• Anonym (Vad gör jag)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

• Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-07 12:31:15 följande:
    Det krävs mod att vara otrogen. Så du motsäger dig själv här.
    Nope, det krävs inte ett dugg mod att bete sig som ett rövhål bakom ryggen på andra och man tror ingen kommer få reda på det och det inte kommer leda till konsekvenser. Det är så fega människor gör.

Det som kräver mod är att kunna stå för det man gör och göra det öppet och vara beredd att ta konsekvenserna för det.
  • Cartjan1
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 12:21:56 följande:
    Det du i princip säger är att man bara kan vara ärlig om man tror att ens partner kommer förlåta allt, och om man inte tror det så är det ok att ljuga och då är det inte mitt fel utan min partners fel som inte är beredd att förlåta precis allt jag gör. 

Att bara vara ärlig när man inte riskerar något är inte mod, det är feghet. Och nej en individs feghet har inte ett dugg med andra att göra för ingen kan förvänta sig att andra alltid ska tolerera precis allt man gör.

Är det så du uppfostrar dina barn?
    Du ska bara vara ärlig när det gagnar dig, i annat fall är det ok att ljuga och då är det inte du som är feg och falsk utan alla andra som inte är accepterande nog.
    Är inte så jag menar, har skrivit upprepade gånger att jag förstår att alla inte reagerar och känner som jag (att ett engångsmisstag inte nödvändigtvis innebär slutet för vår relation) men att jag starkt tror på att berätta direkt då det är det mest ärliga och därför bör ge relationen mest förutsättningar att kunna räddas.

Jag har aldrig sagt att ts inte ska berätta alls utan alla mina inlägg har snarare varit att lobba för att berätta direkt då han inte kan veta om han kommer berätta senare eller att det kommer fram på andra sätt. För att det är det mest ärliga och rätta att göra. Hur partnern reagerar vet ju ingen innan så handlar inte om något eget gagn. 

Tyckte du kom med intressanta infall och synvinklar men nästa gång så kan vi väl lämna barn utanför diskussionen? Fråga först om jag håller med dina antaganden och tolkning av vad jag skrev innan du insuinerar att jag har brister i min uppfostran. För mig blir det personligt på en nivå som inte behövs.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 12:55:35 följande:
    Nope, det krävs inte ett dugg mod att bete sig som ett rövhål bakom ryggen på andra och man tror ingen kommer få reda på det och det inte kommer leda till konsekvenser. Det är så fega människor gör.

Det som kräver mod är att kunna stå för det man gör och göra det öppet och vara beredd att ta konsekvenserna för det.
    Du verkar inte riktigt förstå. Är man feg vågar man inte vara otrogen. Du tar ju en risk när du är otrogen. En ganska stor risk till och med när världen befolkas av sådana som dig.

Blev det tydligare för dig nu? 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-07 13:40:06 följande:
    Du verkar inte riktigt förstå. Är man feg vågar man inte vara otrogen. Du tar ju en risk när du är otrogen. En ganska stor risk till och med när världen befolkas av sådana som dig.

Det räcker med taskig konsekvensanalysförmåga. Man tror att man är smartare än vad man är, och att partnern är mer korkad än vad man själv är.

• molly50
    Anonym (Morsan) skrev 2022-10-07 13:40:06 följande:

Men om det krävs sådant mod för att vara otrogen så borde man väl ha mod nog att våga stå för det inför sin partner också?
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 12:55:35 följande:

Det är ett självskadebeteende. Och en naiv bild av verkligheten. 

Måste ju undra varför du, den absoluta sanningens förkämpe, som förespråkar att man ska vara öppen sitter bakom anonyma nick i tusentals inlägg? 
    Där du talar om för andra hur de ska leva och hur dåliga de är om de inte lever som du tänker. 

Rejält fegt att bete sig som en rövhatt och aldrig behöva stå för det, som du antagligen skulle uttrycka det själv. 

Hycklare.

• Ascendere

Skärp till dig och gå genast hem och ge frugan din en rejäl körare hon också så det blir rättvist. 

• Ascendere
    Anonym (Vad gör jag) skrev 2022-10-06 17:21:06 följande:

Vill tacka för alla bra svar och har följt tråden jag skapat för någon dag sedan med jämna mellanrum. Har helt enkelt inte orkat svara. Jag mår fortfarande så jäkla uselt av vad jag gjort och ställt till med. Jag har även kommit till insikt med att jag har riskerat hela min vardag som jag i stort trivs väldigt bra med. skuldkänslorna och ångesten är stark. Förstå mig rätt jag tycker inte synd om mig själv utan tvärt om. Jag pendlar mellan att berätta och inte berätta och jag tror väl att jag landar i att inte berätta då jag vet att vardagen för mig, min sambo och barnen kommer rasa ihop för att jag var otroligt korkad. Har nog också svårt att se hur min sambos reaktion skulle vara och hur det jag gjort skulle såra henne djupt. Något ?positivt? med detta är att för mig att vara otrogen igen är inget alternativ då jag vet vad det för med sig för både mig själv samt min familj och det är så ovärt.

Så känns det nu, men hur känns det om ett halvår när du varit utan sex för frun är för trött och har för mycket på jobbet osv och du får en chans till med den här kvinnan eller någon annan? 
    Då kommer du tänka "det gick ju bra förra gången, en gång till skadar inte" osv.

Så mitt tips är att se till att du får det du behöver på hemmaplan så du inte behöver bli frestad av andra. 
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Nja) skrev 2022-10-07 13:48:49 följande:
    Det räcker med taskig konsekvensanalysförmåga. Man tror att man är smartare än vad man är, och att partnern är mer korkad än vad man själv är.
    Intressant att höra dig berätta om dig själv.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2022-10-07 13:58:35 följande:

Det är ett självskadebeteende. Och en naiv bild av verkligheten. 

Måste ju undra varför du, den absoluta sanningens förkämpe, som förespråkar att man ska vara öppen sitter bakom anonyma nick i tusentals inlägg? 
    Där du talar om för andra hur de ska leva och hur dåliga de är om de inte lever som du tänker. 

Rejält fegt att bete sig som en rövhatt och aldrig behöva stå för det, som du antagligen skulle uttrycka det själv. 

Hycklare.

Men eller hur, för att skriva anonymt på FL är ju att likställa med att bedra sin partner.Drömmer

haha, snacka om långsökta argument... bättre än så kan du väl?
Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra