• AndreaBD

    Lunginflammation?

    Jag har haft lunginflammation en gång. Det enda som jag märkte var särskilt kraftig hosta och allmänt hängig. De allra flesta brukar ha feber, men jag hade inte det. Ont i bröstet fick jag sedan, men då var det också lungsäcksinflammation. 

    Det är svårt att veta om det är lunginflammation. Många har ju såna förkylningar nu som hänger i flera veckor. Vi har nyss också hållit på i 2 - 3 veckor. 

  • AndreaBD
    Anonym (Anonymtjej) skrev 2022-12-08 17:34:52 följande:
    Det verkar som att vissa bara har hosta och så har de haft lunginflammation. Hur ska man liksom då veta. Känns sådär.
    Japp. Jag hade ju också bara hosta i början. Men.... det är svårt att förklara - det är en särskild hosta, värre än vanligt. Något fick mig ju att gå till läkare då. Och gå till läkare med sonen, båda gånger som han hade det. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anonymtjej) skrev 2022-12-08 18:55:13 följande:
    Lustiga förkylningar nu . skönt att du är bättre igen. Men jag tycker det är svårt att ens få komma till vårdcentralen. De säger bara att man ska avvakta och se. Men det har gått två veckor och nu har jag ju blivit sämre. Men ändå säger de likadant
    Det gjorde de hos mig också. De sa att det är såna förkylningar som går nu.... och det gick över, min förkylning. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anonymtjej) skrev 2022-12-08 18:47:38 följande:

    Men det är vanligt då att man känner av hostan långt ned om man säger så och alltså inget att bry sig om? Har ju inte så mycket hosta än så länge. Men jag reagerade på att jag fick hosta nu , mer snuvig och blivit så väldigt trött då jag var bättre innan. Fast är kanske bara en långdragen förkylning då och inget att bry sig om .

    Jag har fått komplikationer förr av tonsilliter , därav min oro.


    Det låter inte som lunginflammation. Då hostar man mycket och kraftigt. Om det sitter långt ner har inte såå mycket betydelse. Dvs. det kan det göra ändå. 
Svar på tråden Lunginflammation?