Hur kommer otrohet fram?
En del säger att otrohet alltid kommer fram.
1. Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?
2. Hur kommer otrohet fram?
En del säger att otrohet alltid kommer fram.
1. Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?
2. Hur kommer otrohet fram?
!!!
!!!
Intressant att se hur dessa trådar fylls av bitterhet, starka känslor och subjektiva anekdoter.
Jag har själv inte varit inne på några dagar och möts (om jag läst helt rätt) av en del påhopp och märkliga påståenden. Nåväl, det rör mig inte särskilt mycket.
Har försökt svara på trådstarten och förklara varför detta är nästintill omöjligt att avgöra, det finns varken statistik eller underlag på detta.
Mitt tidigare inlägg tycks även ha tolkats som att jag propagerar för otrohet och hävdar att det alltid går att dölja. Också lite märkligt, och felaktigt.
Jag ska dock inte hänga kvar och störa mer då det tycks finnas behov av att, i ännu en tråd om otrohet, vältra sig i sin egen personliga bitterhet och skapa konflikter och moraliska sanningar.
Tyvärr kan jag ju inte ge mer än anekdotiska sanningar heller, de exempel jag kan leverera bevisar bara att det går att hålla otrohet hemlig. De säger inget om hur vanligt det är. Troligen inte helt unikt men inte heller jättevanligt.
I alla fall för mig är det tillräckligt för att konstatera att: nej, otrohet kommer inte alltid fram.
I ett av de fall jag känner ledde ett dåligt förhållandet till otroheten, den otrogne insåg att man måste ta sig ur sitt äktenskap och skilde sig. Otroheten uppdagades inte och kommer aldrig uppdagas men äktenskapet tog slut.
Jag kan omöjligt veta hur vanligt detta är men tror inte det är helt unikt. Det låter rimligt att en person som varit otrogen tar ansvar genom att skilja sig men inte nödvändigtvis vill skada sitt ex mer än nödvändigt. Kanske av feghet men minst lika mycket för att inte försvåra samarbete runt barnen i en separation.
Det finns fler exempel men jag tänker inte fortsätta här.
Observera att jag inte tar någon moralisk ställning, försvarar inte otrohet eller tar ställning för någons otrohet. Det enda jag säger är att myten "otrohet kommer alltid fram" inte stämmer.