• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • Soryu

Man måste testa separat för loperamid (som finns i Dimor) så du kan vara lugn angående drogtester.

Eftersom du tar många tabletter har du ju goda möjligheter att trappa ner på ett bra sätt. Det kan ofta gå bra att trappa ner mer aggressivt i början, för att därefter trappa ner mer försiktigt. Du kan förmodligen börja med att minska dosen med 30-40% utan större problem, och sen minskar du lite varje dag därifrån. I början kan du minska mer per dag än på slutet, när du kanske minskar med bara en tablett per dag.

På detta sätt minskar du såklart abstinensen. Det kommer såklart att bli jobbigt oavsett, men det blir betydligt mindre jobbigt att trappa ut det. Vissa personer föredrar dock cold turkey eftersom det går snabbare, men det är ju å andra sidan jobbigare.

Lycka till!

• Anonym (D-test)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 23:42:46 följande:

Anonym (D-test): Det är aldrig arbetsgivare som gör tester, oavsett om det är urinprov eller blodprov. De hyr in professionell personal som har kompetans att ta venprover (blodprover) på ett säkert och trygt sätt.

hos vilka arbetsgivare får man utföra detta hos? Jag jobbar som tjänsteman och har aldrig hört talas om detta?
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 17:17:54 följande:
    Ja, skillnaden mellan oss två är att jag har ett liv utan för fl. Och jag inser att du inte är en person som det går att diskutera med och att du aldrig kommer inse, förstå eller erkänna dina fel. 

Yes, Det är just för jag har ett liv utanför FL som jag förkovrar mig i vad som sker i världen och vad man konsumerar.
    Och detta lärde jag mig före min gallblåsa avlägsnades sig.

Men sakligt, vad är det för fel jag ska erkänna i det jag sade, för som du såg var jag 100% korrekt.
    Så det jag inser är att jag var korrekt, och nu inväntar jag din saklighet som berättar något annat och INTE är ad hominem som nu.
    För min person är irrelevant för Loperamid och jag anar att du redan vet om detta redan att min person är inte Loperamid, eller?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-03 20:17:07 följande:
    De är otroligt skönt att läsa allas historier och ja känner mej peppad att bara lägga ner helt. Ja är så rädd för avtäningen men om de inte är en evighet så är de bara härda ut. 
    En fråga till.. min arbetsgivare tar drogtest på alla anställda en gång om året . Vilket snart äe dags för min del. Är loperamid något som syns på dessa tester ? Letar dom även efter de eller ger de utslag som någon annan drog?

Lycka till, och stålsätt dig nu och planera upp detta.

Kanske jag missade, men hur länge har du varaktigt tagit dessa och mängd.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-04 15:38:49 följande:

Lycka till, och stålsätt dig nu och planera upp detta.

Kanske jag missade, men hur länge har du varaktigt tagit dessa och mängd.

Tack
    Jag ska ge mej fan på de.. Ja vill så gärna leva ett helt rent Liv utan massa piller och kostnader. Vill inte att mitt liv ska  kretsa runt massa piller. 
    I ett år ungefär konstant knaprande. Men inte överdrivet stora mängder meb fortfarande en stor mängd.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (D-test) skrev 2022-09-04 11:43:35 följande:
    hos vilka arbetsgivare får man utföra detta hos? Jag jobbar som tjänsteman och har aldrig hört talas om detta?
    De är inom industrin. Väldigt säkerthetsklassad om ja säger så. Dom kollar droger regelbundet.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-04 16:58:27 följande:
    Tack
    Jag ska ge mej fan på de.. Ja vill så gärna leva ett helt rent Liv utan massa piller och kostnader. Vill inte att mitt liv ska  kretsa runt massa piller. 
    I ett år ungefär konstant knaprande. Men inte överdrivet stora mängder meb fortfarande en stor mängd.
    Som mest 32 tabletter och minst 16
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-04 16:58:27 följande:
    Tack

Då blir det nog runt 5-10 dagar du har det riktigt jobbigt, och sen ytterligare 5-10 dagar mer hanterbar abstinens och min gissning och hopas på mindre.

Jag har en massa råd i andra trådar, men ledigt, sluta fredagen före ledigheten/sjukskrivningen och sysselsätt hjärnan med film och TV är bra, även ta en promenad, men en promenad funkar bara så länge du promenerar.
    Sen sova varje gång kroppen signalerar nu ska jag sova, kan ske multipla ggr per dygn, och det troligaste är att du bara sover typ 30min för vara klarvaken igen, så ta varje chans du får.

• Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-04 17:27:43 följande:

Då blir det nog runt 5-10 dagar du har det riktigt jobbigt, och sen ytterligare 5-10 dagar mer hanterbar abstinens och min gissning och hopas på mindre.

Jag har en massa råd i andra trådar, men ledigt, sluta fredagen före ledigheten/sjukskrivningen och sysselsätt hjärnan med film och TV är bra, även ta en promenad, men en promenad funkar bara så länge du promenerar.
    Sen sova varje gång kroppen signalerar nu ska jag sova, kan ske multipla ggr per dygn, och det troligaste är att du bara sover typ 30min för vara klarvaken igen, så ta varje chans du får.

Okej ska verkligen ta till mej dina råd. Har dock precis börjat på nytt jobb så vill helst inte sjukskriva mej de första jag gör så jag tänker försöka arbeta in i de sista men märker ja att de inte går så kommer ja självklart fp hem. Ja tänker de kanske är en bra sysselsättning och få hjärnan att verkligen fokusera på annat om man försöker jobba. 
    Men krypningarna är de värsta? Eller va anser du är de värsta med atn?
  • Anonym (Hjälpinöd)

Ska försöka uppdatera här hur de går. Kanske blir lite lättare att ta sej igenom när man kan skriva av sej och utbyta tankar med andra som vet va man pratar om.

Svar på tråden Dimor