Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

    Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?

    theotherone skrev 2022-11-17 16:24:31 följande:

    Galenskaperna fortsätter. På klimatmötet COP i Egypten uppmanade Sveriges klimatminister Romina Pourmokhtari (L) i går världens länder att öka insatserna för att fasa ut subventioner till fossila bränslen, som man enades om på förra klimatmötet.


    I Sverige la hennes regering samtidigt en budget där fossila subventioner ökar.

    Hyckleriet finner inga gränser. Hon måste ju vara smärtsamt medveten om hur falskt hennes ord klingar när Sverige gör precis tvärtom mot vad vi uppmanar andra att göra. 


    Det gör inget. Hon får ju leka minister så länge hon inte klagar på att hon inte har något stöd från den regeringen hon representerar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-20 11:41:54 följande:

    Nja, jag tror att L får svårt att övertala väljarna. Att ta bladet från munnen och erkänna att SDs politik är en "brun sörja" är väl i sig bra men frågan är varför Liberalerna stannar kvar och genomför "skiten"..


    Vet du vilka "sjuka saker" som L lyckades stryka från Tidöavtalet?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-20 13:59:49 följande:

    Nej men man blir mörkrädd när man tänker på det.  I övrigt verkar det som att stämningen mellan regeringen och det bruna styr-partiet SD inte är den bästa

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt


    Jag vet att (själv)censur in går i Tidöavtalet. Ingen får uttala sig kritiskt om SD och SDs politik. Man ska vara lojal mot sin Herre. Det här avtalet är bland det sjukaste jag har sett och kan inte hålla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-21 06:57:11 följande:
    Det hjälper inte din argumentation att försöka sätta negativa epitet på mig. Jag har fortfarande inte kallat dig någonting alls eftersom jag visar dig respekt. Trots att du återigen går till personangrepp och kallar mig "högerpopulist".

    Vad ska vi gör åt den saken tycker du?
    theotherone skrev 2022-11-10 22:19:35 följande:
    Jag tänker fortsätta kalla åsikten att oliktänkande ska rensas bort som obehaglig. 
    Fast nu är det ju inte det som det handlar om. Du låtsas att jag säger något annat än det jag säger och argumenterar emot dina egna påhitt - inte mot det jag faktiskt säger.

    Det jag ger uttryck för är att aktivister inte borde få agera inom myndigheter. Du kallade detta "obehagligt".

    Jag har inte sagt ett ord om "oliktänkande". 

    Det är möjligt att du missförstod vad som faktiskt stod i det jag skrev men nu har jag förklarat det tydligt nog, tycker jag.

    Jag TROR dock inte att du missförstod - du verkar smartare än så - alltså återstår att du med flit försöker vränga mina ord. Det skulle gå hand-i-hand med dina återkommande personangrepp.

    Bara en grej: andra signaturer här på FL ägnade åratal åt att kalla mig (och andra) saker. Det enda de fick ut av det är att folk slutat läsa och bry sig om vad de skriver så förolämpa inte folk allt för länge om du vill bli tagen på allvar.
    Men dutten då. Du vill inte kallas högerpopulist fast dina inlägg med SD-vurmeri och Putinpropaganda skriker av högerpopulism/extremism. Men kalla andra för "idioter" i tid och otid...Det var extremt länge sedan folk slutade ta dig på allvar. Folk ser dina inlägg och doserar ut bekämpningsmedel mot social röta.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-21 07:26:15 följande:

    Aha, nu hittar jag källan till påståendet ovan.

    Det var bara en copy-paste från SVT där det påstår att oförändrade reseavdrag är en ÖKAD subvention av fossila bränslen.

    Nä SVT, en bibehållen nivå av någonting är inte en ÖKNING. 

    Men det skulle kanske kunna passa i tråden om public servis förmenta opartiskhet.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-gar-emot-sveriges-loften-pa-klimatmotet-cop27


    Lite knackigt med slutledningsförmågan där. Om man har lagt fram nya regler och någon tar bort dem innan de hinner implementeras sker det en ökning gentemot de planerade minskningarna. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-11-24 15:51:26 följande:
    Gåslevervänstern kommer att sätta stopp för det förslaget. 
    Partiaktivisterna från Sveavägen 68 kommer snart och förklarar varför det inte ska förbjudas. Klubbe kommer att svamla om Putin och bag-in-box-Annika kommer att ivrigt nicka instämmande. 
    Härligt att så fort SD rör en fena skrika "SIGNALPOLITIK!" Det har man ju lärt sig därifrån är svaret så fort någon vill förändra något. Likaså att det ligger egoistiska motiv bakom varje tillstymmelse till idé: SD skiter fullkomligt i alla djur och vill bara försöka fiska tillbaka röster de har förlorat sedan marionettregeringen tillträdde.

    What's good for the goose is good for the gander!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2022-11-24 22:32:06 följande:
    Om inte så kanske SD, genom att lyfta frågan om det djurplågeri som ligger bakom gåslever, kan väcka en opinion bland djurrättsaktivisterna så att djurrättsaktivisterna äntligen börjar göra lite verklig nytta.
    För ingen har gjort något för djuren förrän SD klev in på arenan
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    theotherone skrev 2022-11-24 23:26:09 följande:

    Jag räknas nog in i gänget som vår käre Rataxes kallar "vänster" trots att jag är liberal, men jag stödjer SD:s förslag om att förbjuda gåslever helt och hållet. Ett förslag är inte automatiskt dåligt bara för att det kommer från SD.


    En del har ju svårt att skilja höger från vänster men kan oftast skilja på upp och ner, svårare med språk- och rumsuppfattning:

    ki.se/forskning/fragor-om-kognition

    Nu är ju SD trea på bollen efter MP och V sedan länge tillbaka och nu kopierar SD alltså MPs politik. SD blir bara mer och mer likt MP för varje dag och folket ställer sig bakom SDs övertagande av MP-politik

    Men tänk om det äntligen kunde ske något, total handlingsförlamning från SDs sida sedan eoner tillbaka, och om det gör det så är det för att MP måste skjuva SD framför sig

    I'm lovin it!

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-11-25 07:41:29 följande:
    Haha

    Jag undrar även när Rataxes ska upptäcka att det är de brunblå som styr landet. Om SD får igenom förslaget beror ju på SDs kompisar i regeringen..
    Nej, det beror på att SD kopierar MPs politik. SD blir bara mer och mer likt MP för varje dag:

    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/import-av-djurplageri_GV02MJ223

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Mentat skrev 2022-11-25 13:09:49 följande:
    Nej. Det vore handelshinder och direkt i strid med EU:s viktigaste grundprinciper. Förslaget är mest varmluft.
    Men visst, man kan ju göra dem som köper gåslever uppmärksammade på djurplågeriet. Något förbud mot import kan man dock inte få igenom.
    Vilket är orsaken till att det inte har fungerat tidigare när andra har föreslagit samma sak. SDarna måste ju ha varit medvetna om det. Tror det är ett spel för galleriet.

    L har tidigare lobbat för lobbning inom EU vilket skulle kunna ge mer resultat.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-11-26 18:56:57 följande:
    De drivmedel som svenska lantbrukare förbrukar misstänker jag kan jämföras med avrundningsfel när man räknar globala utsläpp. Det är enbart symbolpolitik. Samma med hypotetiskt ökade utsläpp pga att folk får tillbaka lite mer av sina inbetalda skatter.
    En majoritet har inte resurserna att köpa en batteribil för 600-700 tusen. Att plåga dem med ännu högre skatter gör dem enbart fattigare. 

    Men det är kanske avsikten? Att återigen göra bilägandet.till en klassfråga?
    Det drabbar ju inte innerstadspajasarna som har tillgång till skattesubventionerad kollektivtrafik. 
    Jag bor på landet och skäms å dina vägnar för din sorgliga inställning till människor överlag och särskilt till de som bor i städer. Gällande dina "sympatier" för bönder kan du fråga mig om du mot förmodan är intresserad av att veta hur det faktiskt är att leva på en gård.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-11-28 05:26:00 följande:
    (S anklagar den blå-gula regeringen för det).
    Ditt SD i regeringen. Hahaha! Givetvis ett felaktigt påstående. Jag antar då att du är beredd att gå vidare och lämna detta felaktiga påstående bakom dig?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2022-11-28 05:22:28 följande:
    Jag har inte sagt något om att du inte har rätt att kritisera utan pekade bara på att du tar varje ursäkt du kan hitta för att gnälla på allt och alla som inte blint stödjer socialdemokraternas maktinnehav. Hade du haft lite intellektuell hederlighet så hade du inte ställt högre krav på en regering som suttit vid makten i drygt en månad jämfört med en regering där socialdemokraterna ingick och som satt vid makten i åtta år.
    Payback time!

    Det verkar ju gå käpprakt åt helvete för marionettregeringens vallöften rätt omgående.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2022-11-29 22:23:39 följande:
    Ge den nya regeringen åtta år och döm dem sedan efter samma måttstock. Har vi efter den tiden fått fler än 700 nya skjutningar i närheten av skolor så har de misslyckats.
    Varför det? Fick den förra regeringen 8 år innan Åkessons gäng började klaga? Jag vill minnas att klagandet drog igång omedelbart. Menar du att de gjorde fel?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-12-01 08:07:15 följande:
    Fast i det här fallet går det att rent faktiskt se att du hade fel i dina bägge påståenden.

    Det finns inga beslut om att dela ut subventioner.

    Det var den socialdemokratiska regeringen som  avvecklade kärnavfallsrådet.
    Det går att rent fsktiskt se att du har fel igen. Man delar inte ut subventioner utan man subventionerer så priset blir lägre utan att konsumenten får några pengar i handen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-12-04 11:15:30 följande:
    Denna ledare bör alla läsa. 

    www.aftonbladet.se/ledare/a/pQ1jew/kristersson-ligger-farligt-nara-ren-desinformation
    De flesta har nog överseende med att läget är lite oförutsägbart, men nu handlade det om hur uselt man tyckte S skött precis allt och hur man lovade att omedelbart fixa en massa saker och så är det förstås inte bara, bara.

    Om det inte var rena medvetna lögner så var det jävligt oproffsigt att inte förstå bättre.

    Fast värsta sveket var utan tvekan att lägga sig platt för de bruna och bilda en marionettregering. Tro den forna alliansen hade fått igenom mer av sin politik om de hade gjort tvärtom - ställt en massa krav på Åkesson som ledare i en helbrun marionettregering.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2022-12-04 02:14:07 följande:
    Misströsta inte - den brunblå ligger just nu bra till för att skapa mer oreda och ifrågasättande i såväl väljarnas som omvärldens ögon.

    Brutna vallöften, lögner och desinformation och alternativa fakta, starkt ifrågasättande om de inte ska uteslutas ur partigrupper i EU, flathet mot diktaturer - och det är bara början, det har inte gått 100 dagar, inte ens 50 dagar faktiskt.Skål
    Onekligen lite unikt att klara av att ställa till med så mycket på så kort tid.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-12-04 10:56:27 följande:

    Oj vilket ras för den SD styrda regeringen! Det är tydligt att SD väljarna är allt annat än nöjda. L parkerar under riksdagsspärren i andra mätningen den här veckan. Även KD är på väg mot riksdagsspärren. Skålwww.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-hogsta-stodet-for-s-pa-nio-ar


    Lagom att den politiska cirkusen med SDs så populära åtgärdsförslag med misstroendevotum och nyval drar igång nu
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?