• Anonym (Mamman)

Okej att ta tillbaka mössan?

Mitt barns mössa försvann i skolan för ett tag sen. Idag såg jag ett annat barn ha den på sig och när jag sa till sa hen att det är hens, vilket är lögn.

I morgon överväger jag att ta den från hyllan, men då kan ju inte mitt barn använda den i skolan igen heller antar jag..

Lärarna är ingen hjälp. De rycker mest på axlarna och säger att det är mycket som försvinner. När jag säger att det är mitt barns mössa säger de att jag får ta upp det med barnets föräldrar, vilket jag inte alls är bekväm med att göra.

• Svar på tråden Okej att ta tillbaka mössan?
  • Anonym (Mamman)

Den är/var namnad, men med en klisterlapp, så är jättelätt att ta bort om de velat.
    Jag är 100 på att den är mitt barns eftersom det är jag som har gjort den.

• Anonym (ja)
    Anonym (Mamman) skrev 2022-11-16 17:46:03 följande:

Den är/var namnad, men med en klisterlapp, så är jättelätt att ta bort om de velat.
    Jag är 100 på att den är mitt barns eftersom det är jag som har gjort den.

Så varför tramsar du runt om du är den som faktiskt gjort den, antagligen har mönstret, tråd, foton som bevis?
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (ja) skrev 2022-11-16 17:48:40 följande:
    Så varför tramsar du runt om du är den som faktiskt gjort den, antagligen har mönstret, tråd, foton som bevis?
    Vadå tramsar? Jag tycker konfrontation är jätteobehagligt, ger mig seriös ångest. Ännu värre blir det när jag har svårt att förstå vad de säger. 
  • Anonym (ja)
    Anonym (Mamman) skrev 2022-11-16 17:50:57 följande:
    Vadå tramsar? Jag tycker konfrontation är jätteobehagligt, ger mig seriös ångest. Ännu värre blir det när jag har svårt att förstå vad de säger. 

AH den vinkeln.

Ditt barn har själv ingen åsikt i frågan? Kanske tom gett bort mössan. Att ta en mössa från en hylla är ingen konfrontation om du inte slår i hyllan.

• Anonym (Mimmi)
    Bara ta den, du har stickat den och den tillhör ditt barn.
    Skit i vad andra säger, mössan är er.
  • Anonym (xhck)
    Tråden var intressant fram tills att du avslöjade dig-
    Får väl ändå ge dig en eloge, då vinklingen var mer kreativ än andra försök som gjorts här på FL.
  • Anonym (xhck)
    Tråden var intressant fram tills att du avslöjade dig-
    Får väl ändå ge dig en eloge, då vinklingen var mer kreativ än andra försök som gjorts här på FL.
  • Anonym (Tomten)
    Passiv aggressiv ignorera den kommentaren. Fler som håller med dig ts dessutom vill man hålla god ton stämning i klassen eller i största allmänhet när det rör våra barns skolgång, kallas ödmjukhet dummer. Men säg lite snyggt jag tror ni får tres våran mössa öppnar upp för samtal. Barnets föräldrar kanske tror barnet fått den. På våran skola försvinner det hela tiden oavsett namnat, fröken skickade ut mail om att barnen ger bort då de ej får ha med sig längre en leksak till skolan för det kan leda till utanförskap vilket är jätte bra vid närmare eftertanke. Så ist för leksaker ger de nu bort sina kläder istället så vi måste titta på andras hyllor. Kanske något som händer hos er också.
  • Spucks

Självklart skulle jag ta den. Jag behöver väl inte fråga någon vad jag får göra med mina egna saker. Och självklart ska ditt barn kunna bära den! 

• Anonym (ja)
    Anonym (Tomten) skrev 2022-11-16 17:59:11 följande:
    Passiv aggressiv ignorera den kommentaren.
    Nope. Det är trams att inte berätta den unika detaljen att man själv gjort mössan och sedan vinkla det till att inte förstå. Ingen kommer bråka för att TS tar hem något som hen själv gjort.
Svar på tråden Okej att ta tillbaka mössan?