Varit otrogen, vad bör jag göra
För mig är dock det faktum att min partner känner att den inte kan berätta sitt misstag för mig likställt med att vi har problem. Jag hoppas att jag får mina partners att känna sig så älskade och trygga i vår relation att de kan anförtro sig till mig även när de inte är sitt optimala jag. Att kunna lita på att jag, efter jag fått ha mina negativa reaktioner, älskar dem såpass mycket så att vi kan lösa detta och gå vidare. Så utifrån mina ramar så bör en partner till mig alltid berätta- för om (oavsett hur ) det kommer fram senare så kommer alla negativa konsekvenser som jag skrev om i tidigare inlägg.
Däremot, som jag skrev tidigare till ts, så är jag ju helt införstådd med att vi alla är olika människor med olika sätt att resonera/känna. Så är svårt att råda i huruvida någon annan ska berätta sitt engångsmisstag eller ej. Men mina erfarenheter säger att om det kommer fram senare på något sätt och vis så brukar det aldrig sluta väl. De enda exempel där relationer har kommit vidare jag har i min omgivning (samt mig själv,så reservation för anekdotisk härledning)är där den otrogne har erkänt direkt.
Att bara vara ärlig när man inte riskerar något är inte mod, det är feghet. Och nej en individs feghet har inte ett dugg med andra att göra för ingen kan förvänta sig att andra alltid ska tolerera precis allt man gör.
Är det så du uppfostrar dina barn?
Du ska bara vara ärlig när det gagnar dig, i annat fall är det ok att ljuga och då är det inte du som är feg och falsk utan alla andra som inte är accepterande nog.