Vad kan vi göra för att hjälpa ensamma män?
Kanake är det därför du har svårt att umgås med människor?
felttänkt
det är ingen som hävdat att sex skulle vara en mänsklig rättighet (förutom du) jämställdhet och mänskliga rättigheter är inte samma sak.
idag är inte sex jämställt om man ska jämföra orgasmer. Det handlar inte om att orgasmerna ska fördelas utan att kvinnor inte ska betraktas som ett objekt för att tillfredsställa en man. Sex ska kunna vara skönt för båda parter.
förstår inte hur du kan göra så underliga jämförelser. vad är det som missgynnar en man om en kvinna får en orgasm under samlaget? det är ju något som gynnar båda parter. Du verkar helt omedveten om att det är en annan människa du pratar om. Du ser kvinnor som objekt som ska fördelas rättvist bland männen. Du ser inte ett samlag som en aktivitet mellan två människor som borde vara trevligt för båda
väldigt oempatiskt och egocentriskt.
Män generellt värderar kvinnor utifrån utseende utan att för den sakens skyll själva ha utseendet med sig. Inte alls särskilt konstigt att de är ensamma.
Jag tycker att man måste börja redan när männen är pojkar. Det hjälper ju inte de män som är män redan, men framtida generationer.
Pojkar måste få lära sig att prata om känslor, att det inte är något fel med det utan tvärtom, det är bra.
Dessutom måste kulturen med att män ska vilja ligga med allt och alla annars är de ingen riktig man bort.
Män måste också lära sig att sex inte är någon slags rättighet som de ska sträva efter till varje pris, utan att ibland får man nöja sig med hjälpmedel som tex en fleshlight.
De måste också få lära sig att om de gör sin del av hushållsarbetet är kvinnan inte utsliten och trött och tappar lust till latmasken och blir därmed mer intresserade av sex.
De måste även få lära sig att porrfilmer inte visar sex på riktigt, ytterst få kvinnor blir superkåta bara för att mannen tar av sig byxorna och visar kuken. De måste få lära sig vikten av förspel och att sex ABSOLUT inte går ut på att de själva ska njuta, utan att deras partner måste njuta lika mycket. Om de bara är ego tappar partnern lusten väldigt fort och sex sker allt mer sällan.
Jag tycker att man måste börja redan när männen är pojkar. Det hjälper ju inte de män som är män redan, men framtida generationer.
Pojkar måste få lära sig att prata om känslor, att det inte är något fel med det utan tvärtom, det är bra.
Dessutom måste kulturen med att män ska vilja ligga med allt och alla annars är de ingen riktig man bort.
Män måste också lära sig att sex inte är någon slags rättighet som de ska sträva efter till varje pris, utan att ibland får man nöja sig med hjälpmedel som tex en fleshlight.
De måste också få lära sig att om de gör sin del av hushållsarbetet är kvinnan inte utsliten och trött och tappar lust till latmasken och blir därmed mer intresserade av sex.
De måste även få lära sig att porrfilmer inte visar sex på riktigt, ytterst få kvinnor blir superkåta bara för att mannen tar av sig byxorna och visar kuken. De måste få lära sig vikten av förspel och att sex ABSOLUT inte går ut på att de själva ska njuta, utan att deras partner måste njuta lika mycket. Om de bara är ego tappar partnern lusten väldigt fort och sex sker allt mer sällan.
Jo, det finns både småpojkar som tyvärr tittar på porr av nyfikenhet och kvinnor som vill bli behandlade som prinsessor.
Porr kommer vi inte undan tror jag, men om pojkarna bla blir lärda från tonåren att porr inte är på riktigt så blir det bättre män av dem.
Absolut!
Problemet är att det är jättesvårt att försöka förändra människors syn på kvinnor som gillar att ha sex. Jag blev kallad för hora när jag var fjorton för jag gjorde misstaget att tala om att jag njöt av att ha sex med min pojkvän. Det var det minsann bara horor som gjorde fick jag höra då.
Sen dess har jag försökt förändra andras syn på kvinnors lust till sex. Jag är nu 50+ och det är mer accepterat idag om man frågar rakt ut, det är inte pk att säga att nej, kvinnor ska inte ligga runt så det är det ingen som säger.
Men när det kommer till kritan och man istället frågar killar varför de inte blev ihop med xx när de passade så bra ihop så kan man få svaret: Näää, hon har ju legat med massor av killar. Dubbelmoral de luxe - Många killar vill ha en tjej att ligga med när andan faller på, men ingen vill bli ihop med en sån tjej.
Vilken kvinna vill ställa upp på det? Särskilt som det sällan leder till att kvinnan får orgasm.
Män säger sig ofta respektera kvinnor, samma män kan sen sitta och garva rått åt en eller annan kvinnoförnedrande historia. Eller som i många sportsammanhang fortfarande: nidvisor om kvinnor sjungs som pepp innan en match.
Påpekar man det olämpliga får man höra att man inte ha nån humor.
Pojkar måste läras från början och vuxna män måste gå i bräschen för en förändring, det kan inte kvinnor göra själva. Har för mig jag skrev om detta i mitt första inlägg, jag kommer inte ihåg
Absolut!
Problemet är att det är jättesvårt att försöka förändra människors syn på kvinnor som gillar att ha sex. Jag blev kallad för hora när jag var fjorton för jag gjorde misstaget att tala om att jag njöt av att ha sex med min pojkvän. Det var det minsann bara horor som gjorde fick jag höra då.
Sen dess har jag försökt förändra andras syn på kvinnors lust till sex. Jag är nu 50+ och det är mer accepterat idag om man frågar rakt ut, det är inte pk att säga att nej, kvinnor ska inte ligga runt så det är det ingen som säger.
Men när det kommer till kritan och man istället frågar killar varför de inte blev ihop med xx när de passade så bra ihop så kan man få svaret: Näää, hon har ju legat med massor av killar. Dubbelmoral de luxe - Många killar vill ha en tjej att ligga med när andan faller på, men ingen vill bli ihop med en sån tjej.
Vilken kvinna vill ställa upp på det? Särskilt som det sällan leder till att kvinnan får orgasm.
Män säger sig ofta respektera kvinnor, samma män kan sen sitta och garva rått åt en eller annan kvinnoförnedrande historia. Eller som i många sportsammanhang fortfarande: nidvisor om kvinnor sjungs som pepp innan en match.
Påpekar man det olämpliga får man höra att man inte ha nån humor.
Pojkar måste läras från början och vuxna män måste gå i bräschen för en förändring, det kan inte kvinnor göra själva. Har för mig jag skrev om detta i mitt första inlägg, jag kommer inte ihåg
Män ingår fasta relationer för att få tillgång till sex.
Kvinnor använder sex för att locka in män i en relation.
Om mannen kan få sex utan en relation förvinner ju kvinnans trumfkort.
Jag sköter min del av dealen utmärkt.
Du verkar provocerad av att du som kvinna har den sexuella makten och slipper därför utveckla andra färdigheter som humor och en intressant personlighet.
Du slipper ju dessutom vara lång vilket jag som tur är råkar vara :)
Frågan är snarare vad en huslig man skall med en kvinna till?
Om jag skulle ställa kravet att kvinnan skulle vara rolig och ha humor hade jag sannolikt fått leva själv.
Det finns kvinnor som är roliga men det är väldigt ovanligt anser jag.
Ännu en tråd om hur synd det är om de stackars ensamma männen. Det finns anledningar till varför många män idag inte blir valda och varför många kvinnor har valt att leva utan man.
- Allt för många män förstår inte att, precis som kvinnor jobbar för att bli mer attraktiva till person och utseende, så måste också män göra likaledes för att lyckas.
- Många män idag är desperata och sexuellt frustrerade, vilket tar sig uttryck i att det blir det viktigaste för dem att "få" en kvinna för antingen förhållande eller bara sex. Allt annat blir för dessa män underordnat detta "trängande" behov. Många, både män och kvinnor, har kunnat vittna om hur den rätte plötsligt dök upp i deras liv när de slutade jaga och vara desperata, och bara levde sina liv, skötte sina jobb och pysslade med sina intressen och hobbies. Dvs när de var "bortkopplade" från det tidigare desperata begäret efter en partner. Desperationen och frustrationen hos dessa män tar sig också uttryck i att de blir sexistiska, även fast de kanske inte vill bli det.
- Ökningen av incels och ytterhögerröstande misogyna män skrämmer kvinnor, så att kvinnor blivit mer osäkra på vilka män som verkligen är bra män, och vilka som bara försöker vara bra och hyggliga utåt, men som döljer en annan "agenda".
- Kvinnor behöver inte män på samma sätt som förr. Kvinnor jobbar, gör karriär, har egna löner som de kan leva på. Kvinnor känner sig inte längre tvungna at leva med en dålig partner bara för "barnens skull" eller av rädsla för att förlora ekonomisk trygghet. Kvinnor kan äntligen välja att leva sina liv som de vill och behagar, utan någon man som ska försöka bestämma över dem eller ha hållhakar på dem.
- Kvinnor som valt att leva ensamma kanske ändå hänger på datingappar/ siter, för att se om de skulle ha tillräcklig tur för att kanske hitta den där ideala partnern. Tyvärr håller de flesta män på apparna inte måttet eller är bara ute efter sex. Därför har även en del kvinnor börjat använda apparna endast för tillfälliga sexkontakter, men med höga krav, eftersom män som är förhållandematerial ofta lyser med sin frånvaro.
- En man som uppenbart lever merparten av sitt liv framför skärmen, desperat suktande efter sex eller en kvinna för förhållande, men inte har något att erbjuda som kvinnor vill ha, och som inte har några andra intressen i livet, är helt klart frånstötande.
Ja, det finns även desperata kvinnor, men desperata män är de som syns och hörs mest.