• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Hannis1983
    Jo i solen skrev 2023-09-27 16:41:22 följande:

Hej! Jag är också 39 år, mamma till två tonåringar (13 och 16) och vill nu skaffa en sladdis med min "nya" partner. Blev gravid otroligt snabbt och lätt med mina två tidigare barn men då var jag ju 23 resp 26 år gammal.

Är inne på andra försöksmånaden, första med ältest.

Hade jättetydlig äl för 15 dagar sedan (både symptom och test som bekräftade), och har således BIM idag/imorgon, men gravtestet visade negativt när jag testade lite tidigare idag, så det tog sig med största sannolikhet inte denna månaden.

Har också massor av funderingar så hänger väldigt gärna med i denna grupp!

Välkommen hit! Tråden har varit död ett tag så kanske kan få lite liv igen 😍
  • MammaTillFyraHoppasJag

Hej allihop!
    liten uppdatering från oss: Nu har vår lilla flicka anlänt med storken 💗 Så jag lyckades till slut bli mamma till fyra barn 🙏 Hon kom till på tredje försöket när jag va 42,5 år & hon föddes när jag va över 43 år. Mitt fjärde kejsarsnitt, allt gick jättebra 🙏  Jag tycker inte det är till nackdel att bli mamma igen som äldre, finns massa fördelar, man är mer trygg och stabil, har ett vuxet liv, bebisen får lite äldre syskon med sig genom livet, man har en mer vuxen stabil relation till partner, ekonomisk trygghet, har råd med bättre boende mm. Lycka till allihop! 💗

• Hannis1983
    MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-09-29 09:22:44 följande:

Hej allihop!
    liten uppdatering från oss: Nu har vår lilla flicka anlänt med storken 💗 Så jag lyckades till slut bli mamma till fyra barn 🙏 Hon kom till på tredje försöket när jag va 42,5 år & hon föddes när jag va över 43 år. Mitt fjärde kejsarsnitt, allt gick jättebra 🙏  Jag tycker inte det är till nackdel att bli mamma igen som äldre, finns massa fördelar, man är mer trygg och stabil, har ett vuxet liv, bebisen får lite äldre syskon med sig genom livet, man har en mer vuxen stabil relation till partner, ekonomisk trygghet, har råd med bättre boende mm. Lycka till allihop! 💗

Åh vad härligt att läsa! Stort stort grattis ❤️ Hur gamla är dina andra barn? Du har säkert skrivit det tidigare, men minnet är bra men kort 🤣
  • Anonym (LyckaTill!)

Är själv 32 (M). Försökt få barn sedan jag va 25.
    Dåvarande flickvän hade PCOS & endometrios. Hon hade aldrig ägglossning.
    IVF efter flera års försök och utredningar. Resulterade i ett missfall.
    Efter missfallet kände jag att jag gett allt.
    Inte för att missfallet på något sätt va mitt ex fel, absolut inte, men jag kände att jag fick inget tillbaka i det förhållandet.
    Jag trivdes inte med platsen vi bodde på (bodde där pga att hennes familj & vänner bodde där), pendlade långväga till jobb, betalade nästan allt själv.
    Droppen va när hon sa att mitt efternamn va fult och vanligt och att om vi fick barn så skulle de inte ha mitt efternamn. Bättre då om vi tog ett nytt efternamn.
    Och hon skulle aldrig någonsin kunna tänka sig flytta för min skull. 😞
    Blev så bränd och ledsen av hennes ovilja att möta mig på en enda punkt.

Träffat en ny underbar kvinna nu! Vi har försökt några månader. Haft 1 missfall.
    Hoppas innerligt att det kommer gå vägen snart!

Stort lycka till & hoppas verkligen ni får ett gemensamt barn!

• Anonym4848

Vi ska snart sätta igång att försöka få till ett syskon till vår dotter som nu är 1,5 år. Enda barnet för oss båda, helt okomplicerad graviditet och förlossning och hon har varit helt frisk och stark hittills iaf. Jag var 36 när hon föddes, blir 38 nu i januari. Sambon är 44. Åldern skrämmer ju lite, men inget man kan göra nåt åt. Vi har velat fram och tillbaka om vi ens ska ha ett till barn, men kommit fram till att vi ska försöka iaf.

Som det känns nu tror jag inte vi går under om det inte skulle gå men vet ju hur besatt man kan bli när man väl börjar försöka.. tar ut min spiral nu i veckan så hoppas bara ägglossning och mens kommer igång som det ska till att börja med.

• Anonym (Jenny)

Här är en till :) är 45 så har oddsen emot oss men ska bli så spännande har precis tagit ut p stav 
    har inga sen tidigare 

• Phie84
    Hannis1983 skrev 2023-10-18 20:59:32 följande:

Kul med fler här inne! Håller tummarna för er alla ❤️

Hur går det för dig Hannis? Hur långt har du gått nu? :)
  • Hannis1983

Än så länge går det bra. Gick in i vecka 9 idag.

Firade det med första morgonKräks haha! Mår illa konstant mer eller mindre men klarat mig från att kräkas till idag då.

Hur går det för er andra? 

Svar på tråden 39 och planera barn