• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Jojjans

ok nu kommer en uppdatering från mig här på äl+6. Jag är gravid. 

den långa versionen lyder: jag har ofta känt implantationem (har 3 aborter, 4 missfall och en full graviditet bakom mig) och väntade mig den idag. Men redan igår på kvällen så kände jag ett kort ilande hugg i magen som varade i kanske 15 sekunder. Jag avfärdade det med att det var för tidigt. men idag har jag haft molvärk. Inte mycket och inte länge men tillräckligt länge för att jag skulle känna att det är NÅT. 

så nu skriver jag ut det, helt kaxigt trots risken att jinxa nåt: jag tror jag är gravid. Tiden får utvisa om jag har rätt. 

och jag som var så bestämd med att testa först på lördag börjar direkt fundera på om jag kan smygtesta tidigare Skrattande

• Jagälskarsommaren

Hej, 
    har läst allas inlägg (så roligt att läsa)  och grattis till er alla som har plussat. 

har bm 7/9 så lägger till mig själv :) 

1/9 Etaj   Plussat
    1/9 hejfredrikson Plussat
    5/9 Pörny   Plussat
    2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson

4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    5/9 FruZ
    7/9 Jagälskarsommaren
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker000
    10/9 Trana123
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    18/9 Idapida2022
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    28/9 Acire94
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-05 16:48:01 följande:

den långa versionen lyder: jag har ofta känt implantationem (har 3 aborter, 4 missfall och en full graviditet bakom mig) och väntade mig den idag. Men redan igår på kvällen så kände jag ett kort ilande hugg i magen som varade i kanske 15 sekunder. Jag avfärdade det med att det var för tidigt. men idag har jag haft molvärk. Inte mycket och inte länge men tillräckligt länge för att jag skulle känna att det är NÅT. 

så nu skriver jag ut det, helt kaxigt trots risken att jinxa nåt: jag tror jag är gravid. Tiden får utvisa om jag har rätt. 

och jag som var så bestämd med att testa först på lördag börjar direkt fundera på om jag kan smygtesta tidigare Skrattande

Åh så spännande! Jag hade ALDRIG kunnat låta bli att testa Skrattande Jag ska nog börja själv imorogn även om det är lite tidigt. 
  • Caaamilla

Kan det ha varit nidationsblödning? Jag har aldrig fått nidationsblödning tidigare men nyss när jag var på toa var det lite blod på pappret, tillsammans med genomskinlig flytning typ. Kan det ha varit en nidationsblödning? Hoppas det. Vet inte riktigt när mensen ska komma, troligen på fredag men idag är också möjligt då kroppen varit helt annorlunda denna cykel.... 

• Katch91

UNDERBART @jojjans !!!!!! Precis sånt här vi vill höra! Tro på din egen känsla och kropp <3

Förra månaden hade jag samma, hade iofs Väldigt lite ilande då men jag bara visste det.

och det ger mig väldigt mycket hopp då jag i lördags på ÄL+8 hade sån riktigt grävande huggande känsla på vänster sida som till och med smärtade vid gång. Där och då sa jag till min man att nu satte det sig.
    Sen att jag tagit 4 olika test idag som all varit negativa?. :( Men jag tror fortfarande att jag är gravid men att hcg är för lågt bara. 

Har idag upplevt lite LITE molande och är hungrig sen inte hungrig, sugen sen absolut inte sugen, vill inte ha varm mat osv.. Plus världens utbrott i ansiktet, mindre charmigt.

• Katch91

Hörni jag greppar efter halmstrån här? I know, blivit smått knäpp.

Köpte tre st olika Testa tidigt idag och stirrade på dessa i typ två timmar? Tyckte mig se sen absolut inte se. Så jag tolkade dem som FETT negativa?. Vände vred, ja ni vet..
    MEN, nått som gnager i mig är detta testet. Kameralinsen kan fånga saker som blotta ögat inte kan se plus att VARFÖR reagerar pixlarna precis just där ett eventuellt streck skall vara när man lägger på ett filter. Tiden får helt enkelt utvisa såklart men delar en liten bild på testet som gjorde mig smått galen nu såhär i efterhand. 

WHYYYY 

• ametisten91
    Jojjans skrev 2022-09-05 16:48:01 följande:

Så häftigt! Åh vad jag håller tummarna för dig! 
  • ametisten91
    Katch91 skrev 2022-09-05 18:20:04 följande:

Köpte tre st olika Testa tidigt idag och stirrade på dessa i typ två timmar? Tyckte mig se sen absolut inte se. Så jag tolkade dem som FETT negativa?. Vände vred, ja ni vet..
    MEN, nått som gnager i mig är detta testet. Kameralinsen kan fånga saker som blotta ögat inte kan se plus att VARFÖR reagerar pixlarna precis just där ett eventuellt streck skall vara när man lägger på ett filter. Tiden får helt enkelt utvisa såklart men delar en liten bild på testet som gjorde mig smått galen nu såhär i efterhand. 

WHYYYY 

Nånting är ju där iaf! Hur lång tid efter att du tog testet dök det upp? 
  • ametisten91
    Längtarefternästa skrev 2022-09-05 15:31:06 följande:
    Tack! Jag håller självklart tummarna för dig också! Nu börjar dock kroppen bete sig lite konstigt (eller om det bara är i mitt huvud), jag trodde precis att jag kände lite mensvärk. Men jag brukar få lite kramp och ont i magen 2 dagar innan mensen ska komma och nu är det ju 6 dagar innan BIM (om jag inte bör flytta BIM en dag, då är det ju 7 dagar kvar). Är också bara äl+6, så det känns lite skumt. Men visst känns allt som ett symptom när man bara går och väntar....

Tack snälla! 

Så spännande ju! 

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-09-05 18:20:04 följande:

WHYYYY 

Å men wow det där är ju sååååö spännande!!

jag vill själv verkligen testa på typ onsdag (om min positiva känsla håller i sig) på äl+9 MEN jag har lovat min sambo att vi bestämmer tillsammans och testar ihop på lördag när vi är lediga tillsammans. Han tyckte verkligen det var jättejobbigt förra månaden när jag testade maaassor efter pluset pga för svag stegring och analyserade massa test osv. det är ju med honom jag skaffar ett barn så vill känna att vi gör det tillsammans och med lyhördhet för varandra redan från start. 

men jag har inte lovat honom om att inte känna efter. Är jag gravid så kommer jag antagligen vara säker på min sak redan innan test ändå hehe

Svar på tråden BIM sept -22