Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

    Killar, varför vill ni spruta i ansiktet?

    Tukt skrev 2022-08-09 09:39:31 följande:

    Finns nog fler orsaker, men kan på rak arm tänka mig två.
    - Man tänder på just kvinnans ansikte och då blir det kanske största njutningen att spruta där, på samma sätt som de som tänder på bröst, rumpa fötter, gärna sprutar där.
    - Förnedring. Mycket av det som görs i mainstreamporren görs för att egga psykiskt medärvda faktoren, som exempelvis makt. Men det förpackas på ett sätt att det ändå inte ska väcka anstöt och därför normaliseras.
    Och när folk då ser det där i porren, så vill de göra samma sak. Man lär sig tända på det.


     Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man tror att allt folk tänder på är socialt konstruerad av porr, att man lärt sej tända på något, antingen gillar man något eller så inte och det är inget porr kan förändra.
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-08-13 21:21:01 följande: #60
    ClumsySmurf skrev 2022-08-13 21:02:51 följande:
     Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man tror att allt folk tänder på är socialt konstruerad av porr, att man lärt sej tända på något, antingen gillar man något eller så inte och det är inget porr kan förändra.
    Om man pratar biologi så så är vi människor förmodligen inte så mycket mer konstruerade än att tända på det som är fertilt, alltså saker som könsorgan, bröst, breda höfter, på kvinnor.
    Men sedan lär vi oss såklart att tända på andra saker, porr är väl en bidragande faktor, men det finns så mycket mer, exempelvis mode.
    Men väldigt lite av sexuella handlingar kommer från "ingenstans", det är något man präglas med. Sex är inte bara en "skön grej", det är rätt avancerad psykologi.
    Därmed inte sagt att man måste reflektera över allt man tänder på, men kan vara bra för sig själv och sin partner, partners att man gör det i bland.
     
    "Om man pratar biologi så så är vi människor förmodligen inte så mycket mer konstruerade än att tända på det som är fertilt, alltså saker som könsorgan, bröst, breda höfter, på kvinnor."

    Kan du backa upp det med något som inte kommer från genus"forskning"?
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-08-13 22:18:04 följande: #67
          Nej, kan du backa upp motsatsen?
    Eller föresten, strunt i det... Förklara hellre hur du tänker runt hur du menar och resonerar runt att vi inte tycks påverkas av det vi ser och upplever runt sexualitet, kropp, interaktion?
    Hur får vi för oss att vissa sker är så där sköna?
    Länkar till diverse forskningar, eller nästan forskningar, som ska bevisa saker är inte bara dötrista, och ger en dålig diskussion. Det är också på snudd omöjligt att bevisa något med dessa ändå.
    Man brukar forska av en anledning, och man brukar ta del av forskning av samma anledning.
    Vi kan diskutera i länge utan att komma nära en beskrivning av verkligheten, jag tycker det ger en meningslös diskussion.
    Om jag inte förstår hur du tänker så är det inte jag som ska förklara för dej hur jag tänker

    Börja med att förklara hur det kommer sej att vissa kvinnor gillar att få sperma i ansiktet medan andra blir äcklade, förklara hur man kan lära kvinnor att gilla det. Förklara varför vissa kvinnor gillar BDSM, varför vissa klär ut sej till lurviga djur. Förklara hur man kan få kvinnor att gilla gangbangs.

    Förklara hur något så extremt förenklat som "social konstruktion" samtidigt kan vara rätt avancerad psykologi.
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-08-14 08:46:18 följande: #76
    ClumsySmurf skrev 2022-08-14 00:35:44 följande:
    Man brukar forska av en anledning, och man brukar ta del av forskning av samma anledning.
    Vi kan diskutera i länge utan att komma nära en beskrivning av verkligheten, jag tycker det ger en meningslös diskussion.
    Om jag inte förstår hur du tänker så är det inte jag som ska förklara för dej hur jag tänker

    Börja med att förklara hur det kommer sej att vissa kvinnor gillar att få sperma i ansiktet medan andra blir äcklade, förklara hur man kan lära kvinnor att gilla det. Förklara varför vissa kvinnor gillar BDSM, varför vissa klär ut sej till lurviga djur. Förklara hur man kan få kvinnor att gilla gangbangs.

    Förklara hur något så extremt förenklat som "social konstruktion" samtidigt kan vara rätt avancerad psykologi.
    Ja, det finns en anledning till att man forskar. Det finns också en anledning till varför random länkar på det folk forskat fram ofta ger en rätt dålig diskussion - som lekman kan man sällan avgöra om det är en bra forskning, eller om det ens ÄR en forskningsrapport man läser. Därtill så är det på tok för komplext för att kunna tillgodogöra sig det, utan att lägga timmar på det.
    [...]
     Man vill inte lägga timmar på att lära sej hur man hittar information, men man kan lägga väldigt många timmar på olika diskussioner på forum utan att nödvändigtvis hitta någon information om hur något egentligen är. Jag tycker inte det ger så bra diskussioner om hur något är.
    Det finns en naturlig orsak till att jag inte är så aktiv på forumet.
    Tukt skrev 2022-08-14 08:46:18 följande: #76
    [....]
    Varför folk tänder på saker är i regel en koppling till något känslomässigt starkt. Sedan är det väldigt svårt att veta exakt vad eller hur. Och det gäller såklart inte bara kvinnor.
    Det är lite som när rädslan för att utsättas för det värsta man kan tänka sig, våldtäkt, i stället blir en turn-on för en del.
    Samma med exempelvis BDSM, som ju handlar om maktförskjutning. Men varför en del gillar det kan vara många olika saker...ett behov av att släppa kontrollen, något man sett i en film som barn, eller porr som slår an maktförskjutningen.
    Förmodligen flera saker samtidigt,
    Men ändå rimligare tro att det finns en psykologisk förklaring till att man exempelvis vill bli piskad, än att man föds med det.
     
    Jag förstår inte "psykologisk förklaring" vs "föds med det"
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-08-14 16:27:27 följande: #79
    ClumsySmurf skrev 2022-08-14 16:15:22 följande:
     Man vill inte lägga timmar på att lära sej hur man hittar information, men man kan lägga väldigt många timmar på olika diskussioner på forum utan att nödvändigtvis hitta någon information om hur något egentligen är. Jag tycker inte det ger så bra diskussioner om hur något är.
    Det finns en naturlig orsak till att jag inte är så aktiv på forumet.
    Tukt skrev 2022-08-14 08:46:18 följande: #76
    [....]
    Varför folk tänder på saker är i regel en koppling till något känslomässigt starkt. Sedan är det väldigt svårt att veta exakt vad eller hur. Och det gäller såklart inte bara kvinnor.
    Det är lite som när rädslan för att utsättas för det värsta man kan tänka sig, våldtäkt, i stället blir en turn-on för en del.
    Samma med exempelvis BDSM, som ju handlar om maktförskjutning. Men varför en del gillar det kan vara många olika saker...ett behov av att släppa kontrollen, något man sett i en film som barn, eller porr som slår an maktförskjutningen.
    Förmodligen flera saker samtidigt,
    Men ändå rimligare tro att det finns en psykologisk förklaring till att man exempelvis vill bli piskad, än att man föds med det.
     
    Jag förstår inte "psykologisk förklaring" vs "föds med det"
    En psykologisk förklaring är tvärt emot något man föds med. Alltså något man upplevt och som präglat en, medvetet eller omedvetet.
    Sperma kan mycket väl vara en sådan. Få saker har så mycket känslor, tankar, föreställningar runt sig som just sperma.
     "En psykologisk förklaring är tvärt emot något man föds med."
    Nej, det är det inte
    sv.wikipedia.org/wiki/Psykologi
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-08-14 21:02:29 följande: #83
    ClumsySmurf skrev 2022-08-14 20:40:00 följande:
     "En psykologisk förklaring är tvärt emot något man föds med."
    Nej, det är det inte
    sv.wikipedia.org/wiki/Psykologi
    Var det där ett svar eller hur menar du?
    jag påstår att ditt påstående "En psykologisk förklaring är tvärt emot något man föds med" är helt fel. hade du läst länken hade du förstått vad jag menar.
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-08-14 21:39:39 följande: #85
      Jag förstår att du inte vill diskutera. Än mindre förstå vad jag menar.
    Så får säga tack för det lilla utbyte vi ändå haft.
    När jag börjar förstå hur du tänker och påstår att du tänker fel är det ju självklart jag som varken vill diskutera eller förstå.
  • ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2022-08-14 22:53:14 följande: #89
    ClumsySmurf skrev 2022-08-14 22:30:47 följande:
    När jag börjar förstå hur du tänker och påstår att du tänker fel är det ju självklart jag som varken vill diskutera eller förstå.
    Du kanske ska visa att du har förstått och föra fram motargument.
    Nu har du ju bara sagt "att du tänker fel", vilket inte säger någonting och inte heller om du ens har förstått vad andra försökt förklara och hävda.
     
    kan ta sexuella fantasier analyserat ur femfaktorteorin (en psykologisk förklaring) som exempel.
    Temperamentsdrag har en tendens att vara medfödda, det man gillar beror en hel del på hur man är som person.

    "What Your Sexual Fantasies May Reveal About You - Psychology Today"
    www.psychologytoday.com/us/blog/the-myths-sex/201808/what-your-sexual-fantasies-may-reveal-about-you

    Att påstå att man lär sig att tända på saker genom att titta på porr helt oberoende av något medfött är som att påstå att introverta kan lära sej att gilla att prata om 'vädret' genom att prata om 'vädret'.
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-08-30 20:47:26 följande: #108
    Anonym (Eva) skrev 2022-08-30 13:47:54 följande:
    Ja, varför gillar man vissa saker?

    Lax, pepparkakor, skogspromenader, analsex.

    Hur reflekterar du Tukt? Vad tycker du är lagom?
    Det är ju det där som är knäckfrågan här på FL. Många tror att det man råkar tända på är något som ett virus  som fläktar förbi, så bra gillar man. Men det mesta vi gör, gör vi också av en anledning. Annars skulle alla kunna klä sig på samma sätt, träna samma saker, eller ha samma hobbies. 
    Sedan vad du menar med "lagom", blir lite av en gåta.
     "Många tror att det man råkar tända på är något som ett virus som fläktar förbi, så bra gillar man"
    jepp, vissa tror att man likt ett hjärnvirus automatiskt lär sig tända på det man ser i porr utan att reflektera det minsta över att man kan bli väldig nyfiken på det man läst en enda gång i ett inlägg på FL medan det man sett 150ggr i porr kan vara väldigt avtändande.
    Tukt skrev 2022-09-03 15:52:06 följande: #114
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-09-03 08:07:47 följande:
    Vissa saker känner man nog inget behov att reflektera över och vissa saker reflekterar man garanterat över trots att man inte själv förstått att man gör det.  
    Jag tex kan omöjligen säga att jag aldrig reflekterat över varför jag gillar att spruta i mun och ansikte, det räcker att jag tänker på handlingarna så vet jag varför jag gillar det. 

    Skönt....visuellt tändande osv osv
    Man kan ju hålla sig här inne i forumet för att konstatera att saker man "bara tänder på", lätt blir fel. Flera som exempelvis tänt hårt på tanken med cuckold, bara för att sedan inse relationen gått sönder. Vidgar man sedan blicken så vittnas det ganska ofta om, speciellt hos unga, hur de efter ett tag reflekterat och mår dåligt av saker de ställt upp på. Så varför inte tänka efter innan?
    "Flera som exempelvis tänt hårt på tanken med cuckold, bara för att sedan inse relationen gått sönder"
    jepp, vad tror du påverkar mest?
    Titta på självförnedringsporr eller att läsa på FL hur kåta och glada vissa män blir av det?
  • ClumsySmurf
    Pussan skrev 2022-09-03 23:44:30 följande: #124
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-03 22:09:06 följande:

    Vi är porrskadade.


    Inte jag.
    Jag är porrinspirerad
     hittepå diagnosen porrskadad med tillhörande porrimpotens och lust att våldta folk är en av de vanligaste folksjukdomarna i Sverige och drabbar bara män eftersom det är antiporrfeminister som hittat på den och botas väl bäst med porr(norm)kritisk pedagogik och problematiserande av den toxiska mansnormen.

    Är man kvinna är det att utforska sin sexualitet och girlpower
  • ClumsySmurf
    Pussan skrev 2022-09-22 00:11:29 följande:
    Det hade du nog förstått om du hade läst inlägget som jag svarade på. Det var Clumsysmurf som kopplade ihop kvinnor som utforskar sin sexualitet med girlpower, och jag får säga att jag förstår kopplingen. 
    Jag kan inte förklara varför jag tänder på förnedrande sex, det finns inget förnuftigt resonemang bakom utan det är bara något som gör mig kåt.

    OBS! Åt båda håll Jag kan vara både dominant och ug. 

    Jag kan ligga på ett runt bord med 4 killar runt om som snurrar bordet och turas om att köra kuken i mig, i munnen eller i fittan, och sedan spruta över hela mig, i ansiktet, i fittan, över magen osv.
    Men det är Girl Power, för det är jag som har kommenderat dit dem och bestämt vad vi ska göra.
    Ja, jag kommenderar mina älskare, jag ringer dem och säger att ¨på torsdag behöver jag ha fyra killar och du är en av dem¨.
    jag syftade mer på den vänsterfeministiska dubbelstandarden. Om jag skulle runka till det som är girlpower för dej är jag helt porrskadad.
    hade jag varit icke binär lebb med kuk och multisexuell hade det varit minoritetspower.
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-09-22 07:31:22 följande:
    Nu vet jag inte om män, killar behöver kommenderas till att knulla och spruta. Läser man Familjeliv är det nog mer att man behöver kommendera dom att INTE göra det. Så även om man gör ett aktivt val som kvinna, så behöver ju inte det vara girl power, utan mer en medveten konsument av sperma.
    av någon anledning har jag inbillat mej att alla som lekte som barn förstår lek och rollspel...men jag hade fel, eller så var du ett barn utan fantasi
  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2022-09-22 17:46:25 följande:
    Jag bidrar förhoppningsvis i input i grundfrågan, men avhåller mig från att skriva små sexnoveller om vad jag själv tänder på.
    Vad är det som är så svårt att förstå, eftersom du ställer massa frågor?
    Jag tycker inte att din input bidrar med så mycket
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tjej) skrev 2022-10-02 12:44:39 följande:

    @ Tukt, till skillnad mot ett par skribenter i den här tråden anser jag du tillför saklighet i debatten. Samt ii vetenskap och beprövad erfarenhet. Emellertid om timmar läggs ned här blir det nog en uppförsbacke att göra sin röst hörd i andra sammanhang, skrivande etc. But carry on! 


    En hög igenkänningsfaktor här å?. 😊

    Back to tonic? 👍


    i #78 påstår tukt att det ger en rätt dålig diskussion när man försöker utgå ifrån vetenskap/forskning, han har en konstig syn på vad psykologi är och istället för att argumentera för sina påståenden ska man "backa upp motsatsen". Att vilja att någon ska kunna argumentera för sina påståenden tolkas som att man inte vill diskutera.
    Det är väl ändå när man är säker på sina påståenden man också vill backa upp det med något, man kan också vara ärlig och påstå att man tror när man bara tror.

    Vill du ge exempel på några sakliga och vetenskapliga saker tukt bidragit med?
Svar på tråden Killar, varför vill ni spruta i ansiktet?