Anonym (KL) skrev 2022-11-28 11:18:09 följande:
En halmgubbe. Du är inte tvingad att se på, det har du missförstått. Du är inte heller tvingad att ta med dig uppbruten gatsten om du går dit du inte är tvingad att gå. Jag går själv inte dit och tittar, jag är ointresserad av sopan Paludan och inte minst, mitt liv är mig kärt. Fanatikerna och de kriminella du ömmar så för skulle jag aldrig utsätta mig frivilligt för. De är avskräde och borde åka med huvudet före ut ur Sverige. Jag stannar inte utan går förbi om jag bor i närheten. Jag är inte tvingad att ta med träpåkar, gatsten och molotovcocktails när jag inte går dit jag inte är tvingad att gå.
Jag är inte tvingad att se på när du och dina gelikar mässar ramsor av förtryck och fördömande i era källare. Inte heller tvingad att vare sig se på eller lyssna på andra vidskepligheter i någon religion oan eller under jord. När barn far illa av din och dina gelikars uppsättningar regler kommer jag däremot använda min frihet att debattera, demonstrera och protestera mot er. Dock vill jag till skillnad från dig inte begränsa din yttrandefrihet att sprida avsky mot barn.
Okej, du är alltså ett sådant unikum av hedersförtryck att du står helt utanför klanpåverkan. Det var något nytt.
Sopan är inte heller tvingad att under den heligaste månaden ta sig till områden där det bor flest muslimer och bränna Koranen. Då behöver man inte polisskydd och det är något man inte borde tillåta öht. Bränna böcker kan man göra hemma, om man vill.
Jag vill inte begränsa din yttrandefrihet heller när du debatterar, demonstrerar och protesterar. Skulle du däremot börja bränna Koranen så skulle jag stå för att begränsa din rätt att göra det.
Jag anser förresten inte att det är okej att kasta stenar på polis, om det var det du menade med att jag ömmar för kriminella. Som jag skrivit tidigare är jag emot upplopp.
Du kan väl förklara vad du menar så kan vi sedan avgöra om jag är ett unikum eller inte. Menar du typ tribe? Vad skulle isåfall vara så konstigt och unikt med att inte påverkas av dem? Hedersförtryck?