• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-04 19:12:02 följande:
    Okej ska verkligen ta till mej dina råd. Har dock precis börjat på nytt jobb så vill helst inte sjukskriva mej de första jag gör så jag tänker försöka arbeta in i de sista men märker ja att de inte går så kommer ja självklart fp hem. Ja tänker de kanske är en bra sysselsättning och få hjärnan att verkligen fokusera på annat om man försöker jobba. 
    Men krypningarna är de värsta? Eller va anser du är de värsta med atn?

Passa på att dra ned antalet med ett par då och då och tills du känner du kan sjukskriva dig utan att skämmas över det.

För mig oron i kroppen, tröttheten och krypningarna som du säger, de är de som är svårast att ignorera och de som störde mig mest.

Och kom ihåg om du får smärtor att du bör inte överskrida 6-8 veckors varaktig ordination av opiater/opioder, för det är vid den punkten problemen startar och ger AT när man slutar.
    Men AT är då typ halvdag till en dag och låggradig AT.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-04 19:28:29 följande:

Passa på att dra ned antalet med ett par då och då och tills du känner du kan sjukskriva dig utan att skämmas över det.

För mig oron i kroppen, tröttheten och krypningarna som du säger, de är de som är svårast att ignorera och de som störde mig mest.

Och kom ihåg om du får smärtor att du bör inte överskrida 6-8 veckors varaktig ordination av opiater/opioder, för det är vid den punkten problemen startar och ger AT när man slutar.
    Men AT är då typ halvdag till en dag och låggradig AT.

Okej
    Ja jag får väl börja så. Köra en nedtrappning så långt som möjligt sen sluta helt o va hemma de dagar som är allra värst. 
    Längtar tills allt detta är över. Då kommer ja aldrig stoppa i mej något mer som är de minsta beroendeframkallande. 
    Har man väl varit där är de väl super lätt att trilla tillbaka igen antar jag. Och de är inget ja vill riskera sen.
  • Anonym (....)

Anonym (D-test): Finns många arbetsgivare som har årliga drogtester på sin personal. Vanligast är nog dock enbart urinprov. 

• Anonym (....)

Klyban: Och ändå så får du aldrig till det rätt....

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-05 14:36:57 följande:
    Klyban: Och ändå så får du aldrig till det rätt....

Sakligheten dikterar fortfarande jag har rätt, och ingen saklighet du gett har visat sig berätta att jag skulle ha fel i det allra minsta.

Så tills din saklighet kommer som berättar jag har fel, så står vi här med att jag har rätt och du visste inte bättre.
    Och man inser också att du ENDAST var här för min skull och att du kommentera något du inget visste om.

Men först får du börja med sakligheten förklara vad som inte blev rätt, för det saknas nu och kommer ingen saklighet så finns det bara jag som har rätt av oss två.
    SÅ kommer denna saklighet snart?
    För det är jobbigt att alltid ha rätt.

Anonym (....) skrev 2022-09-05 14:36:06 följande:
    Anonym (D-test): Finns många arbetsgivare som har årliga drogtester på sin personal. Vanligast är nog dock enbart urinprov. 

Mer och mer går över till salviprov, då urinprov inte kan påvisa att du är onykter eller inte, bara påvisa metaboliter och dessa är icke psykoaktiva och metaboliter är enligt lag inte nog för ge en drograttfylla, det kan endast blodprov ge och samma gör att mer och mer arbetsgivare övergår till en säkrare metod att avgöra onykterhet och salivtester.(Inte heller dom är precisa nog, men bra mycket bättre än urinprov att avgöra onykterhet.)

Detta har jag lärt mig i verkligheten och inte på FL.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-05 15:40:50 följande:

Sakligheten dikterar fortfarande jag har rätt, och ingen saklighet du gett har visat sig berätta att jag skulle ha fel i det allra minsta.

Så tills din saklighet kommer som berättar jag har fel, så står vi här med att jag har rätt och du visste inte bättre.
    Och man inser också att du ENDAST var här för min skull och att du kommentera något du inget visste om.

Men först får du börja med sakligheten förklara vad som inte blev rätt, för det saknas nu och kommer ingen saklighet så finns det bara jag som har rätt av oss två.
    SÅ kommer denna saklighet snart?
    För det är jobbigt att alltid ha rätt.

Anonym (....) skrev 2022-09-05 14:36:06 följande:

Mer och mer går över till salviprov, då urinprov inte kan påvisa att du är onykter eller inte, bara påvisa metaboliter och dessa är icke psykoaktiva och metaboliter är enligt lag inte nog för ge en drograttfylla, det kan endast blodprov ge och samma gör att mer och mer arbetsgivare övergår till en säkrare metod att avgöra onykterhet och salivtester.(Inte heller dom är precisa nog, men bra mycket bättre än urinprov att avgöra onykterhet.)

Detta har jag lärt mig i verkligheten och inte på FL.

Som jag sa, och ändå så får du aldrig till det rätt... 
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-05 19:15:29 följande:
    Som jag sa, och ändå så får du aldrig till det rätt... 

Din saklighet är inte existerande för detta, och det innebär per automatik jag hade rätt.

• Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-06 06:56:43 följande:

Din saklighet är inte existerande för detta, och det innebär per automatik jag hade rätt.

Mitt inlägg är inte menat som sakligt. 
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 08:51:11 följande:
    Mitt inlägg är inte menat som sakligt. 

Och per automatik rätt  nu då...

Det är jobbigt att alltid ha rätt.

• Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-06 11:49:56 följande:

Och per automatik rätt  nu då...

Det är jobbigt att alltid ha rätt.

I själva ursprungsfrågan har du fortfarande inte rätt. Kommer aldrig få rätt heller. 
Svar på tråden Dimor