Inlägg från: Anonym (Sticka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Anonym (Sjukt) skrev 2022-12-07 21:07:59 följande:
    Du har inte gjort något annat än att gnälla i tråden.
    Bara för jag tycker något? Har inte gnällt har bara sagt vad jag känner. Jag känner inte att jag har något att vara glad och tacksam för. Det är för jag känner så 
  • Anonym (Sticka)
    Anonym (Sjukt) skrev 2022-12-07 21:21:16 följande:
    Du lever i ett av de länder som har bäst välfärd, ett land där folk får hjälp att leva och bo, där folk inte behöver vara hungriga, där folk får a-kassa och sjukbidrag, barnbidrag och bostadstillägg. Se på aktuella länder som Iran. Eller Qatar. Du hade kunnat varit född där. Men du har ingenting att vara tacksam för???? Det är lite mycket att tugga i sig, ärligt talat. Hoppas att du inte pratar såhär irl. Du skulle göra bort dig fullständigt.
    jag vet inte vad jag ska svara på det där. men skulle jag ha en process att jobba på att tycka om Sverige så skulle det dröja länge innan det vore genomfört. Skulle aldrig falla mig i att fira svenska högtider förstår inte poängen med dem
  • Anonym (Sticka)

Ööö, skulle inte bli ihop med en kille för en sån sak utnyttja folk känns bara fel. Jag försöker inte gnälla men vad är det ni uppfattar som ?gnäll? det som ni uppfattar som ?gnäll? kanske jag uppfattar som någonting annat 

• Anonym (Sticka)

Erik, Ni kanske uppfattar att visa missnöje som är begrundad som att gnälla. Ingen har lagt fram varför de tycker jag gnäller. Visst får man tycka det men det är inte gnäll

• Anonym (Sticka)

?Sjukt?, bara för att du tycker att vara född i Sverige är en vinstlott innebär det inte att andra ska vara tacksamma till tusen för det. Du har dina upplevelser jag har mina. Jag skulle aldrig hylla Sverige eller stolt säga att jag är svensk.

• Anonym (Sticka)

Aliona, Jag vill inte att det ska vara på det sättet. Jag vill ju inte att det medicinska skälet ska hindra min vardag. det är andra skäl att jag inte gillar Sverige det är miljön och lagarna tycker inte det är ett trivsamt land

Tror jag saknar och må bra och tanken är att flytta härifrån där allt jobbigt har hänt och börja på ny kula någon annanstans. jag skulle ge vad som helst för att få må bra igen men det är lättare sagt än gjort 

• Anonym (Sticka)

Vet någon hur man raderar trådar på familjeliv?. Känner att det inte var det bästa beslutet att lägga upp tråden för jag nu har märkt att den inte leder någon vart eller kommer någon vart?

• Anonym (Sticka)

?Sjukt? 
    Afrika eller Afghanistan har jag ingen dröm om visst gillar värme. men då hade Spanien passat bättre 

• Anonym (Sticka)

?Oklart? 
    Jag känner att lyfta Sverige till skyarna skulle aldrig falla mig in 

det jobbigaste när jag varit utomlands är när folk frågar vilket land jag bor i? inte speciellt kul att medge att man bor i Sverige 

Jag vet bara inte hur jag skulle kunna få min vardag bättre. Vad begrundar du på att jag ?skyller? på Sverige?

• Anonym (Sticka)

?Sjukt? 
    varför blir du så sur på att EN person inte gillar Sverige? På vilket sätt provocerar det DIG? 

Svar på tråden Trivs inte i Sverige