kvinnor) känner ett ansvar för att ta hand om mäns problem? Jag förstår sarkasmen, men att sätta mäns problem i sammanhang med att de måste inse att de också sitter på lösningen är viktigt.

Göra tillfälligt sex säkrare, skönare, och mer angenämt för kvinnor, samtidigt som män värdesätter kvinnor som individer, inte bara knullhål.

Absolut! 

Problemet är att det är jättesvårt att försöka förändra människors syn på kvinnor som gillar att ha sex. Jag blev kallad för hora när jag var fjorton för jag gjorde misstaget att tala om att jag njöt av att ha sex med min pojkvän. Det var det minsann bara horor som gjorde fick jag höra då. 

Sen dess har jag försökt förändra andras syn på kvinnors lust till sex. Jag är nu 50+ och det är mer accepterat idag om man frågar rakt ut, det är inte pk att säga att nej, kvinnor ska inte ligga runt så det är det ingen som säger. 

Men när det kommer till kritan och man istället frågar killar varför de inte blev ihop med xx när de passade så bra ihop så kan man få svaret: Näää, hon har ju legat med massor av killar. Dubbelmoral de luxe - Många killar vill ha en tjej att ligga med när andan faller på, men ingen vill bli ihop med en sån tjej. 

Vilken kvinna vill ställa upp på det? Särskilt som det sällan leder till att kvinnan får orgasm. 

Män säger sig ofta respektera kvinnor, samma män kan sen sitta och garva rått åt en eller annan kvinnoförnedrande historia. Eller som i många sportsammanhang fortfarande: nidvisor om kvinnor sjungs som pepp innan en match. 

Påpekar man det olämpliga får man höra att man inte ha nån humor.

Pojkar måste läras från början och vuxna män måste gå i bräschen för en förändring, det kan inte kvinnor göra själva. Har för mig jag skrev om detta i mitt första inlägg, jag kommer inte ihåg  

"Dubbelmoral de luxe - Många killar vill ha en tjej att ligga med när andan faller på, men ingen vill bli ihop med en sån tjej."

I artikeln som länkats flera gånger Vad kvinnor respektive män har för preferenser i val av partner är det som att man har blandat ihop mäns preferenser för ons och relationer, det är för ons män är mindre selektiv. Män har en annan sexdrift och har en lägre tröskel för sexuell svartsjuka, ligger gärna med någon de inte vill ha som partner och kanske inte respekterar
    Om man vill slippa dubbelmoralen får män höja sina krav när de bara vill ligga och sluta ligga med kvinnor som ligger runt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-11 14:38:57 följande: #1878
    Anonym (mnikujågpy68) skrev 2022-11-11 14:31:55 följande:

Absolut! 

Problemet är att det är jättesvårt att försöka förändra människors syn på kvinnor som gillar att ha sex. Jag blev kallad för hora när jag var fjorton för jag gjorde misstaget att tala om att jag njöt av att ha sex med min pojkvän. Det var det minsann bara horor som gjorde fick jag höra då. 

Sen dess har jag försökt förändra andras syn på kvinnors lust till sex. Jag är nu 50+ och det är mer accepterat idag om man frågar rakt ut, det är inte pk att säga att nej, kvinnor ska inte ligga runt så det är det ingen som säger. 

Men när det kommer till kritan och man istället frågar killar varför de inte blev ihop med xx när de passade så bra ihop så kan man få svaret: Näää, hon har ju legat med massor av killar. Dubbelmoral de luxe - Många killar vill ha en tjej att ligga med när andan faller på, men ingen vill bli ihop med en sån tjej. 

Vilken kvinna vill ställa upp på det? Särskilt som det sällan leder till att kvinnan får orgasm. 

Män säger sig ofta respektera kvinnor, samma män kan sen sitta och garva rått åt en eller annan kvinnoförnedrande historia. Eller som i många sportsammanhang fortfarande: nidvisor om kvinnor sjungs som pepp innan en match. 

Påpekar man det olämpliga får man höra att man inte ha nån humor.

Pojkar måste läras från början och vuxna män måste gå i bräschen för en förändring, det kan inte kvinnor göra själva. Har för mig jag skrev om detta i mitt första inlägg, jag kommer inte ihåg  

Ja, goda förebilder är viktigt. Men hur får man framförallt män att bli det? Bara här i tråden så finns det många kvinnoföraktande män som inte inser hur mycket de bidrar till en negativ utveckling gällande sex och relationer. Vuxna män, speciellt om de har döttrar, borde veta bättre.

Bara i den här tråden....
    Detta är en incel tråd med incel gnäll och vissa av dem bidrar gärna till en negativ utveckling
    Något annat som bidrar till en negativ utveckling är genusflum
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-11 22:03:49 följande: #1908
    nihka skrev 2022-11-11 21:53:09 följande:
    Den ålder man vill vara en Disneyprinsessa och föräldrarna köper ryggsäck och mugg med motiv. Inget för vuxna kvinnor.
    Nuförtiden så har även disney ändrat på sina prinsessor. I frost exempelvis så var syskonkärlek budskapet. Tror ingen skulle acceptera att en livlös kvinna väcks upp av en prinskyss idag. 

att ingen skulle acceptera det handlar väl om genusflum som clumsysmurfen anser vara så negativt Av någon anledning. Vem skulle vilja få tillbaka dessa tider? nu kommer säkert en radda med olika inlägg och ?bevis? på hur negativt genus är. Aldrig med en förslagen väg eller åsikt på hur man kan komma vidare. bara en massa ändlösa inlägg som ska föreställas sågningar. 
     När någon använder ordet "genus" är det oftast genus som i genus"vetenskap" h*n menar och eftersom genus"vetenskap" i regel bygger på socialkonstruktivism är det pseudovetenskap, det blir inte mindre flum av att det är mer marxism än psykologi i genusflummet.
    Det är svårt att komma med bra och fungerande lösningar med pseudovetenskap.
    Samhället behöver inte mer inkompetens.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-12 20:42:43 följande: #1927
    Anonym (man) skrev 2022-11-12 18:38:37 följande:
    Ja det är extremt ologiskt att låta ideologi och känsloargument styra hur man sätter lagar.

I de flesta europeiska länder är prositution lagligt (både köpa och sälja) ett fåtal länder, bla Sverige har gjort köpa sex olagligt. 

www.statista.com/chart/16090/eu-member-states-prostitution-policies-by-type/

Män ingår fasta relationer för att få tillgång till sex.

Kvinnor använder sex för att locka in män i en relation.

Om mannen kan få sex utan en relation förvinner ju kvinnans trumfkort.

" Män ingår fasta relationer för att få tillgång till sex. "
    Det gäller möjligen bottenskrapet bland männen.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-12 21:44:18 följande: #1936
    Anonym (Tred) skrev 2022-11-12 21:38:08 följande:
    Enligt dig själv så menar du att män ingår fasta relationer för att få tillgång till sex. Kvinnor använder sex för att locka in män i en relation. Uppenbarligen sköter du i så fall inte din del av dealen. Som jag förstår så verkar det knaka i fogarna för er och det är därför du spyr galla över kvinnor på familjeliv. 

hon får inte en relation med dig förutom gemensam ekonomi och måltider tillsammans. Lös problemet i stället för att agera hycklare på familjeliv.

Jag sköter min del av dealen utmärkt. 

Du verkar provocerad av att du som kvinna har den sexuella makten och slipper därför utveckla andra färdigheter som humor och en intressant personlighet.

Du slipper ju dessutom vara lång vilket jag som tur är råkar vara :)

Frågan är snarare vad en huslig man skall med en kvinna till?

"Du verkar provocerad av att du som kvinna har den sexuella makten och slipper därför utveckla andra färdigheter som humor och en intressant personlighet."

Den kvinna som saknar humor och en intressant personlighet har ju uppenbarligen inte så mycket av det att erbjuda en man och kan inte vara särskilt selektiv och får antingen jobba på sin personlighet eller välja en tråkig man utan humor. "Kvinnor behöver inte..." skvallrar lite om hur du själv är.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-12 22:53:11 följande: #1944
    ClumsySmurf skrev 2022-11-12 22:31:07 följande:

"Du verkar provocerad av att du som kvinna har den sexuella makten och slipper därför utveckla andra färdigheter som humor och en intressant personlighet."

Den kvinna som saknar humor och en intressant personlighet har ju uppenbarligen inte så mycket av det att erbjuda en man och kan inte vara särskilt selektiv och får antingen jobba på sin personlighet eller välja en tråkig man utan humor. "Kvinnor behöver inte..." skvallrar lite om hur du själv är.

Om jag skulle ställa kravet att kvinnan skulle vara rolig och ha humor hade jag sannolikt  fått leva själv.

Det finns kvinnor som är roliga men det är väldigt ovanligt anser jag.

du verkar inte förstå hur mycket din skeva syn på relationer säger om dej.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Normalt) skrev 2022-11-12 22:58:26 följande: #1946
    ClumsySmurf skrev 2022-11-12 22:15:07 följande:
     " Män ingår fasta relationer för att få tillgång till sex. "
    Det gäller möjligen bottenskrapet bland männen.
    Om 80% av männen kan tänka sig att ha ons men bara 20% av kvinnorna uppstår ju ett matchningsproblem.
     om det inte funnits riktiga bottenskrap bland männen hade det uppstått ett matchningsproblem för kvinnor som lady dahmer
  • ClumsySmurf
    Anonym (,) skrev 2022-11-13 08:27:01 följande:
    Du vet väl inget om hennes man. Han verkar bra vad man kan se iaf. 

Alla män känner sig inte hotade av feminister, vet du. De som är tillräckligt trygga i sig själva klarar det.
    vet du, det är många feminister som inte vill bli förknippade med hennes åsikter och manshat men de känner sej väl hotade hotade av feminister de också.

Det komiskt att både sura bittra incels som hatar kvinnor och sura bittra kvinnor som hatar män vill ha relationer med motsatt kön.

• ClumsySmurf
    Anonym (Luke) skrev 2022-11-13 05:34:50 följande:
    Fast "Normalt" har rätt rörande detta och humor. Män väljer generellt sett inte kvinnor som är roliga. Snarare kvinnor som skrattar åt ens skämt.
    Jag tror att orsaken är att det är färre kvinnor än män som är roliga
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ointresse) skrev 2022-12-03 18:31:32 följande:
    Du dras till mig och andra manliga meningsmotståndare för du kan inte låta bli att häckla och provocera män, aldrig kvinnor.

Ett tips, om du måste ljuga så kan det vara bra att ligga lite över mytomanen ad hominems nivå, du vet den där idioten som helt utan självinsikt dummar ner sej själv i nästan varje tråd.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ännu) skrev 2025-12-09 22:32:22 följande:

Ännu en tråd om hur synd det är om de stackars ensamma männen. Det finns anledningar till varför många män idag inte blir valda och varför många kvinnor har valt att leva utan man.

- Allt för många män förstår inte att, precis som kvinnor jobbar för att bli mer attraktiva till person och utseende, så måste också män göra likaledes för att lyckas.

- Många män idag är desperata och sexuellt frustrerade, vilket tar sig uttryck i att det blir det viktigaste för dem att "få" en kvinna för antingen förhållande eller bara sex. Allt annat blir för dessa män underordnat detta "trängande" behov. Många, både män och kvinnor, har kunnat vittna om hur den rätte plötsligt dök upp i deras liv när de slutade jaga och vara desperata, och bara levde sina liv, skötte sina jobb och pysslade med sina intressen och hobbies. Dvs när de var "bortkopplade" från det tidigare desperata begäret efter en partner. Desperationen och frustrationen hos dessa män tar sig också uttryck i att de blir sexistiska, även fast de kanske inte vill bli det.

- Ökningen av incels och ytterhögerröstande misogyna män skrämmer kvinnor, så att kvinnor blivit mer osäkra på vilka män som verkligen är bra män, och vilka som bara försöker vara bra och hyggliga utåt, men som döljer en annan "agenda".

- Kvinnor behöver inte män på samma sätt som förr. Kvinnor jobbar, gör karriär, har egna löner som de kan leva på. Kvinnor känner sig inte längre tvungna at leva med en dålig partner bara för "barnens skull" eller av rädsla för att förlora ekonomisk trygghet. Kvinnor kan äntligen välja att leva sina liv som de vill och behagar, utan någon man som ska försöka bestämma över dem eller ha hållhakar på dem.

- Kvinnor som valt att leva ensamma kanske ändå hänger på datingappar/ siter, för att se om de skulle ha tillräcklig tur för att kanske hitta den där ideala partnern. Tyvärr håller de flesta män på apparna inte måttet eller är bara ute efter sex. Därför har även en del kvinnor börjat använda apparna endast för tillfälliga sexkontakter, men med höga krav, eftersom män som är förhållandematerial ofta lyser med sin frånvaro.

- En man som uppenbart lever merparten av sitt liv framför skärmen, desperat suktande efter sex eller en kvinna för förhållande, men inte har något att erbjuda som kvinnor vill ha, och som inte har några andra intressen i livet, är helt klart frånstötande.

Ja, det finns även desperata kvinnor, men desperata män är de som syns och hörs mest.

"Kvinnor som valt att leva ensamma kanske ändå hänger på datingappar/ siter, för att se om de skulle ha tillräcklig tur för att kanske hitta den där ideala partnern"

Vad är den ideala partnern?
  • ClumsySmurf
    Tecum skrev 2025-12-10 18:52:33 följande:
    Anonym (Ännu) skrev 2025-12-10 16:49:07 följande:
    I någon annan tråd var det flera män här som gjorde klart att de helst inte umgås med andra män, det innebär ju att de avsäger sig möjligheter till manliga vänskapskontakter som kan göra att de genom dem lär känna kvinnor. Bara att ta sig in i sociala umgängen kan göra att deras möjligheter ökar, men nej, de sitter heller på ett forum och gnäller över sin ensamhet. Och om de har arbeten att gå till, varför passar de inte på att vårda eventuella relationer de har med arbetskollegor där?
    Att rekommendera ensamma män att söka kontakt med andra män är ett dåligt alternativ, i synnerhet om även de männen är ensamma. I olyckliga fall kan dessutom grupper med bara män vara toxiska och ha dålig kvinnosyn som kan spridas till de nya.
    Bäst är istället att ensamma män söker sig till grupperingar eller sammanhang med både män och kvinnor. Där ser de hur män och kvinnor interagerar på ett avslappat och naturligt sätt och får på så sätt en ingång till att umgås med kvinnor utan att det gäller parbildning.
    I olyckliga fall, ja, och i andra olyckliga fall är det en grupp ensamma män där en blind leder en blind men när du tycker att söka kontakt med andra män i sej skulle vara en dålig ide förstår jag inte hur du tänker.
    Vill du utveckla?

Svar på tråden Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?