Vi som startar IVF 2023
Det låter smidigt Loidi! Och du gick inte på nån medicin?
Det låter smidigt Loidi! Och du gick inte på nån medicin?
Tack för svar Noelani, du uppfattade vad jag funderade över! Men varför mår du så dåligt?
GRATTIS Noelani! Helt otroligt fint! Förstår att ni är i chock
Det är ju otroligt spännande och fint när ni andra lyckas, men på något sätt också ett hopp till oss andra!
En undran. Hur går det till när de väljer ut att lägga in embryo. Alltså om det ska vara 2 dagar gammalt, 5 dagar gammalt eller till och med 6 dagar gammalt. Är det en risk att låta det utveckla sig, dvs kanske dör och blir inte 5 dagar gammalt? Eller planerar dem? Väntar man vid telefon inför när man ska inställa sig? Fattar inte
Tack för svar Noelani! Det är alltså därför man ofta får yngre embryon men om möjligt sparar de äldre. Då antar jag att det är bra att ha många ägg... Men hur stor chans är det att ett embryo på bara 2 eller 3 dagar överlever i livmodern då? Jag trodde typ att det var planen att få in en på 5 dagar.
Okej. Så 2 dagars embryon behöver inte nödvändigtvis vara sämre. Vi får se hur det går helt enkelt...
Från en oerfaren, kan man ha känningar under ruvarperioden?
Noelani: Jag ruvar inte ännu men funderar en massa inför det, om det blir av. Jag ska ta progesteron när det är dags men bara under 14 dagar tills graviditetstest. Varför tar vissa det under en längre period, tex första trimestern?
Winnerbirdie: Vad tufft ni har det. Jag har ingen erfarenhet ännu men tycker också mig förstå att de inte riktigt skräddarsyr som de kanske borde. Jättekonstigt. Hoppas du får fler svar och lycka till