• Kockobello

    Hur ska en tonårstjej hitta rätt i djungeln av hudvårdsprodukter?

    Jag tycker hälsokost har bra produkter, naturliga ingredienser så långt det går. T.ex. Dr Haushka eller Annnmarie Börlind. Köper hudvårdsprodukter endast från hälsokost.

  • Kockobello
    Blue Waffle skrev 2022-08-09 13:24:26 följande:
    Undvik produter i möjligaste mån, tonårshud behöver andas.

    I överigt så så skulle jag rekomendera Lush och Boady shop som har endast naturliga ingredienser och inte testar på djur. Även Idunoch ACO som finns på apoteket.

    Undik billiga märken eller butiksmärken, typ H&M osv för de innehåller alldelses för mycket kemikalier.
    Body shop har mer kemikalier i sina produkter än man kan tro. Då är Lush bättre. Och, som sagt, produkter från hälsokost. Lite dyrare kanske men väl värt. Weleda är inte så dyrt.
  • Kockobello
    Anonym (Elena) skrev 2022-08-09 16:00:59 följande:
    Kockobello skrev 2022-08-09 13:30:10 följande:
    Body shop har mer kemikalier i sina produkter än man kan tro. Då är Lush bättre. Och, som sagt, produkter från hälsokost. Lite dyrare kanske men väl värt. Weleda är inte så dyrt.
    Först och främst behöver hud inte "andas" sen finns det kemikalier i allt, även vatten. Kemikalier i sig är inte farliga.

    Det går in i huden, dvs kroppen. Om du vill hålla på med parabener, aluminium och mikroplaster är det fritt fram. Jag har aldrig köpt sådant.
Svar på tråden Hur ska en tonårstjej hitta rätt i djungeln av hudvårdsprodukter?