Inlägg från: Anonym (Han äter för mycket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han äter för mycket)

Har knappt råd

#239 ditt barn kanske är hemma på eftermiddagen också studenten är i skolan har lektioner till runt 17 många ungdomar på skolan fikar i kafeterian eller med vänner efter skoltid sen är han kvar och pluggar, han går alltså hem när vi andra går hem runt 19

vad mitt barn som flyttat hemifrån för med sitt studiebidrag är hans ensak! Han bor liksom inte hemma 

Anonym (Laura) skrev 2022-10-12 13:30:16 följande:
    Hur går uppföljningen ens till? För om han måste berätta hur han känner inför er eller att han vet att ni får veta allt han sagt, kanske han helt enkelt inte känner sig bekväm med att säga exakt hur han upplever situationen. Han kanske helt enkelt tycker att det blir jobbigt att säga att han alltid går hungrig om ni sitter bredvid.

Det kommer en kontaktperson hem till oss eller så kör vi videosamtal lite beroende på vad vi har haft tid med. allmänna frågor hur det går hur det går i skolan men närvaro studieresultat, vad studenten gjort sedan sist vi såg sen får både han och vi vuxna berätta hur vi upplever tiden om det är något speciellt vi vill ta upp. 

men han precis som vi har kontaktuppgifter till den kontaktperson vi har om han vill något kan han kontakta dom när som.

#252 Nej vi äter inte ute och kostar en portion mer än 40 för mer mat kostar mer..
    ja vi har gjort gröt med han gillande inte det och åt inte upp så vi fick kasta hans portion - väl värt!
    Så det är ingen idé att laga mat ingen äter 

#251 kan du sluta jag är inget troll och vi har blivit utredda och godkända. man får lämna in massa papper, inkomster utdrag ut belastning och dessutom flera referenser och intervjuer 

Anonym (Snålt) skrev 2022-10-12 14:07:21 följande:
    Ni saknar ingenting? Ni saknar massor. Nu har ju inte ens råd att köpa hem normala mängder mat. 
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 12:18:12 följande:
    En burk majs har delats på 4 tallrikar killen fick en potatis mer än oss andra således mest mat. potatis och broccoli ska räcka till resten av veckan och tills nästa vecka då vi får barnbidrag så vi kan inte koka mer varje gång 
    Detta är ju helt sjukt. En tonåringar får tre små potatisar, 1/4 burk majs och typ en bit broccoli? Det är inte en normal portion någonstans. Hur kan ni inte ha råd att köpa potatis och broccoli? Det är extremt synd både om den stackars studenten och era barn. Vilken lycka för ditt äldsta att få komma hemifrån och få äta normdd se ja saker och få lite vardagslyx.
    Våran äldsta får inte mer än lunch i skolan. alla andra måltider får han bekosta själv med studiebidraget. Dvs den här studenten FÅR all sin mat förutom mellis och snacks 
    Anonym (Annat) skrev 2022-10-12 14:25:19 följande:
    Dvs den här studenten FÅR all sin mat förutom mellis och snacks 

Verkligen generöst av er må jag säga. Gud förbjude om han kom hem 17 efter skolan och tog sig en smörgås. Eller ännu värre, en kaka.
    Som nån skrev, vad gör ni mer för att få honom att känna sig välkommen? På helgerna, vad hitta ni på då tillsammans för att förgylla hans vistelse?

Varför ska han gå hem till oss när ingen är hemma? och hur ska han komma in? Vi har två nycklar en till min man och en har jag. våra barn har aldrig haft egen nyckel. Mina barn går inte hem dom har alltid gått till vårt jobb efter skolan. 

Anonym (Annat) skrev 2022-10-12 14:38:00 följande:

Precis vad jag trodde, han får inte ens gå "hem" när han vill. Nu har jag svårt att ta detta på allvar men det är sjukaste på länge ändå. 

Han får precis som våra barn komma till vårt kontor efter skolan men vill plugga på skolan och har klasskompisar som gör likadant! 

Alla behandla lika 

Vi får inte ut fler nycklar av vår hyresvärd och dom har spärrat kopior av sina nycklar dvs om vi går till låssmeden blir vi nekade att kopiera nyckel det gäller alla som har den värden för dom vill ha koll på hur många nycklar folk har. Och vi behöver egentligen inte fler nycklar än vad vi har. 
    min son trivs bättre på mitt jobb än att gå hem själv för på jobbet har han dator och internet 

#272 vi har nätverk i våra mobiler obegränsat som vi delar med sonen när han gör sina läxor hemma. vi har alltså valt bort router hemma. Då vi har våra telefoner istället 
    på kontoret har vi nätverk.

#272 vårt barn har skoldator jag har en dator och mannen har sin jobbdator varför ska vi ha en dator hemma?
    nätverk delar vi vuxna från våra mobiler 

studenten har också dator via skolan och även en  med sig från hemlandet och även han har nätverk i mobilen som han delar till datorn. 

Den enda som inte har mobil med nätverk är sonen men han Får nätverk till skolarbete av oss

#276 nu får ni fan ge er det är inte misär att inte ha en router hemma vi har mobila obegränsade nätverk det är samma sak men en mindre kostnad! 

Svar på tråden Har knappt råd