Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (wtf)

mjukiskläder på första dejten

vad anser ni om män som glider runt i mjukiskläder på första dejten?

• Svar på tråden mjukiskläder på första dejten
  • Anonym (Abc)

Jag anser att användandet av åtminstone mjukisbyxor skall upphöra när man börjar årskurs 1. 

• Tukt

Man kanske ska skilja på om de nämnda "mjuksikläderna" är av ren lathet, eller om det är en stil personen har. För det sistnämnda finns faktiskt, och behöver inte bygga på slapphet.

• Anonym (Hmm)

Man har väl inte mjukisar på en dejt!
    Skärpning.
    Mjukisar så får man väl räkna med att bli nobbad big time!!!
    Skulle min dejt dyka upp i mjukisar så hade hon fått rulla vidare. 
    Det visar ju mest på att hon inte har några normer alls.
    Hon tycker säkert det är ok att gå på begravning i mjukisar också och ser inga problem i det.  Gärna med en trampstamp som hon dessutom är stolt över.

• Spigger86
    Anonym (Abc) skrev 2022-11-05 18:31:32 följande:

Jag anser att användandet av åtminstone mjukisbyxor skall upphöra när man börjar årskurs 1. 

Eller så får folk klä sig hur de vill.
  • Anonym (Stör inte (ok lite kanske))

Är det väldigt illa om jag föredrar att en man är välklädd när jag själv är trashigt klädd?

• Tukt

...tänker också att om viss klädsel är viktig för den ena parten vid en först dejt, och den därmed blir besviken. Ja då kanske man inte kommunicerat tillräckligt innan.

• Anonym (mjukisar får stanna hemma)

Mjukisar på dejt..ett absolut nono såvida det inte var nån exklusiv design på kläder som personen hade som stil, vilket då inte hade matchat mig alls.

Det viktigaste för mig är att det ser ut som personen ansträngt sig. Är ren och fräsch och har en tanke bakom kläderna. Jag är väldigt förtjust i viss typ av stil på män som oftast köps i väldigt dyra butiker dessvärre. Dyra kläder men samtidigt bohemisk och långt hår och sånt med koftor och snygga skor och kreativt uttryck.

• villervaller
    Ess skrev 2022-11-04 14:30:58 följande:

Det hade varit ok för mig. Jag gillar inte själv att klä upp mig.

Att gå runt i mjukkläder är att klä ned sig.
  • Anonym (Fy vad fult)
    Spigger86 skrev 2022-11-05 22:42:06 följande:
    Klart de får. Men de får även ta konsekvenserna av det. 
  • Anonym (Stör inte (ok lite kanske))

Något jag hade gillat är om mannen hade fin Tuxedo men jag fick ha korta jeansshorts och bikiniöverdel eller så. Dynamiken mellan trashigt och fint är sexig tycker jag. 

• Tukt
    Anonym (Fy vad fult) skrev 2022-11-06 15:24:48 följande:
    Klart de får. Men de får även ta konsekvenserna av det. 
    Är det någon som hävdat motsatsen menar du? Eller?
  • Anonym (Fy vad fult)
    Tukt skrev 2022-11-06 16:15:23 följande:
    Är det någon som hävdat motsatsen menar du? Eller?

Nej. Och ingen har heller sagt att man inte får ha på sig vad man vill. 

• Anonym (Hmm)

Och dessutom får man välja bort det man vill ......

• Ess
    villervaller skrev 2022-11-06 14:50:43 följande:
    Att gå runt i mjukkläder är att klä ned sig.
    Vem bryr sig, gillar personen mig inte som den jag är, så har vi faktiskt inget att bygga vidare på.
  • Anonym (Abc)
    Spigger86 skrev 2022-11-05 22:42:06 följande:
    Du tycker att folk ska få klä sig hur dem vill men inte att dem får tycka vad som helst?
  • Anonym (Fiona)
    Tukt skrev 2022-11-06 00:03:42 följande:

...tänker också att om viss klädsel är viktig för den ena parten vid en först dejt, och den därmed blir besviken. Ja då kanske man inte kommunicerat tillräckligt innan.

Fast det är ju inte extremt konstigt att inte vilja att personen kommer i mjukisar på en dejt. Ingen behöver ju direkt säga att mjukisar inte är passande för t.ex. en arbetsintervju. Vad du har på dig gör dig ju inte mer eller mindre kompetent för rollen, men att klä dig propert visar ju respekt och att du tar intervjun seriöst. Även om en dejt inte är en arbetsintervju följer det ju samma princip. Att komma i mjukiskläder visar bara att man inte bryr sig tillräckligt för att ta på sig ordentliga kläder.
  • Tukt
    Anonym (Fiona) skrev 2022-11-07 13:54:35 följande:
    Fast det är ju inte extremt konstigt att inte vilja att personen kommer i mjukisar på en dejt. Ingen behöver ju direkt säga att mjukisar inte är passande för t.ex. en arbetsintervju. Vad du har på dig gör dig ju inte mer eller mindre kompetent för rollen, men att klä dig propert visar ju respekt och att du tar intervjun seriöst. Även om en dejt inte är en arbetsintervju följer det ju samma princip. Att komma i mjukiskläder visar bara att man inte bryr sig tillräckligt för att ta på sig ordentliga kläder.
    Fast ditt resonemang utgår från en värdeskala om vad som är fint, fult, passande eller opassande, som du själv skapat. 
    Redan då du använder ordet "mjukisar" så har du nedvärderat kläderna.
    Nu vet ju inte jag hur det är i det aktuella fallet. Men alla sådana här kläder behöver ju inte vara det samma som att man är slapp eller saknar stil. För en del kan det vara ett mycket medvetet sätt att klä sig, och som kanske kostar betydligt mer än en kostym.
    I vilket fall tänker jag att den som hamnar på n dejt där den andra har en klädsel som förvånar, så kanske man borde ha haft koll på det först. Vilket TS inte verkar ha gjort.
    De blir lite som att dejta en hårdrockare, och sedan bli personligt kränkt för hen hade långt hår.
Svar på tråden mjukiskläder på första dejten