• Anonym (hmm)

    Är förvirrad. Vad är denna mannen egentligen ute efter?

    Efter bara 1 VECKA ?? Utan att ni ens har träffat varandra?


    Ja du ts.. detta lär inte sluta bra. Men antar att ni är av samma skrot o korn så kanske ni passar. Han är garanterat otrogen mot sin riktiga partner med dig. Men det är säkerligen skitsamma för dig då han är "snygg".

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Vad tror ni?) skrev 2022-12-01 02:42:52 följande:
    Jag frågade om han ville först ses ute på en fika.
    Men han sa att han inte trivs ses på en offentlig plats. Han är helt enkelt obekväm med det sa han. Och jag respekterar det. Så därför ses vi hemma ho honom.
    Problemet är inte första gången som du träffar honom, frågan är hur han är emot dig 5-6 gången efter att ni har legat med varandra. Du kommer säkert ha det jättekul o trevligt imorgon. Försök avstyra det lite grann till att faktiskt ses på en offentlig plats! Så visar du att han får kämpa lite för dig med och inte bara gör som han säger! 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2022-12-01 10:08:59 följande:
    Anonym (Vad tror ni?) skrev 2022-12-01 02:42:52 följande:
    Jag frågade om han ville först ses ute på en fika.
    Men han sa att han inte trivs ses på en offentlig plats. Han är helt enkelt obekväm med det sa han. Och jag respekterar det. Så därför ses vi hemma ho honom.
    Är du inte riktigt klok?? Räkna med våldtäkt säger jag bara. Det är inte han som bestämmer var ni ses, det är DU. Det är DU som ska känna dig bekväm med att träffa honom, precis vad som helst kan hända! Och det säger jag även utan alla hans konstigheter. Man ska aldrig träffa en främmande man hemma hos honom första gången!
    Hur kan det bli våldtäkt när TS VILL ligga med honom? Hon tänker ju med sitt hål just nu. O nej, våldtäkt är inte problemet, utan att personen antagligen ser henen som en hora o risken är stor att han kommer bete sig hotfullt 3-5 gången de träffas då han anser hon vara hans.Idag kommer det säkerligen gå upperligt bra då båda vill ligga.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hgjj) skrev 2022-12-01 12:59:33 följande:

    Men som en annan skrev ovan, man kan ändra sig ändå. Det jag menade var att man kanske inte vill på det sättet den andre vill. Det finns många olika sätt man kan göra det på och killen kan tex tafsa på ett sätt man inte vill. Han kanske trycker in den trots man inte vill redan. Han kanske är härdhänt trots hon sagt hon inte gillar hårdhänt stil. Behöver jag ens förklara mer? Allt handlar inte om att man ska vilja eller inte. 


    Låter för mig jättekonstigt att man sitter o åker 30 mil för något man inte ev vill. Nu kanske killen är en skön o rolig typ till en början. Man måste inte vara dålig för att man inte vill vara social ute bland folk. Men jag förvånas än mer på hans framrusning ang sex. O det behöver inte betyda att killen ts ska träffa ÄR eller MÅSTE vara en våldtäktsman. Däremot så har jag bott i Malmö och umgåtts med relativt mycket folk som "inte är härifrån" o har sett vilken stark svartsjuka dom har. 


    Jag tror ts kommer ha skitkul därnere första gången hon träffar killen, men frågan är hur hans svartsjuka o kontrollbehov växer därefter för uppenbarligen är han till viss del gränslös men ej heller rädd för att säga vad han tycker och vägrar tillmötesgå ts ens första gången de träffas.


    Jag tror snarare att hon riskerar att få en rejäl lavett 3-4:e gången som de träffas än att han våldtar henne imorgon! 

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2022-12-01 13:13:27 följande:
    Men tänk till lite. Det finns massor med saker som kan hända när de är ensamma som ts INTE är ok med, även om hon kan vilja ha sex och åker dit med tanken att de kanske kommer att ligga. Och det kan hända redan första gången.

    Det jag reagerar på är att alla skriker om våldtäkt.


     


    Jag är själv asocial. O skulle nog antagligen vela ses där vi kan vara själva och lära känna varandra, som ex kan man vi börja med att ta en promenad i skogen med hunden eller en runda på ett lugnare ställe i stan. Men att gå o sätta sig på ett fik skulle aldrig falla mig in. 


    O bara för att jag inte vill sätta mig på ett fik så betyder det inte att jag skulle våldta någon. För det skulle jag aldrig göra. Alla skulle gapa om varningsklockor ang mig med, fast jag varken våldtar, slår eller manipulerar någon kvinna.


    Men visst, jag skulle inte börja tjattra om sex innan vi har setts åtminstone 1 gång innan. Detta tyder på att någonting är fel. Men våldtäkt tror jag inte utan tror snarare att han är en manipulativ kille som snabbt kommer förändras efter att ha fått sig just det, sex o spec eftersom att ts är villig att ligga med honom utan att ha träffat honom en enda gång innan. 


    Men de verkar ju vara av samma skrot o korn så de förtjänar väl varandra då båda verkar gränslösa. Om 2 3 månader kommer vi alla läsa "Han slog mig" tråd. 

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2022-12-01 13:29:35 följande:
    Det ÄR en risk för en kvinna att träffa en i princip främling, han bor 30 mil bort och de ska träffas ensamma hemma hos honom för att han är "obekväm" med offentlig plats.... Våldtäkt? Inte garanterat, men man behöver vara riskmedveten och ts verkar naiv.

    Visst, han är ute efter sex, rätt uppenbart, men frågan är om ts gränser kommer att överskridas eller inte (trots att hon kanske vill det från början). Och ja, risken är stor att ts återkommer senare med att något faktiskt har hänt som hon inte ville, antingen sexuellt eller våldsamt, eller bara att han drar åt tumskruvarna rent psykiskt med kontrollbehov och liknande.
    Ts kanske borde ta mer ansvar och diskutera om vad som är okej och inte okej för henne inom sex innan hon åker ner, istället för att springa hem o sen anklaga han för våldtäkt för att någonting gjorde henne besviken. Idag räcker det med att du kanske luktar lite ofräsht eller har en gul tand för att kvinnor ska gapa om våltäkt. Detta var enbart exempel på hur lätt det är i dagens samhälle för män att bli anklagade för våldtäkt. Dvs jag luktar gott o har ingen gul tand.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2022-12-01 13:29:35 följande:
    Det ÄR en risk för en kvinna att träffa en i princip främling, han bor 30 mil bort och de ska träffas ensamma hemma hos honom för att han är "obekväm" med offentlig plats.... Våldtäkt? Inte garanterat, men man behöver vara riskmedveten och ts verkar naiv.

    Visst, han är ute efter sex, rätt uppenbart, men frågan är om ts gränser kommer att överskridas eller inte (trots att hon kanske vill det från början). Och ja, risken är stor att ts återkommer senare med att något faktiskt har hänt som hon inte ville, antingen sexuellt eller våldsamt, eller bara att han drar åt tumskruvarna rent psykiskt med kontrollbehov och liknande.
    Borde ju vara ett straff för ren naivitet med då egentligen. Både ts o killen verkar ju ha sådana brister att en negativ händelse är att förutspå tillräckligt för att ingen borde straffas för vad som än händer alt att båda straffas för vad som än händer. Dvs OM det händer något negativt då.
  • Anonym (hmm)
    Fiona M skrev 2022-12-01 14:10:54 följande:
    Varför borde man straffas för naivitet?
    För att något borde man ju ha innanför pannbenet. Precis som ni kräver att män ska ha det, varför kan man inte kräva att kvinnor ska ha det med isåfall? 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (absolut) skrev 2022-12-01 14:38:56 följande:
    Tja, du verkar ju redan nu veta att hon kommer bli våldtagen?
    På vilket sätt är dina spekulationer bättre än andras?
    missade skriva ev* men menade så.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (absolut) skrev 2022-12-01 14:44:28 följande:
    Felciterade visst, det skulle ha varit till VARNINGSKLOCKA.
Svar på tråden Är förvirrad. Vad är denna mannen egentligen ute efter?