• Anonym (Maria)

Hur kommer otrohet fram?

En del säger att otrohet alltid kommer fram.

1.  Så ni menar att det förekommer inte och har aldrig förekommit några äktenskap eller förhållanden där de tar med sig hemligheten i graven?

2.  Hur kommer otrohet fram?

• Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?
  • Anonym (feltolkat)
    Anonym (Aha) skrev 2023-02-17 15:33:48 följande:

OMG. Otroligt intressant artikel! Jo, jag tror en otrohetshistoria kan komma uppdagas efter hela 60 år. Är samtidigt övertygad om att det ändå förekommer fall där snedsteget aldrig avslöjats. Har själv tänkt tanken i samband med egen släktforskning! Befinner man sig alltid på rätt spår vad gäller sina biologiska blodsband? 🤔

Har aldrig tagit del av tråden i sin helhet innan jag gav mig i kast med den. Synd för här verkar trots allt finnas ett par guldkorn!  😊 En repetitiv och medelmåttig handledning till trots. Så jag blir tillräckligt nyfiken att dröja mig kvar. 

Det är väl klart att det finns fall som aldrig avslöjats. Fattar inte varför man gör det till en svartvit ALLDRIG eller ALLTID. Så är det ju liksom inte med några slags svek och lögner, ibland åker man dit ibland slipper man.

Den viktiga poängen här är snarare att man aldrig kan vara säker på att man kommer klara sig oavsett hur smart man tror att man är. En otrohet kan komma fram nästa vecka eller 60 år senare. D flesta verkar inbilla sig att de är såna fantastiska masterminds och så mycket smartare än alla andra  klantarslen som åkt dit på det att man minsann aldrig kommer bli avslöjad, och det är inget annat än rent önsketänkande för bevisligen kommer det ganska ofta fram ändå, oavsett vad man trott så det är bevisligen ALLTID en risk man tar.

Och det är även relevant för den som blivit bedragen att ha i minnet när den som varit otrogen sen hävdar att det bara var ett "misstag"... otrohet är sällan ett random misstag, det är så gott som alltid ett väldigt medvetet val och alla vet precis vad de sätter på spel men väljer helt enkelt att skita i det. När man är otrogen så säger man i handlingar att knulla någon annan är viktigare än sin familj för man vet ju mycket väl vad man sätter på spel. Det är ju lite smått patetiskt att först noggrant sitta och väga risker och planera i minsta detalj för hur man bäst ska manipulera sin partner för att komma undan med det som tex laserkvinnan gör och sen komma och hävda att det bara var ett "misstag" Drömmer
  • Anonym (feltolkat)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-02-20 11:30:10 följande:
    Slumpen arbetar emot dig över tid...

Ta en lott och du skall förlora. Dra tusen lotter och du vinner på någon. Eller förlorar om vinsten är att din hemlighet blir avslöjad.

Sen kan du ju göra saker som minskar risken att åka dit. Exempelvis se till att din telefon är "ren" vid genomgång.
    Jag tror att oddsen att bli avslöjad med att vara otrogen är betydligt högre än att vinna på lotto. Men oavsett hur stora oddsen är så kan man ALDRIG vara säker på att man kommer undan med det oavsett hur smart man tror att man är.

Det säger ju sig självt att ingen som varit otrogen och blivit påkommen velat det, men bevisligen blev de påkomna ändå oavsett vad de trott, eller hur?
  • Anonym (Kaninkokerska)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 11:49:06 följande:
    Jag tror att oddsen att bli avslöjad med att vara otrogen är betydligt högre än att vinna på lotto. Men oavsett hur stora oddsen är så kan man ALDRIG vara säker på att man kommer undan med det oavsett hur smart man tror att man är.

Det säger ju sig självt att ingen som varit otrogen och blivit påkommen velat det, men bevisligen blev de påkomna ändå oavsett vad de trott, eller hur?
    Meningslös diskussion egentligen, det är ju ingen som vet något om dom som förblir oupptäckta....

Det finns ju helt ärligt väldigt få saker som man kan vara säker på i livet. Att man ska dö då möjligen.
  • Anonym (feltolkat)
    Anonym (Kaninkokerska) skrev 2023-02-20 12:26:51 följande:
    Meningslös diskussion egentligen, det är ju ingen som vet något om dom som förblir oupptäckta....

Det finns ju helt ärligt väldigt få saker som man kan vara säker på i livet. Att man ska dö då möjligen.
    Ja diskussioner blir ofta meningslösa när man generaliserar/polariserar i det absurda och gör det till att det alltid är på det ena eller andra sättet för så är det ju inte med några slags svek och lögner.

Det verkar som att diskussionen snarare hamnat i vad man VILL tro istället för fakta. Fakta är att bevisligen blir många påkomna oavsett om de vill det eller ej så det går liksom inte att påstå att man kommer komma undan med det. Det går heller inte att påstå att alla alltid blir påkomna för många kommer ju undan med det.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 12:58:15 följande:
    Ja diskussioner blir ofta meningslösa när man generaliserar/polariserar i det absurda och gör det till att det alltid är på det ena eller andra sättet för så är det ju inte med några slags svek och lögner.

Det verkar som att diskussionen snarare hamnat i vad man VILL tro istället för fakta. Fakta är att bevisligen blir många påkomna oavsett om de vill det eller ej så det går liksom inte att påstå att man kommer komma undan med det. Det går heller inte att påstå att alla alltid blir påkomna för många kommer ju undan med det.
    Men hur kan man veta att många kommer undan med det?
  • Anonym (nja)

Jag tror inte att det alltid kommer fram, men däremot är det nog vanligt att det gör det. Jag skulle gissa att många blir påkomna via mobiltelefoner eller internet. Dagens digitala teknik gör det helt enkelt lättare att bli övervakad.

• Anonym (feltolkat)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-20 13:13:28 följande:
    Men hur kan man veta att många kommer undan med det?
    Om kalle varit ihop med 10 tjejer som han bedragit utan att det kom fram så kan man väl ganska lugnt påstå att det går att komma undan med det. 

Däremot kan kalle inte hävda att han kommer komma undan med att bedra sin nuvarande tjej för han kan ju inte se in i framtiden.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 13:24:52 följande:
    Om kalle varit ihop med 10 tjejer som han bedragit utan att det kom fram så kan man väl ganska lugnt påstå att det går att komma undan med det. 

Däremot kan kalle inte hävda att han kommer komma undan med att bedra sin nuvarande tjej för han kan ju inte se in i framtiden.
    Men då är det ju bara han som vet om det, om det har hänt. Vi andra kan ju inte veta att det fanns en otrohet som aldrig kom fram.
  • Anonym (feltolkat)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-20 13:27:30 följande:
    Men då är det ju bara han som vet om det, om det har hänt. Vi andra kan ju inte veta att det fanns en otrohet som aldrig kom fram.
    Oavsett om det bara är han som vet det eller om han berättat det för andra så har han väl fortfarande kommit undan med det eftersom hans tidigare partners inte fick reda på det?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 13:35:24 följande:
    Oavsett om det bara är han som vet det eller om han berättat det för andra så har han väl fortfarande kommit undan med det eftersom hans tidigare partners inte fick reda på det?
    Ja, om det ens har hänt, det är ju svårt att veta då att det har hänt. Det är ju det jag menar att hur kan man veta att det finns många otroheter som aldrig kom fram? 
Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?