Inlägg från: Anonym (Han äter för mycket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han äter för mycket)

Har knappt råd

Anonym (Momma) skrev 2022-10-12 12:12:01 följande:
    Det var väl inget som stoppade dig från att lägga på 3-4 potatisar istället för 2 på barnets tallrik och ösa på med mer majs och broccoli? 

Din man är 40 år och utvecklar inte sin kropp längre. Självklart ska han inte äta lika stora portioner som en tonårskille, såvida han inte vill lägga på sig. 
    En burk majs har delats på 4 tallrikar killen fick en potatis mer än oss andra således mest mat. potatis och broccoli ska räcka till resten av veckan och tills nästa vecka då vi får barnbidrag så vi kan inte koka mer varje gång 
    Krocko skrev 2022-10-12 12:24:32 följande:

# 213 
    Ah men snälla!! Det fatt du väl själv att det där inte räcker på långa vägar för en 15-årig kille? 

Nä men då ska vi andra bli utan mat då så kan han gladeligen äta all mat själv! Det har räckt för våra barn, ingen har varit hungrig efter en middag någonsin och vi har haft 15 åringar i huset innan 
    vi kanske inte är lika rika som andra, men vi saknar ingenting och VI är nöjda med det liv vi lever 

#216 Han äter frukost skolmat mellis finns att köpa på skolan om man vill, ingen är hemma vid mellis tid ändå. När vi (familjen) kommer hem vid 19 lagar vi mat och äter middag vid nio är det läggdags 

#218 all mat/måltider som VI säger ska studenten få han får det! Men inte att han ska ha fri tillgång till ett kylskåp som vi förväntas hålla fullt hela tiden och att vi ska betjäna med måltider som ingen annan äter och inte ens är hemma på

mammatill6 skrev 2022-10-12 12:47:05 följande:

Men har du ingen insikt i att det inte är ett normalt ätmönster? Jag n tonåring måste ju få äta mellis. står det verkligen i kontraktet att ni endast ska stå för en portion mat om dagen?

Du vägrar helt svara på frågan om du inte inser att alla äter olika mycket. Och att en tonårig kila oftast äter väldigt mycket. Oavsett vad du anser o h vad dina barn äter? Tar du inte till dig allt som alla skriver om att du serverar små portioner.

vad skulle hända om nån av er blir sjukskriven? Eller om det uppkommer en oväntad utgift?

Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 12:39:41 följande:

#216 Han äter frukost skolmat mellis finns att köpa på skolan om man vill, ingen är hemma vid mellis tid ändå. När vi (familjen) kommer hem vid 19 lagar vi mat och äter middag vid nio är det läggdagsmen

Mellis äter man (om man gör det) på eftermiddagen då är han i skolan! dvs han får fixa det om han vill ha. 
    Mina barn är inte heller hemma då utan vi kommer alla hem vid sjutiden då äter vi middag.
    ja vi kanske inte äter jättemycket men det är sånna matvanor vi har här hemma och det är det vi har råd med. Vi kan INTE ÖVERSTIGA DET

#223 nej vi tvingar ingen i säng sluta övertolka allt jag skriver men vårt barn lägger sig då och vi vill varva ner så jag lägger mig ofta och läser eller kikar på mobilen. studenten gå då oftast in på sitt rum till han går och lägger sig, men då har vi andra somnat 

#225 men han är i skolan under mellistid!!! Ska jag gå till skolan och servera mellis???
    När vi kommer hem äter middag INGEN ÄR HEMMA INNAN DESS

Anonym (Teddy) skrev 2022-10-12 13:01:35 följande:
    Har du aldrig skickat med frukt och dricka till dina barn i skolan?
    Nej aldrig för som har inte det behovet och på gymnasiet som killen går på så handlar studenterna i kafeterian eller på lokala ICA om man är sugen på något efter skolan eller så går man och fikar med kompisar. Inte fan skickar föräldrar med mellis till så stora ungdomar. Vårt barn som flyttat har studiedag och klarar sig fint då borde den här 15 åringen inte vara helt handlingsförlamad heller.

#236 jag har skrivit detta nu minst åtta gånger han kommer inte hem på eftermiddagen då är han i skolan ALLA i hushållet kommer hem vid sju 

Om barnen är hemma och sjuka så äter dom mackor kokar pasta eller äter yoghurt eller det dom hittar och vill ha

Svar på tråden Har knappt råd