• klyban

    Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

    Anonym (Klop) skrev 2022-11-26 17:47:21 följande:

    Bara användarnamnet på individen tyder på en viss attityd. Verkar befinna sig i olika trådar för att sprida sin incel retorik, och samtidigt interagera med vad denne tror är kvinnor på ett negativt sätt. Antar att denne är missnöjd och har kvinnor som målbild.


    Kommer med extrema uttalanden, klipper och klistrar in saker, när man ber denne förklara så är det helt plötsligt inte dennes åsikt, i nästa inlägg så är det det. råder män till olika saker, samtidigt som denne hävdar att han själv inte gör så. Mycket underligt.


    Yup, svårt perlexande är det helt klart.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 03:47:09 följande:
    Fortfarande planlöst pladder från vad som förefaller vara en gravt förvirrad person.

      

    En liknelse som får dina argument se tokiga ut, såklart du är så upprörd över detta så du får hänge dig till ad hominem istället.


     


    Men det i sig berättar ju att du har lite förståelse i alla fall att du inte förstår nått om ämnet.
    Men såklart, det räcker inte sakligt.


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 03:50:08 följande:
    Misandri är inte bara tillåtet på Kvinnolivs forum, det uppmuntras.

    Så extrem generaliseringar om saker du inget vet om, hur trodde du någon skulle gå på det?


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 03:52:06 följande:

    Läs gärna HELA artikeln om du lyckas ta dig igenom den utifrån dina förutsättningar och återkom.


    genusdebatten.se/gastinlagg-kvinnors-sexuella...


    Så du vet inte ens varför du ger länken och vad du vill ha sagt, ja,m det är också en diskussionsteknik och itne berätta och sen ska man läsa texter som ingen förstår vad du vill med.


     


    Vill du försöka igen?


    Anonym (Om) skrev 2022-11-27 11:13:40 följande:
    Din tolkning att det ska handla om att man skulle se kvinnor som sexdockor då.

    Även kvinnor kan tycka männen är skyldiga de något inklusive personer som de inte är ihop med och/eller inte har ett sexliv med eller personer som de har sex med och tycker de ska göra plika grejer åt dom för annars skulle de vara dåliga i sängen 

    Det är din tolkning, det är värt att notera.


    Det jag sade det är rätt havererat om man ser kvinnor som sexdockor, och jag ser inte kvinnor som sexdockor.


     


    Skyldiga vad?
    Och hur många personer handlar detta om, över 10st?


    Anonym (Om) skrev 2022-11-27 11:21:33 följande:
    Även kvinnor ger männen skulden varför de inte har sex med dom.
    Men då påstås det handla om att man ska ha självinsikt och inte skylla på andra.
    Inte att ingen är skyldig någon något eller det är bådas fel. 

    Jaså, som incells där de gör och blir arga, aggressiva och gör utfall mot sin omgivning?
    Det låter nu som du vill definiera om incell till inte alls vara män, utan kvinnan som är problemet och det enda problemet.


    Svårt att se en som detta argumentation som hjälper arga och aggressiva incelmän att vara "fina" män, utan skulle nog säga att du illustrerar vilken EXTREMT GIGANTISKT skillnad det är och att du faktiskt argumenterar emot dig själv genom konstiga anekdotiska sagor om en kvinna har blivit nekad sex en gång, jaha är enda man kan säga åt den konstiga.


    Anonym (Klop) skrev 2022-11-27 15:31:29 följande:

    Vad viIl han säga? När man frågar så hänvisar han till sin favorit artikel. Vill personen säga att kvinnor är så mäktiga som kan säga nej? Det är ingen makt att hänga i julgranen. Nej, syftet är ju bara att klaga på kvinnor. 


    jag tror faktiskt att det är någon slags bisarr flört med kvinnor i dennes värld. en form av irritation över kvinnor som är så sexiga, samtidigt som det är en interaktion med någon som han då uppfattar som sexuell. Personen blir påhejad av andra män och känner sig därför attraktiv. Musken flödar om någon skulle öppna dörren till kontoret där han sitter.

    dags för en rannsakning, du kan bli en bättre individ tolkningsföreträde.


    Detta är en användare som inte bryr sig om vad som är rätt eller fel i den sakliga faktan och forskningen, utan allt handlar att attackera kvinnor, som incells brukar göra.


    Och förklara sig som du säger görs aldrig, utan bara hoppar vidare till nästa näckrosblad, komiskt med det beteendet, det är att inget sakligt sägs och de grejer man kanske kunde haft invändningar om, drunknar i skräpet, och sakligheten och den mest komsika av alla, fakta är okey ena sekunden, men nästa ska den inte få existera.
    Jag inser det saknas ett tillräckligt intellekt att föra fram sin ståndpunkt sakligt, och nu blir det stället hoppa runt runt runt med samma fallerade argument var gång.
    Den användaren verkar ha det rätt jobbigt i sitt liv, men mitt råd är om du bara visar dig utanför dörren och interagerar med kvinnor, så kanske även han någon gång kan få träffa en kvinna som vill ha sex.

    Men såklart då är de väl istället så porrskadade att kvinnorna flyr pga konstiga krav i sängen på detta.
    Att det ska vara så svårt att vara en medmänniska och och inte se ned på kvinnor som en lägre stående varelse, sånt är otroligt intressant att en del inbillar sig, och komiskt nog alltid liknande politiskhärkomst.

    Och tänk vad mycket mer sex en del skulle få om de bara lade ned telefonen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Klop) skrev 2022-11-27 16:23:08 följande:
    Klyban, ja, användaren är komisk, fast på ett tragiskt sätt. Många gånger har jag skrattat rätt ut när jag läst alla tokigheter han skriver. I trådarna som jag läst verkar denne berätta mycket om sitt personliga liv, jag är inte intresserad, men denne vill så gärna interagera med kvinnor berätta hur bra denne är och få bekräftelse, även negativ, spelar ingen roll.

    Samtidigt som det är frustrerande att denne gör så tvära vändningar och inte verkar stå för något. Bara artiklarna som denne står för, står han för, fast ändå inte. Läs artikeln, där står allt, inga förklaringar, presenteras bara som självklara sanningar.

    Det är bra vi petar på de dåliga rgumenten, och så får alla se hur galet incellsretoriken är, och där man saknar ett underlag för sitt påstående och detta vet vi då denna person hoppar runt i en  cirkel cohs pringer ifrån de saker som användaren själv skriver.


    För när någon inte ens tror på det dom skriver, så står dom aldrig upp för sina argument, att dom inte förstår detta är tragiskt men så även komiskt.
    Då användaren skriver en massa saker, som den aldrig står upp för, och denna användare har gett så extremt mycket konstiga saker och långa rader av diskussionstekniker över saklig och objektiv diskussion.
    Extrema generaliseringar, och funkar inte ett argument, så byter den argument till det totalt motsatta dvs svart och vitt argumentation, och sen postande av denna "genus" länk, som denne aldrig berättar vad det ska vara till för.
    Nu har jag varit med så länge, men så beter sig en som redan vet om hur fel den har.


    Man tycker att användaren skulle förstått hur dåligt det går, och med tanke på när denne hoppar runt runt runt i en cirkel och aldrig ens en gång har ett sakligt och objektivt argument som håller för sakligheten.
    Det berättar allt vi behöver veta, och allt de behöver göra är gå ur sin grotta in i verkligheten, men det vill inte incells, de vill kontrollera kvinnan som en konsumtionsvara.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 18:14:30 följande:

    Det var dig jag avsåg och du igen lyckades missförstå. För dig kan det säkert framstå som obegripligt och ologiskt men för oss andra är det klart som korvspad.


    Det är inte jag som spammar med grottgubbefantasier.


    Det är ändå en bra liknelse och som med tydlighet berättar dina tokigheter är väldigt tokiga.
    Och det fetstilta är väl det enda du spammar, för sakligt avsluta är inte din sak.


    Din sak är extrema generaliseringar och svartvita argument.


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 18:21:00 följande:
    Nu är det ju inte jag som är ämnet för tråden eller vad det nu är du brukar säga när jag kritiserar ditt beteende. Men i egenskap av kvinna har ju du frikort att bete dig hur som helst utan åtgärd.

    Det är nog tom extremt troligt att du är.
    För vem annars skulle argumentera så havererat att den inte vill kännas vid saklighet, och springer i cirklar ifrån saklighet.


     


    Sen dina extrema generaliseringar och svartvita argument, bekräftar att detta är mycket sannolikt.


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 18:22:22 följande:

    Läs artikeln och återkom.


    genusdebatten.se/gastinlagg-kvinnors-sexuella.../


    Kommer det ta många år till innan vi får redan på hur detta har för argumentation betydelse, eller är det som allt andra och en evighetsväntan?


    Anonym (Klop) skrev 2022-11-27 18:27:55 följande:
    Jag skrattar så jag gråter!! 

    Jo, det finns en viss humor här utan tvekan, men kanske en dag får vi reda på vad detta betyder, men innan hen berättar detta, så fortsätter vi roa oss åt konstigheterna.

    Undrar om användaren ens en gång slutfört en saklig och faktamässig diskussion ens någonsin?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 19:00:12 följande:

    Och du är extremt tjatig. Vad är det du försöker förmedla med ditt extremt generaliserande och förvirrade inlägg?


     


    Ahh, en ny diskussionsteknik = projicera.
    Men om du har något sakligt och objektivt att säga, så kom gärna tillbaka.


    Du kallar mig förvirrad, och du deltar inte ens i en diskussion


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 19:01:57 följande:
    Har du läst artikeln?

    Vad är det du vill med den, för det är något du glömmer var gång.
    Och det viktigaste av allt, vad skulle det ändra om arga och aggressiva incells?


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 19:03:52 följande:
    Kom igen! Prestera lite fakta och saklighet eller skall käften bara fortsätta glappa på dig?

    Nej, jag har inget att säga om dina argument du överger så fort sakligheten kommer, då det är osaklig gallimatias.


     


    Fakta är att den arga och aggressiva incells har inga argument som tål objektivitet och saklighet.


     


    Och ska man titta på dina sista tre inlägg, så inser man du gett upp fullständigt och allt som är kvar är gallimatias.


     


    Och din länk ser bara ut som reklam, men intressant att du har återgett den i snart ett decennium och styrker misstankarna detta bara är reklam.
    Eller kommer det ta lång tid att berätta vad som du vill ha sagt med den länken, för sakligt verkar det vara något du inte klarar av?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 19:12:24 följande:
    Vad i artikeln är det som du inte klarar av att tillgodogöra dig?

    Vi alla väntar fortfarande på vad du vill sagt och den sakliga relevansen.
    Men vi alla inser du inte ens själv vet, men välkommen tillbaka med sakligheten.
    Så kanske nästa inlägg?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Om) skrev 2022-11-27 20:41:31 följande:
    Många kvinnor som tycker männen är skyldiga något under sex eller bra förhållande.
    Exempelvis att olika män ska vara avtändande. 

    Då borde männen kunna säga att kvinnor är avtändande för olika anledningar 
    Vad ska vi göra med denna extrema generalisering och vad tror du den betyder?
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 21:01:09 följande:

    Vad i artikeln är det du inte fattar? Din saklighet eller snarare åsikt.


    genusdebatten.se/gastinlagg-kvinnors-sexuella.../


    Vi alla väntar vad du vill ha sagt sakligt med denna artikeln?
    Kanske det kommer i nästa inlägg?


     


    Du har stora stora problem att förmedla saklighet, utan den säger du inget och allt du säger är bara ett tyckande utan sakligheten.


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-27 21:01:57 följande:
    Vi? Du och dina löss?

    Oops, svar nej.
    Så nästa inlägg då?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Om) skrev 2022-11-27 21:42:35 följande:
    Kvinnor kan visst säga att männen är skyldiga de något

    Haha, och vad ska vi göra med det, eller menar du att kvinnor vill tvinga män tills sex tex som de arga och aggressiva incells, är du en?
    Eller tycker du bara illa om kvinnor generellt?


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-28 08:24:35 följande:
    Så mycket ord och så lite sagt. Du kanske har någon i din omgivning som kan läsa artikeln högt för dig?

    Jag kan läsa artikeln 100ggr och lika så för alla jag träffar, jag vet ändå inte vad du vill med den då du glömmer av att säga detta varje gång.
    Men kanske nästa inlägg?
    Jag inser du nu gjort dig fullständigt irrelevant då du inte längre vill delta i diskussionen sakligt längre.


     


    Men och andra sidan är det sällan jag sett någon flippfloppa så med samma påstående, alla dessa extrem generaliseringar du höll på med i början, för sen helt sonika köra svart och vitt som argument, där en eller flera sakligt berätta du hade fel(helt elelr delvis), så vända du på steken och påstod det exakt omvända.


    Vi alla förstår redan du aldrig kommer få rätt i detta ämne, och att du postat en länk om och om igen utan berätta vad du vill med den, ja, det är där vi alla inser att du har inget mer, och det vart ju tråkigt för dig.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Om) skrev 2022-11-28 12:17:46 följande:
    Kvinnor kan klaga på att de vill att olika män ska förändras, att vissa män ska sänka sina krav, samt på sex som de anser är dåligt. 

    Inte att kvinnor ska våldta män. 
    Det borde inte räknas som våldtäkt om män uppmanar kvinnor att göra olika grejer. 

    Du verkar inte förstå vad förhållande är det allra minsta inser jag nu.
    En sak jag dock inser nu, du pratar inte längre om incells, utan om att kvinnor vill kompromissa och det har en incells svårt för, eller ja, omöjligt verkar det vara.
    Och jag har förändrat de kvinnor som jag är/varit med, lika väl dig mig, så vad ska vi gör med denna luftargument?


    Kanske incells diskussionen inte längre var rolig?


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-28 12:38:23 följande:

    Ännu mer ordbajseri och inget vettigt sagt den här gången heller. Du är verkligen urusel på att uttrycka dig i skrift. Att du inte förstår länkens koppling till TS säger mer om dina intellektuella kapacitet än länkens innehåll.


    Du skriver vi. Vilka är vi. Vilka andra är det du anser dig företräda?


    Kanske förklaringen kommer i nästa inlägg?


    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-28 12:40:30 följande:
    Har du läst eller sticker innehållet kanske i ögonen på dig?

    Ingen vet vad du vill med bloggar är vad vi alla säger, och du berättar aldrig vad du vill med den.
    Det får en att inse du inte ens vet OCH det är sjukligt intressant.


     


    Men vi alla inser att det kommer aldrig vad du vill med bloggar, så vi sorterar bort det som skräp nu.


    Anonym (Cissi) skrev 2022-11-28 12:46:35 följande:
    Det är fler än S-G som inte definierar texten länken leder till som en artikel :)

    Sen kanske det är en text som innehåller åsikter men det är ngt annat.

    Användaren berättar inte ens vad som hen vill med bloggen, och det är sjukligt intressant att hen inte vill berätta detta.


    Det berättar för mig att hen är medveten om att det är inget alls, kanske användaren tror bloggen ska trolla oss, svårt och veta, men hen vill inte förklara och då står den där med inget sakligt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-28 12:53:59 följande:

    Med den logiken finns ju inte patriarkatets glastak och maktstrukturer heller.


    Kvinnors hjärnspöken...


    Så nu körde du en svart och vitt argumentation igen, ena stunden ena och sen rätt över hela spektrumet och påstår det helt omvända.
    Inbillar du dig att allt är binära val?


     


    Och "kvinnliga hjärnspöken" utan förklara vilka, vad ska vi göra med den gallimatias?
    Det är sällan man ser någon ha så mycket fel som du har och detta pga du inte vet hur det går till att diskutera.
    Jag tror du får ta reda på hur man diskuterar för komma fram till något, för svartvita argument funkar inte, extrema generalisering funkar inte osv...osv...osv...osv...osv...osv...


     


    Och att du har så stora problem, förklarar nått för oss alla och att du inte ens vet vad du har för argument mer än sparka på kvinnor som lägre stående varelser.
    Och detta pga dom inte vill ha sex med dig, och att kompromissa är inte din sak.


     


    Nu vet vi alla att du inte vill delta i en diskussion, och det gör en frågade vad du nu ens gör här, för det vet du inte ens själv inser man och med osakligheten du ger nu och där du skyr ämnet som pesten.
    Och sånt är talande!


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?